1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531221 inlägg · 4122 ämnen

modo-timrå, 30 dec...

modo-timrå, 30 dec...
med tanke på foppas "semester", spelar han inte då? nån som har koll?

Sv: modo-timrå, 30 dec...
Emma no15: skulle ha vart timrå-modo. jag ber om ursäkt! =)

Emma no15: Den 30 december är det slut på vecka 46. På måndag är Peter den store tillbaka i tävlingstjänst. Då har träningsveckan tagit slut.

Frisco: Men i texten jag läste om Foppas ledighet (på text-tv) stod det ju att den skulle vara över jul och nyårshelgen. Hur går det då ihop..?

Dream Team: Har inte stått något om några datum på www.modohockey.se.

Frisco:

Nä, men i ÖA...

"Står det i kontraktet?
– Ja. Han har även en semestervecka i samband med jul- och nyår."

Poffa: Men, "i samband med jul och nyår" borde väl betyda "någon gång under speluppehållet.
Med tanke på att man spelar sista omgången innan jul den 11 december så finns det ju gott om utrymme för honom att vila sina fötter på kontor, eller hur det nu var...

Paddan:

Just ordet nyår tyder ju mycket på att det är under jul och nyårsveckan.

Poffa: Äh, kan ju vara under det kinesiska nyåret också!

Poffa: Men vilka datum det gäller är väl ganska viktigt i sammanhanget.
Om man tror ÖA är alltså inte Foppa med följande matcher:
2004-12-26 16:00 Luleå - MODO Hockey
2004-12-28 19:00 MODO Hockey - Brynäs
2004-12-30 19:00 Timrå - MODO Hockey

Paddan: Hurra, då får vi fira med Kina-Poffa.

Paddan:

Jo, det är ju oftast den almanackan som vi går efter här i Sverige.

Frisco:

"i samband med jul- och nyår" tyder på det, ja.

Poffa: Jag tror inte på ÖA. Det får du göra om du vill.

Poffa: Jag hävdar ändå att "i samband med jul och nyår" betyder perioden mellan 11/12 och 26/12.
Fast, det är klart, det blir ju så mycket trevligare att vinna över TIK i SA utan Foppa på isen...

Frisco:

Tack. Jag tror nämligen på ÖA, åtminstone i det här fallet. Att som Hedin kallar det "Foppa har ingen närvaroplikt" tyder ju på att han tränar på annan ort. Att ha semester som ÖA kallar det, tyder på att han slappar en vecka.

Jag VET att han skall till London och se på Tottenhams möte med Arsenal och att han skall på teater. Sounds like semester, too me.

Poffa: Ja till London vet alla att han ska. Men jul nyår då?

Frisco:

Vad han skall göra till jul och nyår vet jag inte. Jag vet faktiskt inte ens vad JAG skall göra till jul och nyår.

Poffa: Det jag inte förstår är varför Foppa ska träna "office".
Ska han sätta upp en teaterversion av The Office, eller?

Paddan:

Som jag tidigare skrev, han kanske förbereder sig för ett liv efter hockeyn. Han trodde ju han skulle ha jobbat med någonting inom bankvärlden om han inte blivit ishockeyspelare, vem vet, om två år kanske han sitter i en av kassorna på Nordbanken.

Poffa: Det diskuterades här nedanför om vilka datum jul nyår innefattar. Trodde det var det du försökte svara på. Teater i London var för mig ett lustigt svar. Själv har jag inte varit på teater i London men däremot på film. Är det kul att vara på film när 499 av 500 personer skrattar samtidigt i en biografsalong.

Frisco:

För majoriteten i biografsalongen var det säkert kul. Men för den stackare som de skrattade åt, han som föll i trappen och tappade ut alla popcorn och spillde läsk över sig själv, var det säkert inte så kul.

Poffa: Jag vet vad du ska göra. Har tjuvkikat på ett visst program:

2004-12-31 20:30 Domare Flickor 12 norra
Nätra IBK - BK 96 (93) Nolaskolan Edlund, Göran

2005-01-01 09:30 Domare - Herrar div 3
Sollefteå IBK - Fränsta IBK Vallaskolan Sollefteå-innebandy Edlund, Göran

Frisco:

Nu ljuger du igen... Det är faktiskt ingen match på nyårsaftonen, men två på nyårsdagen.

Poffa: Så var det nog på bion. Det kanske var åt mig alla applåderade? Det var faktikt lite som att vara på match. Applåder i massor. Skratt och jubel. Och naturligtvis gick folk och köpte läsk och popcorn mitt udner filmen.

Poffa: Innebandy på nyårsdan? Låter som en ÖA-skröna.

Frisco:

Kan man hoppa backhoppning i Garmisch så kan man spela innebandy i Sollefteå. Där är de inte riktigt kloka.

Poffa: De hoppar säkert backe på Hallstaberget på nyårsdagen också.

Poffa: Precis vad jag noterade. Ordvalet är dock inte detsamma. Det kan väl iofs kvitta men där jag läste stod att Foppa blir borta [k]över[/k] jul- och nyårshelgen...

Poffa:

Jag gissar på att du kommer att vara i Bäpa någon gång mellan den 31/12 och 1/1.

knaskamilla:

Eller så är jag i Ryssland. Man vet aldrig, numer.

Poffa:

Oj. Domarutbyte inom innebandyn, eller?

knaskamilla:

Ja, jag skall till Ryssland och ställa rysk innebandybedömning på ända, allt för att försöka ge igen.

Poffa:

Det tycker jag låter som en utmärkt idé! Du tar väl med dig lite tidningsartiklar om din insats hem sen?

Poffa: Precis som i sverige då.

knaskamilla:

Självklart inte. Jag läser aldrig tidningarna dagen efter för att se vad de säger om ens egen insats. Det är bara att köra på. Det blir bättre och bättre för varje match som går. Det är ju dessutom ett team som gör en bra insats, inte enskilda individer.

NuMo:

Nä, här är allting på ända redan.

Poffa: Det passar ju dig bra. En turaktig dag kan domarinsatskvalitén ha gått upp i Sverige alltså.

NuMo:

Varje dag jag dömer går domarinsatskvalitén upp i Sverige.

Poffa: Ryssland. Det är ju knappt Ryssland. Östra Finland skulle jag vilja säga.

Frisco:

60 mil fågelvägen från Rysk/Finska gränsen. Om det är östra Finland, var i förhållande till Finland ligger då Rysk/Finska gränsen, enligt dig? Umeå?

Poffa: Jag har faktiskt varit vid Finsk/Ryska gränsen. Fast det hette nog Sovjet på den tiden. Såg vakttornen och skorstenar på fabriker i Svetogorsk. Men jag höll mig på den Finska sidan.

Frisco:

Även jag har varit vid den Finsk/Ryska gränsen. Jag har heller aldrig passerat den, men nån gång skall ju vara den första.

« · 452802