1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478756 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Timrå 19/1

« · 1864643 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå 19/1
Confusius: jag hävdar inte att det vänder. Jag tycker att vi gjorde en riktigt bra match, men att det berodde på tre parametrar.
Fantastisk stämning/derby.
Ett lag som drar upp tempo och vi slipper föra spelet.
Det är en match man inte "ska vinna". Jag vet att vi inte borde vara favoriter mot lag före oss i tabellen, men tyvärr verkar det som om ödmjukheten inte är tillräcklig för det...

Men, tyvärr tror jag att det här var en enskild händelse och att vi får en väldigt mentalt jobbig vår.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
J F K: Då vill du nog missuppfatta mig! Dock så förstår jag och försvarar dom som vill spy ur sig galla även om vi gjort en bra match.
Vi gör bra matcher var 5-6 match och då kryllar trådarna av folk som hävdar att det vänder och att nu blir vi ett topplag. Men det kan aldrig bli bra om vi inte tar bort roten till det onda.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
J F K: Jo, vi var bra men förlorade,.
Punkt, vi behöver poäng inte hedersamma förluster!

Det var däremot tryggt att höra Säcken efter matchen, för han har en plan.
Hade han inte det de 40 första matcherna ????
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
wolper: Ja, hade han varit konsekvent, så hade han tagit en TIK-spelare när Röymark fick ett felskär vid sargen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Confusius: med ditt resonemang spelar det inte ens någon roll om vi vinner matcher. I slutänden har vi ändå backat i tio år, så varför ens försöka?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
kulltorp: Kul!
Att inte kunna tända till inför matcher mot Västervik o s v är bedrövligt av spelarna i dagens lag. Självbilden är för hög. Man tror att klubbens historia ska göra jobbet.
Ta in Micke Pettersson,Hasse Jonsson o s v och låt de förklara att jobbar man hårt och vinner närkamper kan saker bli kul.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
wolper: Domaren???
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
J F K: Fast han har ju rätt, hur vi än spelar så förlorar vi!

Och man har ju naturligtvis under dom här 10 åren gjort många jävligt bra matcher där man varit värda poäng, likt förbannat är ju kontentan att vi aldrig varit närmare Div1 än vad vi är nu.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Gavelo: jag tror tyvärr att vi i nästa match är tillbaka på samma trista väg. Då är den här matchen bara noll poäng och ännu en spik i kistan.

Men, som sagt tycker jag inte att Modo förtjänar gnäll efter dagens match. Ikväll var man bra. Slå på gnället nästa match om ni vill, men inte nu.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Synd att snubbla på målsnöret när de ändå var ok. Synd att domaren ska avgöra sådan match
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
kulltorp: Grattis till SHL platsen !!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Confusius: Om man kan visa upp den här inställningen framledes, så är jag inte orolig. Däremot är jag tveksam till att vi får se det.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
J F K: Vad är oddsen på att Modo i nästa match mot Taif är tillbaka i gamla hjulspår?!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Robin Ztorken L: Du skriver "hur bra vi än spelar".

Menar du att vi var lika bra mot Almtuna, pantern och vad fan som helst som vi torskar mot nyligen?
Nej, det är skitsnack.
Ikväll var första gången på kanske en månad då vi faktiskt jobbar hårt i 60 minuter. Första djävla förlusten då vi inte kan säga att "de ville mer".

Jag tycker att det är så trist att diskutera med dig då du drar allt över samma kam. Skulle vi torska mot Växjö med 2-1 eller Övik hockey med 10-0 så känns det som att du skulle gnälla på samma sätt efter båda matcherna...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Robin Ztorken L: Ladies and Germs det luktar kval om den här förlusten! Fatta hur nära vi är Div1 nu!

Passar på att tacka dom som på något sätt styrt den här klubben dom senaste 10 åren!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
J F K: håller med till fullo !
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Supertrött: Jonte blir kvar så vi får se var vi hamnar. Men kul att se er ikväll. Om ni skulle spela så här varje match så skulle ni vara ett topplag.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
J F K:
Ja bestämde mig för att gå på en hemmamatch och ta med kompisens ungar när jag snart för chansen. Säger inte vilken då jag inte vill jinxa min hemmasvit, men ser framemot det hela. Kanske tar min fina kostym på mig eftersom det är lite högtid att gå på match😀😀
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
kulltorp: Hoppas ni får behålla Dahlen och en chans att gå för SHL.
Kan vi ha den här inställningen kan vi komma topp 8 men det känns tveksamt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
J F K: Det är ju just det.
Hur bra vi än spelar, så slutar det med torsk!
Kan man inte vara nöjd med!
Ett tvättäkta torsklag/syltryggar.
Byt nu ledarsrab innan vi spelar i Div 1
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Robin Ztorken L: fast den här avslutningen tyder inte på någon härdsmälta. Ok, man tappade lite, men du måste väl ändå erkänna att den här gången stod man upp hela vägen. En - förvisso solklar - skitutvisning avgör en riktigt jämn match.


Dvs, gnäll bäst fan du vill när vi torskar som förra matchen, men den här tycker jag att vi faktiskt ska hylla laget. Man föll inte igenom. Man jobbade enligt plan. Man kunde mycket väl vunnit med lite medstuds. Det var inte den här matchen som gör att vi ligger där vi ligger. Det är de flesta andra skitmatcher där vi inte ens bryr oss. Idag jobbade man för klubbmärket och jag tycker inte man förtjänar gnäll.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Tack för en riktigt bra match Modo. Hade inte sagt ngt om ni tagit alla tre poängen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
S-vikaren: Tyvärr så äter jag inte godis, men absolut, jag unnar verkligen inte Modo en seger förens man är villiga att visa vilja att vinna, fram tills dess tar jag 50kr alla dagar i veckan
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Tarasov:
Nja såg faktiskt lite bättre ut än tidigare matcher, men var ju helt väntat hur det sluta, speciellt när Modo fick pp i slutet och inte gjorde mål då vänta man bara på Modo utvisning så Timrå skulle få in 1-0.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
J F K: Tionde raka torsken i ett så kallat derby.
Tyder på mental härdsmälta.
Nu är det bottenstrid på allvar, som vanligt.
År efter år, samma visa😨😨😨
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Monno:
Det är det där med att vara ledare då, med en brasklapp för att jag inte såg situationen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Gavelo: Hellre 50 kr extra i fickan än Modo-seger. Hoppas ditt lördagsgodis smakar gott.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
J F K:
Såg mellan minut 20-50, tycker man för en gångs skull inte kändes små och utmanade i alla delar av spelet. Men en match gör ingen serie utan nu krävs det sånt här spel resten av tiden.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Steken84: de är kassa in den här serien. Den utvisning vi förlorar på är dock solklar även om Dahlén sin vana trogen fick en gratisutvisning med sig tidigare.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
starka domare!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Ben Perrault: kan Modo nu ta det på rätt sätt att man är värda minst en poäng mot serieledarna. Då vore det verkligen ingen kö på isen. Om man var lika fokuserade och jobbade lika hårt. Ja, då är det bara en tidsfråga innan vi är sämst åtta.

Nu vet vi alla att det inte blir så. Nästa gång är vi nöjda med att inte förlora stort mot ett sämre motstånd.

Sedan har vi all världens jäkla oflyt i derbyn. Det är väl bara det första mot löven som inte kunnat bli vinst med lite flyt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Sven Tuta: Tänkte avslöja slutet för en stund sedan men sitter fast i en egengjord pyttipanna som jag måste springa till hela tiden.

Att vi inte skulel kuna göra ett mål i den här matchen förvånar mig inte.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Ben Perrault: HÄRLIGT , spelade en 100 på Hemmavinst, nu tjänade jag en 50 lapp, lätt värt det
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Robin Ztorken L: och var ramlade slump pucken in?😂😂😂😂
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Självmål
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Ben Perrault: Tyvärr tar ju vår kapten en kanske lite olycklig men ändå helt sinnessjukt onödigt utvisning med knappa 3 kvar. Säger ju sig självt att med självförtroendet vi har är vi ju chanslösa då.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Ben Perrault: Den klassiska onödiga utvisningen i slutminuterna. 'Hur många matcher i rad har inte Modo tagit en helt jä... onödig utvisning de sista tre minuterna, skämmes.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Steken84: klassisk Modoförlust, fy fan vilken tragik
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Grattis nu gör Timrå 1-0 strax. Pp med 2.45 kvar.
Oskarsson som inte får ut pucken!

1-0 Timrå är ett faktum. Modo är sämst de 3 sista minuterna varje match
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Petosöjä: Hög klubba på Häggström. Vi vill ju fan förlora.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Ben Perrault: sug tag i den här pp-chansen nu!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Ben Perrault: Håller med. Men målen som räknas så...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Monno: tycker faktiskt Modo är värd poäng i denna match
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Monno: På tal om skott som inte går i mål. Röymark är duktig på arbeta sig till lägen. Men han känns verkligen heeeeelt ofarlig i offensiven tyvärr.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Tarasov: Ericsson är väldigt skottglad. Vilket kanske är bra iofs. Men ibland känns det som att det finns andra alternativ också.
Men som Modoit vette tusan om man ska klaga på nån som skjuter ofta...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Ben Perrault:
Såg andra och tkr man gör det rätt bra. På den numer berömda Skottkartan så ser man att deras avslut kommit lite längre från mål, och vi kommit lite närmre. Antar att det vart lite trevande från oss i första.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Ben Perrault: tycker modo gör det bra. Hoppas de håller i och klarar ifall de får ett mål i baken
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Heyerdal: Visst var det en bra period, mycket bra!
Gissa i vilken kasse det kommer trilla in en slump puck, till sist😊.
Den som gissar rätt får en kram.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
hk: ah billig utvisning det. Annars bra dömningar
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Heyerdal: även en bra andra grisperiod. Såhär måste Modo spela i motgång och mot ”bättre” lag
Kommentera

« · 1864643 · »