1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531072 inlägg · 4122 ämnen

MODO - SSK

Sv: MODO - SSK
Paddan:

Kan det verkligen stämma att det inte var HA som skrev?

Och: vad åkte Werna ut för egentligen?

knaskamilla: Kan i och för sig vara han som skrivit rapporten, men det står bara Sportbladet/Örnsköldsvik. Han var i varje fall på matchen ikväll. Hmm, enligt matchrapporten så fick Wanhainen i MODO målvaktspoängen!

knaskamilla: Utvisningen i Sudden var för en hakning, vem som han hakade upp har jag glömt.

Paddan:

Okej. Han hoppade rätt snyggt efteråt, iaf...

Ang. målvaktspoängen: ett försök att vara diplomatisk? ;)

Gonatt!

knaskamilla, Paddan: Haha, utvisningen SOL-klar, och SOL ska jag dricka i min Mexicanska mundering i afton.

Enligt Per Hägglund på ÖA-sporten spelades matchen i ett högt tempo, med aggressivt spel och fart och fläkt. Hmm, jo, när Fredrik Warg inte spelar så kanske det förekommer.

Frisco: I och för sig så tycker jag det var en klar utvisning även om SSKaren ramlade lite väl lätt, men har han vägrat att blåsa för sådana där saker tidigare kan man ju undra varför Gyllander helt plötsligt, i en förlängning, tar en sån utvisning. Men, men, kan inte vara lätt att vara pipblåsare...

Paddan: Håller med om att domarnivån var lite underlig och ojämn igår. Några sekunder före Wernbloms utvisning skulle SSK åkt på en tvåa för felaktigt byte då de gjorde ett så kallat Färjestadsbyte (de fega lila lagets specialitet) och skickade in en man vi defensiv blå direkt från båset trots att ingen spelare bytte ut. Men naturligtvis såg inte nån av domarna det. Men utvisningen på Wernblom var så riktig en utvisning kan vara. Credit till Gyllander att han tog den.

Frisco: Vilket jävla mål från Wernblom igår..sköt från mittzon efter tekningen och så gick den in också...Vilken tavla av Wanhainen!

Frisco: Då var det dags för lite Poängjaktsredovisning igen för ligan HS:are hitåt !

Namn Poäng / Supertotal Senast
1 Morgan Stafrin (Paddan) 45 / 32 poäng (6)
2 NuMo 41 / 31 poäng (3)
3 Johan Pahlin (Vader) 38 / 33 poäng (0)
4 Linn Engvall (Kapusta) 37 / 35 poäng (0)
5 thomas gustafsson 36 / 30 poäng (5)
6 André Söderholm (Deas) 36 / 25 poäng (3)
7 Rickard Hägglund (gizMODOs) 30 / 21 poäng (2)
8 Magnus Börlin (cadburus) 28 / 12 poäng (10)
9 Mattias Viberg (scim) 25 / 13 poäng (-2)
10 R Eriksson ( L. Jack) 23 / 9 poäng (2)
11 ria-ra 22 / 7 poäng (2)
12 Anderas svedin 21 / 15 poäng (1)
13 Kerstin Andersson 21 / 13 poäng (6)
14 Samuel J (samjo) 20 / 10 poäng (6)
15 J. Westman (radiosaigon) 18 / 4 poäng (8)
16 Knas 16 / 10 poäng (6)
17 Per Lundgren (poffa) 14 / -1 poäng (6)
18 Frisco 12 / -2 poäng (8)
19 Mikael Lundvall 10 / -6 poäng (3)
20 Linda Persson 5 / -2 poäng (2)

Ganska trevlig läsning tycker jag.

heart: Det var ju del 2 i följetongen: -R W, fd 3:-. Wennerberg hade en av rollerna i del 1.

Frisco: Hmm, trodde att det var pilotavsnittet till filmen "Att bortgöra en målvakt" som började med en felbalansering och slutade med ett fladder....

Paddan:

Poängjaktredovisning..Äntligen ett vettigt inlägg, och så trevligt. Den hade förtjänat en egen tråd. Fortfarande undrar man om inte "vissa", "bundisar", "kändisar", tävlar om vem som ska komma sist. Du som vet hur det är paddan, tror du att de har någon chans?

..att komma sist.

NuMountain: Chans har de väl alltid, sen beror det på om de klarar av att välja "rätt" spelare hela tiden. Prestige tar sig underliga former ibland.
Trevlig utsikt från toppen, men det var minst lika trevligt att ligga sist. Gäller ju att hålla sig till extremerna!

Paddan: Själv kör jag ett relativ moderat middagstempo. Jag äter alltså lånsamt men säkert. Fast det verkar som att jag spyr upp det mesta av det jag äter upp hela tiden. Ett tämligen avskyvärt bordsskick. Att jag sedan hela tiden nosar dig i rumpan kanske förklarar saker och ting.

NuMountain: Hmm, så du menar att du inte vill ha den där sista lövtunna mintchokladen efter maten då.

Paddan: Trugar du?

NuMountain: Javisst...

« · 161526