1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480245 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Tingsryd 2020-03-04

« · 2042430 Till forumet


Modo - Tingsryd 2020-03-04
Matchdags igen då. Kämpa tills oss tre poäng idag och bara hoppas att björklöven gör det de skall. Gooo Modo
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
wolper: Jag tror nog vi har en stor chans idag, det jag hoppas Modo gör ikväll är att komma ut och spelar simpelt, bara få igång spelet och inte göra de där konstiga droppassningarna i defensiv zon och dragningarna på blå.. Jag får ont i kroppen när man ser dem tappa pucken och det blir ett mål..

Jag skulle säga att kangas kommer göra 2 poäng ikväll, tror han kommer in het och med ett självförtroende!

GAME NIGHT!!!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
wolper: Finns ingen vila längre, om vi gör vad vi ska (utan hjälp av andra) så blir det resa till Umeå snart. Hoppas att Bartosak mår riktigt bra igen, inget ont om Hanses, men med Bartosak i fin form igen blir vi läskiga att möta
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
wolper: sveriges radio suger ju *pip*. Sänder för fan aldrig modos matcher på egen sändning bah... Kom igen nu Modo snart kör vi!!!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
wolper: From borta kväll o LP in där, Norlinder o Öhman extra
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Tänkte bara säga att Löven vilar Andersson, Hutchings, Cooper och Tornberg idag. Om ni inte bryr er behöver ni inte svara. Vet att ni diskuterat detta tidigare så tänkte bara meddela.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Goalies
34. Hanses, Erik
31. Lundin, Linus

1st Line
39. Enström, Tobias
25. Nässén, Linus

89. Karlkvist, Patrik
22. Johnsson, Jonathan
15. Tambellini, Adam

2nd Line
33. Berglund, Victor
26. Hedberg, Tom

18. Kangasniemi, Iikka
12. Olofsson, Fredrik
29. Rosdahl, Kim

3rd Line
32. Belov, Nikolai
41. Hedman, Oscar

14. Björklund, Henrik
40. Jellvert, Kalle
28. Pettersson, Linus

4th Line
6. Norlinder, Mattias
27. Öhman, Anton

11. Forsberg, Johan
17. Häggström, Magnus
23. Sylwander, Daniel
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
JoseGonzales: Det var nog ganska väntat, Löven är klara och vilar sina viktiga kuggar.
Sen har löven bättre stats mot Timrå så man vill nog hellre möta dom än modo i finalen så det är en win win för Löven.

Modo hade nog också vilat flertalet spelare om man varit helt klara
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Gavelo: Tror inte det handlar om att man inte vill vinna utan mer att komma hela till finalen. Har man skavanker på ledande spelare är det bara idiotiskt att spela dom i en match mot ett Timrå som kommer vara galet taggade. Löven har verkligen inget att vinna på dagens match..
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Gavelo: Cannata håller nollan ikväll...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
JoseGonzales: taktiskt smart drag, men synd för oss. Vi får helt enkelt göra vårt jobb! Hopppas bara på att det inte blir en uppenbar läggmatch.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
JoseGonzales: Ja det var precis det jag menade, även har inget att spela för tabellmässigt så det är klart att man vilat spelare med skavanker.
Vinna vill alla lag alltid, men inte till vilket pris som helst alla gånger, idag är en sådan gång för löven fullt förståeligt.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Fråga till alla:

Hörde jag fel att Helber säger att Bartosak inte spelar mer den här säsongen???
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Gavelo: Precis. Förstår dock att ni MODO fans kan bli provocerade av det, speciellt om det skulle innebära att ni tappar andraplatsen. Tror dock MODO gjort samma sak i lövens situation, och då hade jag blivit provocerad på samma sätt!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
AddMan: ja jag reagerade också då han nämnde det, vet han nåt som vi andra hört
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Gavelo: Låter upplagt för ett scenario där löven får äta upp det efter de torskat finalen mot TIK. TIK typ det hungrigaste och formstarkaste laget, eller ett modo som ser halvdassiga ut. Ja det är ett oerhört korkat val.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Hörde samma. Han sa att det inte hade gått bra på träningen igår och att han inte kommer vara redo för en eventuell final.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Foppatofflan: risk att vinst inte räcker om det börjar ramla in mål bakåt för löven, reserven är väl en junis, vi får hoppas Cannata är proffsig
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Dexter : inte bra alls!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Heyerdal:

Se om det sägs nått på C-more hockey.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Dexter :de kanske misstolkade att Bartosak lämnade träningen tidigt, enl Modo var det planerat med en kort träning
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Heyerdal:

Tycker att nån på allehanda skulle ha snappat upp det oxå, Hägglund med Jon o Co.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Heyerdal: hoppas verkligen på det.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Heyerdal: Barto var med idag också på matchvärmningen imorse
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Heyerdal:

Jag hoppas och tror också att det är så. Man läst att han lämnade träningen och sedan dragit egen tolkning av det.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
hockey_21:

Guldgallret till Mattias Nordlinder👏
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Rytter:

Tror Helber pratar lite nattmössa.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
JoseGonzales:

Vi skiter i löven och Timrå! Vi ska göra vårt genom att vinna våra matcher.

Sedan om löven tycker att det är smart att inte studsa tillbaka i vinnarspåret och gå in i final och söka formen får stå för er. Lite pest eller kolera för er, släppa upp formstarka Timrå till finalen och ge dom självförtroende genom att nyss vunnit mot er. Eller möta modo som har 8-4 i poäng.

Vilka ni än möter i final ska jag hålla på era motståndare!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Rytter: lite virrigt i Modos försvar nära mål för Taif där , nervöst förstås oavsett vad spelarna säger så blir det en press
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Heyerdal:

Finfint👏👏
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Heyerdal: Klarar man inte kvällens press så är det verkligen inte bra, dessa matcher när man har allt i egna händer så skall man älska situationen, inte vara rädd för den!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
jonsson: Rätt lag, rätt person.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Rytter: nån mer än jag som får rysningar när man ser ett tonat visir i mododress?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
NuMo: SSK kan bli rå farliga i fortsättningsserien känna de nästan som?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Donald: där hade vi stolpen med oss nära 1-1
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Heyerdal: Nu måste fler lagdelar börja leverera, första kedjan kan inte göra alla mål varje match!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Heyerdal:

Och igen
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Gavelo:

Sant de
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Gavelo: Slappt och slarvigt. Kunde ha varit underläge om inte man haft lite tur.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
jonsson: räddades av visslan där hua vilken press Taif fick på oss, två stolpträffar minst, Kangasniemi ska inte vara i egen zon tappar alla puckar där
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
jonsson: Samma usla försvarsspel. Aldrig att man kan vila utan man ska jaga ihjäl sig även när de har hundra procent kontroll långt ifrån målet.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
jonsson:

Pinsamt försvarsspel i första perioden. Ska det vara så svårt att lägga ut pucken ur egen zon?
Tingsryd checkar ju fast modo gång på gång.
Modo har väldigt svårt för att sätta passningarna.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Domsjö: Det är ju bara Modo som kan agera slappt och slarvigt när man möter att rätt mycket sämre lag på hemmaplan där man spelar om en finalplats, det är obegripligt faktiskt!

Sen vore det en bragd alá Modo att förlora en period man dominerat skott mässigt.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Steken84: ser väldigt segt ut i egen zon🤔
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Steken84: inge ont om Norlinder, inte gjort bort sig men tufft ändå med så få träningar och Nässen o Öhman på bänken
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
J F K:

Syns att Norlinder varit borta länge. Många enkla pucktapp. Tycker han spelar lite för svårt, när han varit borta så länge. Prova det enkla tills han kommer in i det och sedan bygg på det.

Iikka har slarvat bort en del men han är så offensivt inriktad och vill alltid skapa, sådana spelare gillar man.

Vi ska vara glad med 1-0. Visst hade vi kunnat göra nått till i början på våra chanser. Men 1-1 var nära där i slutet.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Gavelo: bara att inse att det var länge sen vi spelade stabilt vi har vunnit på slutet men ändå har spelet hackat framför allt i försvarsspelet
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
wolper: Hela spelet ser segt ut.
Trodde dom skulle vara på tårna i afton matchen gäller ju en del.
Man ser inte mycket av det och Björn får nog ryta till!!!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Robin Ztorken L: Visst har Björn implementerat väldigt mycket bra i klubben, men jag saknar verkligen ett fungerande försvarsspel för där har laget inte tagit ett enda steg framåt på snart 2 säsonger.
Jag förstår inte varför han inte kan ändra systemet så att det passar laget bättre, nu har vi fint material men ingen behärskar det spel Björn önskar.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Robin Ztorken L:

Men skärpning
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
2-0 men spelet är under all kritik
Kommentera

« · 2042430