1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481661 inlägg · 4079 ämnen

Modo - SSK 170215

« · 1799008 Till forumet


Modo - SSK 170215
Deutsch byts ut till förmån för Leman. Enligt AJ så trodde han att Leman fortfarande led av sviterna efter sin körtelfeber vilket gjorde att ork inte räckte till där för fick han vila. Intervju med Deutsch nedan som känner att han har "häng" på en plats i laget, Deutsch hävdar att styrkor ligger i defensiven, han är även lite missnöjd med sin senaste match där han tyckte att de kom förbi på utsidan lite väl enkelt. Då kör vi!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Tarasov: Snacka går ju och AJ snackar nog så att det kilar till i brallan på honom själv allt som oftast. Mycket snack å lite håkki.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
bisterfinnen:
Håkki varannan dag nu, kamp, ångest nervositet osv osv hur kul som helst. Allt avslutas med Håkkins Bigmac i maj.... Håkkivm:) underbart....
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Tarasov: ‪Tälje borta idag å ve å fasa, löven hemma på fredag för pissibyxan-boys... Ödesveckan började iaf som väntat 😥 💔
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
bisterfinnen: Vi lyckades skrapa ihop en pinne av sex möjliga på två hemmamatcher mot bottenlag, inte så begåvat.

Nu vänta två nya bottenkollegor som motståndare.
Vågar vi hoppas på ytterligare någon pinne?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
bisterfinnen: Södertälje ikväll alltså. Vad säger man?

Vi har väl generellt bättre spelare än dem, starkare, snabbare och mer tekniska. Jag tycker dock att tälje är rätt spelskickliga. I hemmamatchen mot dem kändes deras passningsspel fyndigare och mer kreativt än MoDos. Deras powerplay var också bättre än MoDos.

Däremot ser deras erfarna spelare ut som juniorer, Weigel och Westerling väger 73 kilo enligt EP. Smotherman väger 20 kilo mer än Skinnars osv. Kanske fånig jämförelse, de har förstås massa bjässar också, men jag tyckte det var en anmärkningsvärd skillnad förra matchen.

Så håll oss från utvisningsbänken, tackla deras stjärnor och åk ifrån dem.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
bisterfinnen:
Ja det är nu karaktären prövas på fansen:)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Tarasov: Sorry. Jag är i "Falling Down"-mode 😥
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
bisterfinnen: Men hemvändarna som spelare har ju i nästan alla fall tillfört som spelare. Med din åsikt kan vi väl aldrig värva spelare för alla tillför bara på isen under en kortare tid.
Tvillingarna skulle tillföra en hel del och jag känner mig rätt säker på att de inte tänker ta några aktiva roller som ledare. Skulle de vara kortsiktigare är smotherman? Stenqvist kommer förmodligen att lämna efter säsongen, han var väl kila kortsiktig i sådana fall?

Jag tycker att det vore trevligt och skulle höja temperaturen i övik/Modo om de dyker upp, men då ser jag det som en bonus. Allt indikerar på att övik är hem för dem med tanke på de hus de byggt (inklusive fjällstuga).
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
WarEvryPractice: Åk ifrån dem? Haha det lär väl inte hända - formulerar om -> Försökt att ej bli ifrån åkta.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
J F K: Det är inte kvaliteten på spelarna eller vad de tillför som är problemet. Fattar du inte det?

Det är mekanismerna hos klubb, styrelse och fans som är problemet. Du är urtypen för problemet och det skulle inte förvåna mig för 5 öre om du skulle vara en del av klubb eller styrelse och därmed världens mest högburna struts/gåsbeteende.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
bisterfinnen: Så exakt vad har det med värvningarna av Svartvadet, Salomosson, Snygg-Hasse och de andra att göra?
Vad skulle det innebära om tvillingarna ville komma till Modo?

Jag är inte med i styrelse eller klubb. Har inte varit heller. Det du skriver är väl pga ditt "falling down-moment" för du framstår faktiskt som inte helt klar i tanken där.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Tarasov: Tror på en ganska komfortabel seger för er ikväll. Ni möter de sämsta hemmalaget och ni är bra på bortaplan. 4-1 till er låter inte som en omöjlighet.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Hälge: Finns ett lag alla trender bryts emot....
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Robin Ztorken L: Känns som om det gäller Timrå också. Tror ändå på er ikväll.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
1 skott 1 mål ssk.
Modo är sinnessjukt dåliga
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Hälge: 1-0 nästan direkt till Tälje.. Modo har ingen historik att vinna mot bottenlag på bortaplan direkt.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Steken84: Missade första 5. Men så jäkla dåliga är vi väl inte nu iaf?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Monno: Inte så jäkla bra heller;-)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Monno:

Vi har egentligen inte gjort en dålig period, var lite passiva i BP och det straffade sig. Annars är det ju vi som haft spelet tycker jag.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Domsjö: Haha sant. Men de få ggr vi spelar tillsammans tycker jag vi fått lite tryck. Men allt för mkt ensamma spelare. Precis som förra matchen. Man åker genom hela banan och dumpar när alla andra byter.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Rytter: För att citera JFK...Vilken korkad utvisning av Skröder.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Rytter: Vilken match tittar du på?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Domsjö: Ja det där var riktigt jävla korkat av honom. I offensivzon i ett totalt ofarligt läge, den där får man bara inte ta.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Jag tycker att modo hjälper varandra så sjukt dåligt i anfallszonen. Ska man spela efter sargen så är det ju bra om någon åker dit och tar emot pucken. Sen kommer Södertälje ut ur egen zon hur lätt som helst.
Jobba som ett lag.
Vad har du för gameplan Andreas Johansson?
Spelarna verkar inte veta vad dom ska göra
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Robin Ztorken L:

Förmodligen samma match som dig, alltså den period där vi vann skotten och var det lag som hade pucken mest i anfallszon. Tycker därför att vi hade mesta av spelet då vi skapade ett par bra lägen samt hade flest långa anfall.

Men det betyder ju inte att SSK är oförtjänta av att leda, dom var effektiva i sitt PP och det räknas ju det med.

Fast enligt dig vad vi väl utspelade i denna period.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Rytter: Ja men jäklar. Två matcher till priset av en på cmore ikväll!
Ser inte målen dock...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Steken84:
Fått samma intryck dock i förra matchen, inte börjat titta på denna än. Enda matchen där jag fått intrycket av att alla spelare följer en "gameplan" är matchen mot Bofors borta. Överhuvudtaget känns det som att "delarna är mer värda än helheten". Trist
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Tarasov:

Negativa idag, alla våra konkurrenter om topp-8 leder. Det positiva är att lagen under oss ligger under.

Men det är två perioder kvar så mycket kommer hinna hända.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Tarasov: Absolut känns det så. Än om HA är relativt jämn så lyckas Modo väldigt ofta prestera samma typ av spel mot såväl toppen som botten. Tyder på en viss dissonans i laget.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Domsjö: Men jisses ..ska man behöva gå och bli religiös för att få sinnesro...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Solklar offside för i helvete!!! Kalasförsvar annars ofc.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Domsjö: Uselt uselt....
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Härligt modo!!!!!!!!!!!!!!! 2-0 ssk och vart i helvete är backarna????
Avgå din jävla sopa Andreas Johansson😡😡😡😡
Ska du fixa ytterligare ett kval neråt?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Rytter: Utspelade vet jag inte, men vi skapade inte en enda farlig chans.
Då ska man veta att vi möter seriens absoluta jumbo
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Domsjö: Gissar att på fredag är det sista gången det kommer över 3000 personer i Fjällräven för denna säsong. Inget idag heller tyder på att Modo kommer att bli ett vinnande lag igen. Bara hoppas att dom undviker att kvala nedåt.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Rytter: Hrrrm. Kissibyxanboys. Nu ska vi se vad General Svammelman har för fina bortförklaringar. Skulle tro att han tycker att vi är på g.
Uppladdat:

450x300-img_8523.jpgimg_8523.jpg

Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Hälge: Låter som det typiska modo syndromet, att överskatta sig själva när det gäller som mest. Modo kommer torska denna + löven matchen...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
bisterfinnen:

Jaha nu vet man vem du är. Du är fjanten på twitter som börjat köra med uttrycket "kissibyxan boys". Jävligt moget.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Rytter: visste du inte att jag var en fjant på twitter tidigare? Dåligt.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Rytter: Eenda kedjan som får tryck nu är Molin kedjan. Och det är fan bara på ren inviduell skicklighet. Verkar inte finnas någon taktik alls utan man kör på improvisation.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Rytter:

Kissibyxan i form av nödlösningar istället för långsiktighet är som att kissa i byxan, varmt för stunden, men även för att man är sämst när det betyder som mest. Sen berättade ju Svammelman om att det var så psykiskt jobbigt att spela inför en hemmapublik som vill att man ska vinna.

Genialt öknamn om du frågar mig.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Tarasov: trodde man skulle få fira med ett par öl ikväll, men det blir gravöl istället.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Eller: Pingstkyrkan nästa!!!!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
bisterfinnen:

Nej det är rätt pinsamt om man ska kalla sig för supporter.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Eller: Ridå! Att det går att vara så dåliga när det gäller som mest...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Eller: Mer salt i såren, det är SSK vi möter inte New Yorkr Rangers
Även om man kan tro det, när man ser matchbilden
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Robin Ztorken L: och ändå är rangers ett sjukt tråkigt lag att titta på..
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Dra åt helvete Andreas johansson
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Gavelo:
Nu har den där paniken kommit igen.... för ja tappat räkningen men kring 10 ggr denna säs. Alldeles för många.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Gavelo: Ja det säger en del om Modo för närvarande
Kommentera

« · 1799008