1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479659 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Tingsryd 161226

« · 1786180 · » Till forumet


Sv: Modo - Tingsryd 161226
Gavelo: Jo lite det jag skrev. Detta var ändå inte lika jävligt som t.ex. den mot Pantern etc.
Men jämnhet måste ändå upp.
Jag köper att vi förlorar för att vi inte är lika duktig på nypa dit chanserna för kvällen. Men då vi liksom hamnar lite efter över hela banan är inte ok.

Man måste se långsiktigt också som du säger. :-)
2 torsk till och vi är tillbaka på noll. 2 segrar och denna match är bortglömd.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Gavelo: Ja, så är det tyvärr. Vi är inte bra eller stabila nog att göra en hel radda bra matcher. Det ser ändå mer stabilit ut än tidigare. De får inte lika många frilägen och liknande. Vi spelade sjukt omständligt och långsamt, vilket gjorde att TAIF kunde backa hem och slå ifrån sig eller i vissa fall rent av slå en passning.
Kommentera


Sv: Modo - Tingsryd 161226
Monno: Modo har väl ändå blivit väldigt mycket jämnare sista 6-7 matcherna, att det kommer bottennapp mellanåt får man räkna med, kan Modo studsa tillbaka nästa å kanske vinna några matcher så är denna match endast en liten vägbula påväg mot en ganska stabil form.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Gavelo:

Märkliga resultat idag. AIK förlorar med 1-4, Löven torskar med 1-5 hemma mot jumbon, och vi åker dit med 1-5 mot Tingsryd.

Verkligen inte väntade resultat. Positiva är att vi inte tappar så mycket mot strecket, eller lagen under, gäller bara att studsa tillbaka till nästa match.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Robin Ztorken L: De andra får man inte betalt för. Så enkelt är det. Sedan verkar det som om vi får förklara det för dig minst en gång per match...
Jag tror alltså att man fryser ut DP för att få honom att möjligen gå ned i lön och flytta. Detta för att frigöra att flytta ned Eriksson och fixa en riktigt ok center.

Men, det handlar om att bli av med löneposten för DP som är väldigt väldigt hög.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Tarasov: Tycker vi har så oerhört svårt att vinna puck i egen zon. Även i matcher där vi spelat bra/ok. Men det blir mer smärtsamt i matcher där vi är lite off som idag.

Vi är väl ändå långsiktigt på rätt väg får man hoppas. För än fast jag tycker man märkte resan i första att vi var lite off så har det inte bara vare spel mot en kasse. Än om vi såklart gör en skitmatch. Igen.
Vi behöver arbeta bort den där ojämnheten. Framförallt efter uppehåll verkar vi tappa allt.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Robin Ztorken L: fortfarande 12 mer än vad ditt damlag skulle klara ellerhur?!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
MODO Hockey - Tingsryds AIF 1-5
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
hk: Jo jag vet, men det finns fem andra han kunde skeppa före honom, minst!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Gavelo: Långt under hälften av spelade matcher, det är ju en fjäder i hatten
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Robin Ztorken L: DP är dyr och spelar slappt, AJ vill skeppa honom så snabbt som möjligt.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Gavelo: ah, dystert det dalat så.. bah orkar inte få hopp, måste finns sig i ett detta lag inte har något att göra i ett kval uppåt ändå. Hoppas vi slipper nedåt.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
J F K:
Tkr faktiskt inte det är så vansinnigt tråkigt. De är svåra att komma förbi i mittzon men anfaller bra när möjlighet ges, så man önskar att Modo skulle spela. Varför checka över hela banan när man ändå inte klarar av det.

Ang Skröder så undrar jag om ser inte varit bättre att plocka in M. Wahl ist. Med reservation för priset budget. Han gör absolut laget bättre men tillhör inte våra 3-4 bästa FW.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Robin Ztorken L: 12 vinster hittills är verkligen "knappt en match"
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Monno: Skulle vara rolig att hör AJ motivera varför Lindgren "flippa pucken på försvarande forward", Eidsted, Hedman Brejcak osv, spelar för Drew P.
Den motiveringen skulle jag verkligen vilja höra
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
MODO Hockey - Tingsryds AIF 1-4
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Monno: Det gör riktigt ont att skitlag som Tingsryd är så framgångsrika. De spelar verkligen en ohyggligt tråkigt skithockey. Det är lite Lasse Falk-varning över dem.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Gavelo: Herrarna vinner ju knappt en match heller, så det går på ett ut
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Monno: domarna bryr sig inte direkt den här matchen
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Carl Grundström dominera i JWM :-)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Monno: Om jag vore coach skulle jag fan förbjuda burskydd i PP.
Det är ju fan som att vi vore rädda för att göra ett flygande mål i PP. Det måste fan vara uppställt tydligen.

Och då gör TAIF mål. Ja spelar man sånt PP är man fan inte förtjänt av annat.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Monno: Årets julklapp i Hockeyallsvenskan är tydligen att man får haka och trippa fritt nu för tiden.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Robin Ztorken L: Damerna skulle inte vinna en match i herrarnas allsvenska på en hel säsong så lägg ner dedär snacket.
måste ju vara ofantligt jobbigt att vara så av eller på som du är, spelar ingen roll hur bra laget går, en dålig period så är du å direkt å sågar hela laget och säsongen.
Är du möjligtvis bror till den där Gurra88 från brynäsboken som härjade runt på här på Hs och skämde ut sig för några år sedan ?!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Monno: Otroligt att Hedman har mest speltid när Sellgren spelar dubbla byten ikväll! Både i nr23 och nr7!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Robin Ztorken L:
Har det nämnts nåt om publiksiffran?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Robin Ztorken L: Domaren släpper precis allt. Inte blir det lättare när han inte ens tar för tripping och slashing som är uppenbar.

Icing när TAIF-killen kliver upp istället för att gå mot pucken. Den skulle inte dömts...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Rytter: Jag hånar inte damerna, jag tycker ju att det är bättre att dom spelar isället för killarna.
Det kan inte bli sämre i alla fall, så ge damerna chansen nästa match, så kanske vi vinner
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
J F K: Missade andra perioden. Men reagerade i första på det du säger med hårda korta pass i egen zon.
Helt jäkla omöjligt att göra något vettigt när man passar en kille som många ggr inte ens har farten med ett stenhårt pass på 3m. Du ska nog spela i en annan liga än HA om du kan ta emot såna pass löpande.

Just Wahlgrens till Slovaken var ju fan inte ens på bladet fast det var 3m långt... (passet alltså, inte bladet.)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
J F K: Ta då bort #5 och Eidstedt och låt Paris spela, han är klasser bättre än båda dom
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Robin Ztorken L: Tycker inte DP har varit så bra. Sellgren är bra idag och även Lindgren. Det passar dem bättre att spela i en sådan här match där motståndarna i princip uteslutande väntar på Modos misstag. Slovaken och Eidstedt står för många missar i passningsspelet.

Jag saknar fortfarande snabbare uppspel. Till och med en sarg ut blir många gånger bättre än att vi ska såga oss igenom motståndarnas försvar, för det är vi inte tillräckligt bra för.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Robin Ztorken L:
Sett till hela säsongen så tycker jag båda Jesper har varit klart bättre än DP.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Tarasov: Det är ju fel i huvudet på AJ som har Drew på läktaren, finns inte en back i dag som är bättre än han.
Var enda djävla gång, dom vi har idag har pucken vid blå, så flippar dom den på fösvarande forward. Man undrar varför dom gör det hela tiden???
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Robin Ztorken L:

Nog för att modo återigen står för en pinsam insats hemma. Men som vanligt är du ännu mer pinsam.

Varför ska du håna och nedvärdera vårt damlag och använda dessa i dina exempel?

Jävligt dålig stil!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Tarasov: Den där jäkla supportern som kommenterar kanske borde lära sig att Sellgren är leftare. Snubben kallar Lindgren för Sellgren hela tiden och han blandar naturligtvis ihop rätt många spelare i Modo. Inte konstigt med tanke på att han endast verkar vara påläst på älsklingslaget TAIF.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
MODO Hockey - Tingsryds AIF 1-3
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
J F K:
Tror laget skulle tjäna på honom som 7:e back o DP in ist.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Robin Ztorken L:

Bra! Får hoppas att vi kan bita i o kanske knipa en 1p
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Gavelo: Härligt damlaget första skottet på mål
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
atomragnar: Men, sedan deras tredje mål har vi faktiskt varit lite mindre dåliga och skapar klart mer än TAIF för tillfället.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
atomragnar:

Bra jobb i det här bytet framförallt av Molin, som sen fick måla också. Bara två mål kvar då. Skita ut julmaten och sen spela hockey.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
atomragnar: Blir väl såhär när man som spelare inte kan ge fan i spriten under julhelgen
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
atomragnar: Och ytterligare en kommentator med mundiarré. Han svamlar, surrar och upprepar sig så in i helvete. Då har det bara gått halva matchen. Blir resterande en repris på hans orala misshandel.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
J F K:

Suck, vad dystert att se detta - bah förhoppningarna *ljudet av glas som krossas*.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
J F K: Ser på när Eidstedt köper korv med bröd på läktaren.En syrgasare som han inte alls är med på. Det måste väl ändå vara våran klart sämsta back.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
J F K: Ja, om dom låter damlaget spela sista 30 min. då kanske det kan hända något
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
J F K: Sett helt ok ut nu ett tag, börjar nästan hoppas lite.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Robin Ztorken L: Förmodligen för sent, men nu skapade man fler chanser det här bytet än man gjort resterande delen av matchen. Kan ju hyfsa till chanserna kanske?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Gusse: Snart två perrar och ännu inte ett farligt skott mot mål???
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
NuMo: Modo, laget som gav slow motion ett ansikte...
Kommentera

« · 1786180 · »