1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530590 inlägg · 4121 ämnen

MODO-TV

Sv: MODO-TV
Mano: Eller vafan, det var ju bortais. Surt.

Björn W: Är den sista matchen mot Brynäs vår gamla klassiker där vi gör mål varje byte och Peter kör ett par varv i anfallszonen innan han lägger in trissan?

Imorgon klockan 15 så börjar då vår dag på Canal+ Hockey. Krönikeprogram från förra säsongen varvas med:

15:05 MoDo - DIF 2009-11-09
18:00 MoDo - SAIK 2010-03-08
20:55 FHC - MoDo 2005-11-15
00:05 MoDo - BIF 1994-10-17 (repris lördag 13:05)

Mycket nöje!

...och lite självplågeri kring SAIK-matchen.

Redigerad kommentar

1999 vad hände då? Varför rädda för att se vissa matcher från det året?

Petey21: Jag bara gissar nu, men i och med att Canal+ är en del av TV4-gruppen så antar jag att allt som gjorts som sändningar av...

*TV 4 (Hockeykväll)
*Supersport (Filmnets gamla sportkanal som började sända matcher i mitten av 90-talet)
*Canal+ (som ju tog över Filmnets gamla kanalplatser och rättigheter)
*Pay Per View-kanalerna

...borde ligga inom deras rättighetsramar.

TV4 började med reguljära sändningar på Hösten '94, men hade redan testat med att bl.a. sända de 2 första finalmatcherna på våren '94, så Peters avgörande i sudden mot Malmö i finalmatch #2 ligger inom räckhåll här.

Huruvida det finns avtal som även ger dem rätt att sända gamla SVT-sändningar är ju en annan sak, men då ska man också komma ihåg att man bara sände de två sista perioderna på den tiden.

Finalmatchen igår var ju en TV4-produktion.

Redigerad kommentar

Björn W: Vilken lyx att ha tillgång till sådana matcher. Här sitter man med Boxer och får vara nöjd med ett par direktsända matcher i veckan, och då oftast inte MoDo förutom när det är hemmamatch och då gör man ju sin plikt och sitter på läktaren.

Hur pass gamla matcher visas förresten i den där kanalen? Något från det glada 80-talet med, eller är det bara från 90-talet och framåt? Annars skulle jag bra gärna vilja se en viss match från mars 1979 på tv någon gång...

shinzawai: Jag satt på A-vänster, rad 3. Med högsta sannolikhet i en Blackhawks-jacka och tyst och lugn i vördnad bredvid "Järnmannen".  :-)

Nu när jag konsulterat den av Kamilla ärvda matchprogramssamlingen så drar jag nog slutsatsen att det "tyvärr" är matchen från den 17/10 som slutade 3-3. Det var nämligen en av TV4:s tidiga Hockeykvälls-sändningar från den matchen, men inget sådant finns skrivet i programmet kring 7-1-matchen i februari.

Hur som helst - Kempehalls-porr!!!11!!1!

Visas:

00:05 natten mellan fredag/lördag
13:05 lördag

Redigerad kommentar

Martin S: Den där matchen från 1999 tvingades jag se om när jag klippte ihop min Wernblomfilm, det sved ganska rejält.. ;)

Björn W: Ofan! REC!

Martin S: Jag ser för resten att det ska visas en MoDo-Brynäs-match från 1994-95 några gånger i helgen. Antagligen blir det då 7-1-matchen i februari eller så 3-3-matchen i oktober - båda tyvärr utan en lockoutad Peter Forsberg men bägge med en omålad Kempehall i furu & betong samt Data Copy-reklam & röda saftblandare i taket. Bara en sådan sak. :-)

Redigerad kommentar

Björn W: Det kan nog dyka upp en och annan godbit där. Den DÄR matchen från 1998 är det nog många i Ö-vik som vill se igen och uppleva STÄMNINGEN, om de visar en viss match från 1999 så går jag nog och lägger mig istället.

Den här tråden kanske är lite mer lämplig för TV-diskussioner.

Tydligen verkar Canal+ Hockey även innebära att de använder sina arkiv och rättigheter på lite roligare sätt än att bara visa matcher från säsongen som nyss passerat - just nu visas exempelvis finalen 96-97 mellan Färjestad och Luleå i en islada i Karlstad och Bosse Berglund som expert.

Kul om man skulle få en ny möjlighet att exempelvis plocka ner hela skandalmatchen '98 genom den här kanalen.

NuMo: Hasses kommentar att spelarna tycker det är jobbigt att resa till GBG (när dom pratade Ryska ligan och dess långa resor)och Martin S skratt efteråt är också rätt skön.

Fast då pratar vi film 2

Modo-TV Del II

Haha! Ytterliggare en överaskning.

"Fyll-Hasse" som tidigare kritiserat den så kallade "Falangen", "Lördagsklacken", eller det namn som Hasse själv emellanåt, hånfullt, men inte utan att verka imponerad, kallar dem. "Fylleklacken från Sollefteå".

Nu vill han ha fredags och lösrdagsmatcher mest hela tiden. Han vill att fylleklacken skall återuppstå, fast med gigantika dimensioner. Snacka om visionär. - Fyll hela arenan med fans och fyll dem.

Vilket kom först? En fylld arena eller en fylld lördagsklack.

MODO-TV
Har bara lyssnat några minuter på Martin och Hasse, men redan nu märker jag att det här är det bästa Martin och Modo-tv gjort.

clients.playout.se/goservice.aspx?service=/swe/webbrowser/hockeyligan/modowebtv_service.xml

Samtalet och resonemangen är väl instuderade men samtidigt ser det härligt spontant ut, speciellt från Hasses del. Gillar hans kommentarer om Färjestad och i synnerhet om Jönsson.

"Jörgen Jönsson är slut" - Utan prut.

Även fast jag tror att han har fel, jag kunde inte låta bli att plötsligt fnissa till.

"Det gjorde ont hos många av "experterna" när Modo vann SM-guld. Det är klart de hoppas på att vi är mätta."

"Salle vann SM-guld i Djurgårn, vem bryr sig!"

- Haha! Klockrent. Sluta skriv Hasse, låt munvädret tala i fortsättningen.
--------------------------

« · 1274915