1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478691 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Södertälje 2021-11-24

2258063 · » Till forumet


Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Hakning-Henrik: Det har varit så under hela perioden Wallsson varit tränare. Under Fagerwall tycker jag att de var mycket jämnare i matcherna.
Sedan har man tagit in en del spelare med erkänt tveksam attityd som Liss, Possler, Lindgren och möjligen Gropp. Får man ut max ur dessa är alla riktigt bra spelare, men det är lite mer humörspelare i Löven helt enkelt.

Det är tur att man har Andersson och Wiklund som är fantastiska personligheter.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Knafus: Är det så att ni blivit smittade av Modo? Precis så det brukar se ut. Västernorrlandssjukan?
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
J F K: Problemet är om vi vinner stort mot Karlskoga så vet man hur matchen mot Mora på söndag kommer att sluta. Ingen ide att titta på den i så fall.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Knafus: Inte omöjligt. Löven har väldigt hög högstanivå, men av topplagen tycker jag också att man har flest riktigt usla perioder. Ett verkligt Dr Jekyll och Mr Hyde-lag.

Det skulle inte förvåna om man är lysande imorgon och vinner stort, men det skulle också kunna bli en match där man inte alls är med.
Kommentera


Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Silly: Sticker ut hakan och säger att Löven kommer vinna stort på fredag. Första hemmamatchen efter magplasket mot Västerås. De bör skämmas fortfarande och kommer nog vara påkopplade. Om inte visar god inställning så kommer de få utstå extrem kritik från de egna leden.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
hockey_21: Tänkte samma, dock tycker jag de borde klara det med två dagars uppehåll och dessutom på hemmaplan.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Bössa 68:
På Fredag tappar HV poäng igen och ...
Löven förlorar mot ett revanschsuget Karlskoga
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Heyerdal: blir garanterat bättre på söndag
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
BobbyG: dessutom två s.k. familjematcher samt tredje hemma på rad så blir väl en dipp
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
hk: Wings är ett lag för nedre halvan i Ettan Östra. De verkar släppa till mycket mål i överlag, så tror inte man ska stirra sig blind på hans stats heller.
Borde givetvis duga bra som backup till Tikkanen.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
KB65: Nygren verkar inte ha imponerat i Wings hittils, kanske kan få en boost av lite mammas köttbullar.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
modomille:
Jag gillar också Aagaard bra skalle, ofta som han går in och är fysisk för få fart på grejorna.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Hakning-Henrik: onsdagsmatch och dagen innan löning, inte optimala förhållanden för att det ska vara publik på matchen även om publiksiffran var väldigt låg
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Bössa 68: 8 raka och så få på matchen. Var är uppslutningen? När vi spelade i SHL var det alltid det dubbla, minst?
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Heyerdal: Rimligtvis borde vi kunna plocka tillbaka Nygren nu också när Ettan har uppehåll. Om Tex behöver vila några matcher.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
sett ur kontext att modo till stora delar går på en fungerande kedja, en kedja med några som trampar vatten (kul med mannberg idag), en kedja med spelare som inte är bra offensivt och en kedja med bara juniorer så tycker jag vi kan vara nöjda med 2p och insatsen, 4 av 6 poäng mot karlskoga och södertälje med så stukad forwardsuppsättning är inte dåligt. finns mycket förbättringar och södertälje kanske borde ha vunnit men ser också att modo med lite tur kunnat ta tre bekväma poäng också

gällande tex så kommer det ingen info än då sånt här tar lite tid att reda ut, känner mig väldigt trygg med tikkanen så det ska inte vara några problem där, får se vem som backar upp på fredag då jag inte tror wallin kommer hem direkt
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
hockey_21: ÖHK har väl uppehåll några veckor så Arvidsson borde matchad tycker jag
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
jonsson: Hur är Tex historik med hjärnskakningar?
Att han haft en del skador är väl kännt men har han klarat huvudet?

Men vi får nog utgå från att han ska genom hjärntrappan. Är det 1-2vwckor den tar i bästa fall?
Med Tex flyt är han väl tillbaka vid jul...
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Jobbigt att gå på tre kedjor, helst två matcher på raken. Sylle tillbaka på fredag, vågar man hoppas på ejk och ohlsson också.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
jonsson: Han kände säkert av huvudvärk, så jag tror han vilar minst på fredag. Tikkanen är också bra, så jag känner mig sjukt trygg på målvaktsspelet jämfört med vad jag trodde innan säsongen.
Jag försvarade Tex, men kunde inte gissa att han skulle vara såhär bra.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
jonsson: Holmström säger ingenting, vi får nog höra nått runt fredag.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Konstig match, tyckte vi kändes så jävla små på nå vis...
Men men man är glad att dansken skjuter hem 2 pinnar iallafall! Hoppas på ett stabilare spel på Fredag! ❤️🤍💚
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Kvällens skräll var väl att Bik inte tog några poäng.

Men tankarna går till Tex, hur mår han?
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Monno: grymt bra av aagard! Nu har vi 8 raka i hägglunds arena!
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
DrCox:
sånt trams sysslar inte MoDo med
:)

Skönt att vi vinner när vi spelar mindre bra.
Det är en styrka i sig.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Monno: Han må vara ojämn (dock bättrat sig en aning) men han kliver fram när det behövs, som förra säsongen mot Mora när det såg riktigt mörkt ut.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Härligt å höra när två tanter i 75- års åldern står nere i entrén och sjunger
" vackra Alfredshem" efter matchen 🤣🤣
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Monno: Ah jag håller med, både HV och Modo hittar vägar att vinna trots att kanske spelet inte är där man vill att det skall vara, speciellt imponerad av Modo med så många viktiga kuggar skadad och 6-7 juniorer i truppen.

Nästa match är Sylle tillbaka, tex lär nog vila av säkerhetsskäl.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Rytter: "I övrigt så slarvar vi bort 3p idag..."
"Men 2p får vi väl vara nöjda med trots allt."

Fritt tolkat/räknat enligt dig får alltså MoDo 5 poäng för seger efter ordinarie tid? 🤔😂🤣
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
modomille: Och då har han ändå varit iskall en tid och utan poäng i 3 raka tror jag dom sa?
Härlig inställning på honom helt klart!
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
hk: Den mannen känner ingen press, går in och sätter två raka som det vore ingenting, riktig chef!
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Gavelo: Man imponeras av HVs förmåga att vinna matcher.
Men man måste faktiskt imponeras över vår förmåga att inte tappa matcher där vi ser ut att gå mot säker förlust efter 1 period.

Löven matchen var en plump men annars har vi en jäkla förmåga att inte tappa det helt.
Ja vi har ju nån plump innan också men. :-)

Ja första BIK matchen var ju också sådär men då försökte vi ändå.

Vi lider lite av att vi inte har lite högre procent i PP i vissa matcher.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
wolper:

Otroligt vacker sista straff av Aagaard.

I övrigt så slarvar vi bort 3p idag genom att inte vara med i första samt att inte kunna sätta en när vi får 5 min PP med 10 min kvar.

Men 2p får vi väl vara nöjda med trots allt.

En del att jobba med inför nästa match på Fredag, gäller att kriga på nu när schemat är tufft och vi saknar tre tongivande forwards och en back.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
jonsson: viktigt vore synd om vår fina hemmasvit skulle brytas mot Södertälje.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
J F K: Ja det är sant, det har blivit mycket bättre, men med en skarp högerskytt i Karlqvist position så skulle vi få en dimension till.

Aagaard vinner matchen åt oss på straffar!
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
jonsson: Vi har medgång nu,
Fast vi har en bit kvar spelmässigt. STARKT!
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
wolper: jaaaaaa starke aagaard!!🥳🥳🥳🥳🥳
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
J F K:

Jajamän 2 poäng
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Gavelo: AAAAGAAAAAAAARDDD
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Gavelo: Vi har dock bättrat oss. Vi var tvärsist ett tag, men nu har vi nästan gjort ett mål per match på slutet. Mindre dåligt.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Gud vad vi saknar skyttar i PP, näst sämst i Allsvenskan i den spelformen!
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Gavelo: Hade Tex inte velat riskera något skulle han klivit av direkt. Jag är rädd för att det är en hjärnskakning fortfarande.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
hk: synd vi var värda ett mål i förlängningen
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
wolper: straffar blir nog tufft
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
modogurra: Bernhardt är underbar men skulle ha fler assist om han passade hårdare till slagskott.
Går lite för långsamt.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
dempa: Modigs missar ALLT i PP!
Kom igen nu!
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Har Bernhardt gått i OT-pausen och blivit forward?? Haha
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Hakning-Henrik: tycker man ser ett otroligt självförtroende hos modospelarna i OT. kul att se, man ser verkligen ut att vilja vinna detta.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2021-11-24
Nucky: första pausen
Kommentera

2258063 · »