1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478921 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Södertälje 2022-12-07

2422782 · » Till forumet


Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
hompa90: Har aldrig någonsin påstått att lövens juniorverksamhet är bättre än MODOs. Men vi har lyft upp juniorer ett par gånger denna säsong pga skadeläget och inte värvat en enda spelare förutom lånet på Oliver Johansson före skadebekymren började på riktigt.

Höll inte med dig denna gång bara!
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
JoseGonzales: Okej, men du fattar vinken, jämfört med MoDos junior organisation där spelare lyfts in i parti och minut.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
hompa90: Nu var det ju dock Albin Rainersson som var sj�tteback senast jag syftade p�.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
JoseGonzales: Sant men inlånad från Timrå, inte eran egna spelare ur egna led. Men absolut den missade jag!
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Ben Perrault: inte jag heller, den bara ligger i ett skåp och pryder det. Men MoDo har ju så fina färger, så i juletid kan man bara hänga upp några MoDo-tröjor så är det jul
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
hompa90: Spännande att man inte räknas som junior om man är född 2003-10-07 om man spelar i löven!
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
modomille: hans poängsnitt måste vara rätt bra so far?
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Rödluvan: Kanske, men inte säkert att han platsar ändå. Annars glömmer man bort vilket hot våra backar är framåt och Karlin är säkert smart att låta dem få avgöra matcher...ännu oftare.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Icing-Ove: I och med detta besked är det inte svår matematik att räkna ut att Nordin kommer kallas tillbaka också.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
modomille: Niederbach är dessutom en bra straffskytt, vilket nog lär behövas framöver.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Bad_Brett: Fyra veckor borde vi klara rätt bra men längre än så och det kommer börja tappas poäng. Tur att vi fick in Niederbach, utan han så hade det blivit riktigt tunt..
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Tarasov: att modo har ett gäng spelare ute som tex wernblom kan ju visa sig vara guld värt på en död marknad
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Snipan:
Sluttabell som jag mindes : )
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Snipan:
Första MoDomqtchen på plats den säsongen i Malmö…. Seger så klart ✅
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Ben Perrault: Jag använder fortfarande denna T-shirt av och till. Grym kvalité. Den är ju över 20 år gammal. Med dagens regelbok, så hade vi vunnit överlägset, men på den tiden så var solklara fasthållningar en del av spelet.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Ben Perrault:
Wernblom verkar vara 13 fw i Malmö…..
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
puffe2: en sån där tröja äger jag, aldrig använt den dock:)
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Tarasov:

Vilken osis på spelarfronten, tur det gått vägen i matcherna.
Måtte detta bli bra ändå
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Heyerdal: Det var avtalat att han skulle vara där fram till jul. Förmodligen sjukdom eller någon skada som spökar där.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
puffe2: Rotade i MoDo-arkivet, utan träff, men en annan kul tröja dök upp.

Nån som minns hur kul det var när vi spelade i rätt serie?
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
hompa90: kanske Nordin har kallats tillbaka han var inte med i Östersund igår
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
JoseGonzales:
Ja en säsong kostar på, brukar vara värst nu också.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
JoseGonzales: Det här är alltså våran 4e femma för tillfället, talangfabriken, lite annat än Löven (los americanos) :

2. Jonsson, Ville 2004-05-20

18. Umegård, Karl 2003-09-02
28. Jacobsson, Theo 2003-04-06
13. Styf, Helmer 2004-08-31

Ganska sjukt att dom oftast inte är inne på nått bakåt heller

Den enda junioren som Löven ställde upp med trots väldigt skadedrabbat lag var:
Holmner-Härgestam, Carl 2003-06-06
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
BobbyG: Enda situationen när Modo skulle möta SSK i slutspelet är om de går vidare från kvartsfinalen, då tror jag Modo väljer dom före DIF eller Löven, annars blir det inga fler möten än de 4 i grundserien som vi ska vinna 3 till av.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
JoseGonzales: Vi kör med 7 backar, 2 är juniorer och 12 forwards, 3 av dem är juniorer
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
BobbyG: Dom ska möta oss 3 gånger till, så gapet kan växa o växa
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Saleva: Hittar inte min tröja nu, men om vi tänker på samma tröja trycktes den upp blixtsnabbt när vi gick upp i serieledning nån gång på hösten. Inte ofta MoDo tagit över serieledning en bra bit in på säsongen(i högsta serien vill säga). Där gjorde några på kansliet ett bra o snabbt jobb. den sålde slut ganska fort. Att sedan vi blev bestulna på guldet är en sorglig historia
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Tarasov: Haha vi gick in med 9 backar, nu har vi 5 som kan spela!
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Tarasov: läste på svenska fans att ssk-fansen tyker att ssk är ett bättre lag än modo, dom räda inte alls modo i ett slutspel

märkligt snack för ett lag som förlorade matchen och har 19 poäng upp till laget dom är bättre än
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
KB65:
Jag skulle också tro det, Karlin brukar vilja ändra så lite som möjligt i kedjorna.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Silly: Misstänker att de fortsätter att toppa med tre kedjor och en juniorkedja som tidigare gånger. Iaf nu till veckan. Sen tar Woods Sveningssons plats och Styf får kanske flytta på sig.

Aagaard - Niederbach - Sveningsson
Södergran - A.P - Mannberg
Ohlsson - EJK - O.P
Umegård - Jacobsson - Styf
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Bad_Brett:
Bra KÖP

I den bästa av världar så är kanske Woods tillbaka till den 27.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Tarasov: Visst, men han har väl två assist på de fyra senaste matcherna eller något. Inte alls den hysteriska form han var i tidigare.

Klart det är ett enormt avbräck, men försöker se det positivt (för ovanlighetens skul).

Eller stryk det... AGERA HINKEN!!! KÖP!!!
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Bad_Brett:
Han är vår bäste poänggörara i 5 mot 5, väldigt bra på att få in pucken nära mål Aagaards mål igår är ett resultat av det så det kommer kännas.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
KB65:
Det här skulle kunna funka:
Aagaard- Niederbach - Södergran
Ohlsson - A.P - Mannberg
Sveningsson - EJK - H. Styf
Ume - Theo - O.P
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
KB65: Big Dick har inte varit speciellt dominant på slutet. Nierderbach-AP-EJK-Theo är en riktigt stark centeruppsättning.

Men visst börjar vi bli tunna offensivt, speciellt när Sveningsson är helt under isen.

Samtidigt kanske det är nyttigt för spelare som OP och Sebbe att tvingas ta mer offensivt ansvar, för det kommer behövas i slutspelet.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Tarasov: Utan Niederbach hade det känts betydligt värre. Woods är förhoppningsvis tillbaka efter jul eller senast efter nyår också. Så egentligen ingen kris i nuläget.

Bara att hålla tummarna för att Big Dick prognos hamnar närmare 4 än 8 veckor. 4 veckor är faktiskt sjukt lindrigt om vi talar antalet missade matcher.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Tarasov:

Aagaard -Palve - Niederbach
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Silly:
Det blir iaf en centersida med
Niederbach
EJK
AP

Vilket är rätt bra.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Silly: Börjar nog bli dags att kolla på floppar i SHL. Bara att glömma NA och andra ligor, marknaden är som sagt död.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Nooky:
Inte bra... 2 3/e delar av våran superkedja borta minst 2 veckor till
Dax att ta in någon nu ändå känns det som..?

Låna Palve från Brynäs? 2 veckor?
Så han får lite istid och bättre självförtroende
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Dundee:
Nu hoppas jag alla förstår varför jag anser att man behöver 14 forwards till ett slutspel
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Finns ju spelare men allt kostar, och det är väl där det sitter fast. Man vill ej betala dom summorna som spelarna kräver helt enkelt.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Tarasov: Det här med Stendött på spelarmarknaden kan man fundera över ?!
Kan Östersund (ÖIK ) hitta spelaren som kan vinna matcher så bör väl Sportcheferna höja dig betydligt om man står sig slätt !
Det finns spelare som inte trivs , spelare som har fel tränare, spelare som har fel partner mm i varje lag som kan lämna om det går .
Sedan är det om dom kan flytta pga familj eller annan aspekt men så är det väl alltid .
Öppna börsen gäller för varje lag å köp ut dom /den om man vill vara med i leken …dom finns om man har rätt ”hitta ny spelar kille ” knyten till laget .
Men glöm NHL å KHL å AHL nu i dagsläget .
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Rödluvan:
Verkligen dåliga nyheter, det är nu försprånget är guld värt.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Rödluvan: Ja Detta var inte bra, såg ju hur han haltade i Modo channel igår kväll. Nu är det llite skadekris kan jag tycka, ska man inte tappa allt det fina man byggt upp under hösten så gäller det att agera nu. Bränn lite pengar, ingen kan spara sig till SHL. Visst måste finnas på marknaden men är väl en fråga om priset också.

Får hoppas Riley är redo efter jul...
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Nooky: Det är lugnt, vi vinner ändå.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Nooky: Såg det nu. Riktigt tungt. Och marknaden är stendöd. Ser mörkt ut men hoppas vi löser det.
Kommentera


Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Gavelo: Ja, och han är liksom lite av navet i laget. Nu har vi ingen förstakedja. Börjar vi inte förlora nu så blir jag oerhört fascinerad.
Kommentera

2422782 · »