1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478702 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Timrå 20/10

1770925 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå 20/10
greykarn: Dom har mycket att lära av E-sportsvärlden.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Mydar: Detsamma + lö :-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Nucky: Men jag tror att Tolle är jävligt unik. Han förtjänar sjukt mycket respekt för sitt agerande!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
{ivandrago hoppas verkligen det, längtar klart till dagen de är tillbaka, om den nu kommer.. Trevlig fredag kväll på er.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Mydar:
Klart det finns en chans....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Smurfen: Löven hemma kan dra minst lika mycket som Timrå. Kan vi spela som igår ligger vi nog bra till för att vinna publikligan.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
modomille: Publik snittet på dessa 6 hemmamatcher ligger nu på 3986 och därmed leder den ligan , alltid något !

Grymt bra kan jag tycka ang hur det ändå har sett ut på isen förutom igår då !
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Mydar: Vi snittar någonstans runt 3700-4000 tror jag.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Zambonin: Han var ju signad av Modo redan ifjol, (sedan utlånad till Mora) och tanken var då såklart att han skulle spela med Modo i SHL i år.
Vet att Djurgården visade intresse inför denna säsong, det intresset lär knappast kallnat nu.

Tycker inte det är proffsigt att gå runt och tjura över att din klubb inte vill bryta kontraktet.
Om du skrivit under är det det som gäller.
Tollefsen fick t.ex NHL-anbud under sin tid i Modo, men Näslund vägrade bryta kontraktet.
Tolle blev lite grinig har han själv erkänt, men tog det ändå som en man.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Robin Ztorken L:
Fast Karlqvist kan ju ha haft det som motkrav för att skriva på, samtidigt som Modo var lite pressade. Tycker inte Svartvadet skall få förlängt efter denna säs, men här vill jag nog ha lite mer kött på benen innan jag dömer honom
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
ghostie: Jag har funderat lite OM det finns en chans för Modo att gå plus i allsvenskan? Det är ju iofs färre besökare på matcherna men å andra sidan så arbetar väl den flesta personalen ideellt numera och spelarlönerna är inte så stora längre, dessutom drar man ju in pengar ändå iomed att sponsorerna ligger kvar på samma nivå som innan, kommunen har tagit över driften av arenan och man kommer tjäna pengar på spelare som drar till NHL. Sen var det väl så att då de spelade i SHL så svek publiken, neremot 4800 åskådare vil jag minnas. Nu snittar de väl över 3000?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Eller: Du frågade varför det dömdes mål och jag gav min motivering varför jag tror det dömdes mål. Tråkigt att du ska börja lipa. Sluta fråga utifall du inte vill ha några svar helt enkelt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
ghostie: Om dett stämmer skall Svartvadet lämna ihop ,med Karlkvist.
Då hoppas jag han gjort sitt sista misstag i föreningen som sportchef, eller vad han kallar sig!
Fy faan säger jag, maken till korkat ...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Nucky: Klart han inte har en sådan klausul i kontraktet, var väl knappast väntat att han skulle få en sån här dunderstart? Nog för att han är bra men att ösa in poäng i den mening han gjort var ju inte väntat. Varför skulle han då begära sån klausul när han nog mest är glad över ett annars bra kontrakt?

Sen kan ju spelare lämna mitt i ändå, det är ju inte gynnsamt att i en förening ha en spelare som vill bort och känner sig illa behandlad för att han inte fick chansen!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Eller: man behöver knappast vara Hanses för att inse det! Förstår inte varför du sitter här och klagar över det, en situation som händer 100 gånger per säsong.

Ni vann ju matchen, fair and square.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Stridsberg90: Hm.. jasså det är du som är Hanses? Ja då har du ju bra koll.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Eller: ja för att Ludvig Nilsson är snett bakom Hanses när skottet avlåssas, Hanses kan omöjligt se Ludde. Så varför skulle Hanses bli störd av någon han varken se eller får kroppslig kontakt med? Förbannad? Hinner han bli förbannad på den där mikrosekunden menar du ?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Smurfen: vore ändock bara den senaste av en lång rad fadäser gjorda av Svarten.
Blir nästan komiskt när man pratat om att ta sig upp redan i år, samtidigt som man signar nyckelspelare som har möjlighet att lämna mitt under pågående säsong.
Undrar vad t.ex sponsorer tycker om det..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
leo: Instämmer med dig, helt sjukt att det ska finnas med i kontraktet.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Stridsberg90: hur kan du vara så säker på att Hanses inte blir störd? Målvakter jag har jobbat med brukar bli riktigt för..nnade när de har en spelare i målgården även om han inte får kroppskontakt med motståndaren.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Nucky:Man blir ju inte direkt förvånad heller , för nu är det ju ändå Modo vi pratar om .
Känns som allt galet kan hända i denna förening !
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Nucky: det är ju riktigt riktigt illa om det stämmer!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Monno: Ja, helt sinnessjukt att signa någon på det sättet.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
ghostie: Då det är Linus Norberg som skrivit artikeln är det inte ens säkert att det handlar om rätt spelare.
Så än ska man nog inte sörja.

Men är det sant så är det såklart genomkorkat av Svarten. Visst kanske det var en deal för att han skulle spela med oss till att börja med. Men tkr det är bättre att avstå än tappa poängledaren mitt i säsongen...
Skapar ju en osäkerhet också.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Eller: angående offside i målgården så får man stå där så länge man inte stör/skymmer målvakten. Pucken är ju redan inne i mål innan ludde kör in i målvakten. Hanses anses därmed inte ha blivit störd vid det målet av ludde !
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Ogie Ogilthorpe: Finns en sån klausul ska Svartvadet bort direkt
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
ghostie: Helt omöjligt att nån kan vara så pantad att den klausulen finns i kontraktet. Inte ens svarten. Hoppas jag.....

Gissar på att han har en out efter säsongen.
Kommentera


Sv: Modo - Timrå 20/10
Enligt Aftonbladet så är en Shl-klubb och drar i Karlqvist, han har en klausul i kontraktet som gör att har kan dra.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Tarasov: Jag tolkar det också som att vi får 75% av ersättningen då han var hos oss tre av de fyra åren innan flytten till NHL (om han nu åker över efter årets säsong). Löven kammar noll...
Kommentera


Sv: Modo - Timrå 20/10
Mydar: Slant på tangentbordet, sorry

Ska vara "och de senaste lagen..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Knerten: Otre senaste lagen ska dela på pengarna så är väl Löven med på ett hörn ochså eller?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Mydar:
Vi får 3/4 delar då om jag förstått det hela rätt
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Mydar: Pengarna vet jag inte men går Calle nästa år så är det dom 3 senaste lagen som får dela på pengarna.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Tarasov: Visst är det så att om han nu går till Toronto nästa år så får Modo 1 mille? Eller är det Frölunda som snor pengarna? De lär ju ivarjefall sno åt sig äran..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Mydar:
Där kan nog Toronto gjort ett kap
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Gavelo: Å Grundström gjorde hattrick igår mot Leksand, då fick han ge igen för gammal ost!

www.expressen.se/gt/sport/grundstrom-gjorde-hattrick-mot-leksand/

Leksand ser mer och mer ut att få kvalspela även om det är långt kvar.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Tarasov: Fick inget svar, han insåg väl hu korkat inlägg han skrivit å avstod
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Carl Lejonkräk: Lyssnade på webbradion sista perioden och då var det livat, såklart med 4 hemmamål så blev det nog lite extra, men stämningen var nog även bra på plats
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Gavelo:
Vad svara han?:)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
kulltorp: reglerna borde ändras så att inget mål godkänns om det står spelare i målgården, borde bli enklare för domarna att döma då.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Gavelo: Hur var draget i Arenan? Ok med stängda etage och 5 k eller?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Mydar: Vi hade en kortare diskussion ang den artikeln, jag mailade AB och frågade hur dum man får bli, etagen är stängda och det var bästa publiksiffran denna säsong
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Eller: japp, Timrå spelaren söker sig in mellan back och målvakt, men i sin iver att stoppa timråspelaren så knuffas han in i målgården av modobacken..:-)
2 sidor av samma mynt.
Men jag hade inte klagat om det blivit bortdömt.
50/50 situation..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
kulltorp: han åker in själv, Modospelare framför eget mål brukar vara sällsynta;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
kulltorp: Nu har du inte uppfattat situation rätt, det var snarare så att Modo spelaren skulle förhindra att Timrå spelaren kom in i målgården.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Gavelo: Ser ut som Aftonbladet inte delar din åsikt angående publiksiffrorna:

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article23757102.ab
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
bisterfinnen: Coolt! Ni minns väl kanon-filmen "Hockey Nights" från 80-talet. En superduktig tjej i målet också nr 00 som gjorde målen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Eller: Lite självförtroende kan göra underverk med speciellt försvarsspelet liksom en ny stabil målvakt kan göra.
Kommentera

1770925 · »