1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482306 inlägg · 4079 ämnen

Modo - SSK 19/2

« · 1872919 · » Till forumet


Sv: Modo - SSK 19/2
Monno: Ge honom en chans då . Vi har ett par små klena centrar han skulle kunna ersätta en stund
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Heyerdal: Jag tror han helt enkelt väljer den lösningen istället för att ställa till användning i egen zon. Ibland i väl fel lägen dock.
Eller så vill han spela PP och vill visa upp sitt fina skott för Säcken? ;-)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Gavelo: Och Sydkorea vinner OS i hockey...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Millennium: Tack! :)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Tarasov: Tror du dom vill agera och verka i division ett?
Tror inte jag :-)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Robin Ztorken L: Ja nä det är klart. Han skulle väl ledat poängligan bara någon trott på honom menar du?
Frycklund kan säkert göra skillnad. Men tycker inte han visade att han direkt skulle vara dominant på denna nivå?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Säcken säger alltid att det ser så bra ut på träningarna, kan inte se nåt resultat av det.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
hk: Hans första möte med Säcken var nog på puben. Säcken var dyngrak och sa "Lägg bara en jävla massa Icing så skaru se att det löser sig för laget"
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
hanzon: Eller varför inte Stefan Öhman i Löven? Han har ju trots allt spelat själv tills ifjol
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
hk: ja retat mig på alla icingar fr Aunen, har de inte icing i Finland tro...eller så har han hört om Modos speedkulor till forwards
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Robin Ztorken L:
Kan hålla med om Frycklund.... vill ni ha en liten konspirationsteori..... Ja det vill ni såklart. Tror Särki får gå efter säsongens slut och man tar in Karlin, och knyter Jens Ö till tränarstaben. Karlin vill ha Frycklund till nästa säsong därför tar man in honom nu, för Sundlöv nämnde denna och nästa om än i lite vaga ordalag. Det tror jag kommer innebära att Karla kör en säsong till i Modo då han och Karlin gillar varann.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Confusius: Nu kommer vi få se en enorm forcering av Modo, spinner vidare på otroligt starka sista perioder, ger mig fan på att vi vänder detta och tar första borta 3an på en månad!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Confusius: "Gå int o föklah fö nån som inte begrip!"
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
hanzon: Hasse Jonsson kanske ska ta över allt? VD, GM, Coach, MV tränare och fystränare?

Det kan säkert bli bättre med Hasse, eller sämre. Men jag tror tyvärr inte han är svaret på denna förenings dikeskörning.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Gavelo: Säger som Stenmark "Hä int lönt å förklar för nån som int förstå"
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Monno: Frycklund är inte sämre än någon av de som spelar center idag.
Det kan jag lova dig, bara han fick en ärlig chans.
På bänken blir det inte mycket producerat...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Millennium: ja de kör med 6 goda o så 6 onda o upprepar det så svårt tänka mig att de tar många poäng på resterande matcher, Pantern borta, Almtuna hemma, Tik hemma o avslutar med Tingsryd borta
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
hanzon: Yes! Ett lag som inte har kapacitet för att ens vara i närheten av SHL, hade säkert blivit hjälpta av en bra fystränare...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Gavelo: Vi har väl skjutit väldigt lite hela säsongen, vi förlorar ju allt som oftast skottstatistiken hyffsat stort trots jämna matcher, skjuter man inte gör man inga mål för att använda en sann klyscha
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Dessutom borde dom ta in Hasse Jonsson som fystränare
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Gavelo: Går inte alltid att lära en hund att sitta, även om man visar honom hur det ska gå till på video.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Tarasov: Tre för många dock.
Med tanke på att vi har en riktigt bra center på bänken
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Millennium: ahhh. en halmdocka, lite fjantig argumentationsteknik. Sorry. Ingen tror att Modo skulle vunnit så många fler matcher, men domarna är verkligen usla.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Robin Ztorken L: Är Frycklund den center vi önskat oss i 2år? Tror du överskattar honom en aning...
Tycker väl dock Wahlgrens lina varit en av de bästa denna period? Dock kan jag tycka man kan kasta in Frycklund i en sånt här läge då vi inte får in pucken. Kötta lite.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Gäsp: Väldigt hård, sen lägger han nästan bara icing.. Men men ingen är perfekt.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Gavelo:
Din fråga är kanske retoriskt och mitt svar blir då lite dumt. Men enligt en intervju med någonvart tränarna så kollar man en hel del video och klipp på matcherna.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Gavelo: USCH VAD LESS JAG BLIR PÅ DEN HÄR FÖRENINGEN ;( tappar allt glöd. alltid när man börjar hoppas pissar dom på oss. sen när man nästan gett upp vinner dom oväntat....
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
J F K: Vi får hoppas domarna börjar göra rätt för sig. Då hade ju Modo ledat denna match och 20 andra förlustmatcher denna säsong?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Monno: Jag undrar seriöst om Modo faktiskt videokollar sitt försvarspel i egen zon på träningarna?!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Robin Ztorken L:
Såg att Öhman bara fick 3 min istid, alltid nåt. Från ditt perspektiv iaf.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Monno: Ja Auvinen är hård och den enda som inte agerar som en innebandyback i laget.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Denna serien gör en lite psycho. I början kändes det jävligt positivt. Modo vann varje match och släppte knappt in några mål. Sen rasade allt och jag började oroa mig för att hamna i negativt kval. Sen började jag känna mig rätt säker på att Modo skulle klara topp 8. Nu börjar jag oroa mig för kval igen...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Gavelo: Ja, och så värvar vi en tung center med fina händer, vad gör man då?
Jo, sätter honom i kylskåpet.
En center vi dessutom tjatat om i två säsonger nu

Mycket begåvat, man låter seriens sämsta spelare gnugga på match efter match utan konsekvenser.
Bra ledarskap!

Man blir faan tokig på detta...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Monno: men de där djävla linjedomarna får ta offside någon gång också. Åt båda håll.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Gavelo: Nä men tycker dock vi skapar mer än på länge. Mer tyvärr får man ju inga poäng på mest missade målchanser.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Monno: Modo har ju haft enorma problem med målskyttet på senare tid så detta är inte jätteförvånande.
Tycker verkligen inte att ssk är bättre spelmässigt, men man skapar ju bra lägen och gör mål på dem, Modo å andra sidan har verklige problem där, 8 mål på 5 matcher säger det mesta
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Monno: Verkar vara en match där vi inte duger till att göra mål. Det i kombination med fantastisk förmåga att spela fast oss i egen zon känns inte jätte positivt.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Gavelo: Amerikaner som Butler var väl inte så bra tex, men för bra för att åka ur SHL, vilket inte skulle hända egentligen.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
J F K: både Molin o Marklund hade snudd på öppet mål i pp som var men de passade i stället för att skjuta, Marklund vid stolpen o Molin en vit ut
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Millennium: Ja för amerikaner har vi verkligen lyckats bra med i Modo!, minns knappt när vi hade en riktigt bra amerikan i laget
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Millennium: Antagligen blev äldre än 16år och slutade bete sig som idioter? Kanske insåg dom att det inte är någon glädje i att förstöra för ALLA andra utom sin egna egoistiska uppblåsta lilla värld?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Millennium:
🤣🤣😝
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Äntligen såg man nå bra snabb pass i pp. Fan då körde de över dem. Men dåligt avslut sabba och sluta spela snabba passar sedan. Blir nog att de kör allt nu och får ingen utdelning samt orkar inte tredje
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Gavelo: Det hade skapat stora rubriker. Då kanske folk på andra sidan Atlanten tänkt "Det där laget verkar ballt, där vill jag lira!"
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
J F K: Modos backar måste hålla offensiv blå mycket längre!

Men Modo har då fan ingen jävla medstuds i de lägen dom skapar heller
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Domsjö: Dysfunktionella spelare och ledare.
Sista matchen borta mot Tingsryd kommer avgöra vilket lag som kvalar neråt.
Det blir spännande.
Är det någon kanal som sänder negokvalet?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
J F K: då kliver Hedman upp i rygg, bryter deras uppspel och vi skapar den bästa chansen i andra. Fan vad enkelt det kan vara.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Millennium: Ja det är riktigt smart att skämma ut sig som supporter för att laget spelar som skit.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
J F K: offside när vi taggat upp en halvsekund innan?

Men, varför kan aldrig våra backar kliva upp i ryggen på den spelare som går ned i fickan? Vi tappar massor av bra chanser på det.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Vart är alla gamla roliga Modofans som tände bengaler på läktaren etc? Jag vill se ett uppror nu från Modofans på plats. Bajsa på ståplats, tänd eld på saker!
Kommentera

« · 1872919 · »