1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480491 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Västerås

« · 1913883 · » Till forumet


Sv: Modo - Västerås
Confusius: Sjukt smart spelat av Karla innan Wernbloms mål.
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
5-3 .Wernblom,Lukas

Det var skönt att läsa,
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
NuMo: bortdömt
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
NuMo: Tyvärr var det nog rätt att döma bort det.
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
NuMo: HAHHAHAH once again så dömer dom bort ett solklart mål. Senast mot Tingsryd .
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Monno:
Inte enligt kommentatorn😂, men du har iaf Drago på din sida smart att dra på.
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Confusius: Tobias Ericsson har sett ok ut ikväll, jävla sparkregel
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
J F K: SKIT!
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
hk: Jaja, det går lika bra med Lill-Werner.. Karla var ju inblandad iaf :)
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Monno: Nu kommer väl 4-4 som ett brev på posten!
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Confusius: Skönt av linjedomaren att hålla pucken kvar i zon..
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
hk: Iciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing city
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
hk: Det löste sig ju

4 - 3

(0-1, 4-1, 0-1)

Game Finished

Spectators: 2949
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
NuMo: Såklart.
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Confusius: Tror att det är rätt lugnt. När jag är här på forumet brukar vi vinna.
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
modomille: jisses vet inte om man pallar med såna matcher, ruskigt nervöst på slutet
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Confusius: Du menar 5 dagar försent?
Jag tar gärna post nord dealen
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Costanza:
Då kan vi skiftas, jag går på hemmamatcherna så kan du hänga på forumet på bortamatcherna.
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
MorganaLefaey: Plockade man tillbaka Dackell i målet efter straffen? Hur skötte han sig?
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Nucky: Hanses åkte direkt och satt sig efter straffen, såg rätt roligt ut.
Tycker Dackell ser riktigt bra ut, rör sig fint. Lite skakig innan 0 - 2, men lugn och stabil efter.

Skymd som fan på 0 - 2 och blev helt utlämnad på 4 - 3.
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
1a i serien nu då med 2 matcher mindre än AIK på andra plats.
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Nucky: visst fanns det lite osäkerhet.
Men han gjorde också några finfina räddningar.
Helt ok måste jag säga.
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Fan va grymt med seger! Tycker dackell var helt okej.
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
hk: Det mest oroväckande med denna match är väl spontant att Modo släpper in 3 mål när man är relativt mycket bättre på alla positioner och bör ha kunnat stänga av Västerås mycket bättre, sen att man inte gör ett enda mål i vare sig 1a som 3e perioden fast man drar iväg sammanlagt 23 skott på mål är inte helt godkänt heller, MEN vadan 3 poäng och upp i topp
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
hk: haha det var nervöst när han höll kvar pucken i zonen. För mig att en av domaren höll kvar vid deras sista målet med. Men så jäkla skönt att vi kan vinna sådana här matcher.
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
wolper: motståndarna,, i flera matcher, får ofta stå o mata puckar från blå sällan Modo stör dem utan backar hem som jag tycker iaf alldeles för långt in mot vår målis, vänder vi på det hela så får sällan Modo de möjligheterna i anfallszon utan attackeras hårt , blir ofta farligt om puckarna går fram med styrning , visserligen blockad många skott men känns riskabelt
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Heyerdal: Tabellen ser väldigt snygg ut dock...
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Heyerdal: Har också tänkt på det väldigt mycket, vi backar hem i knäna på målvakten varje match i egen zon. Kanske en strategi för att spara kraft till offensiven vad vet jag? :)
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
MorganaLefaey: Kul att Dackell fick debutera, ávlasta Hanses och vinna. Oliver har väl fattat att man kan hamna i taket i NHL om han bara drar på sig den röda magiska tröjan och dricker det heliga Öviksvattnet. Jag och Stål Lyrenäs funderar fortfarande på varför vi flyttade norrut. De tre poängen hamnar ju alltid 11 mil söderut.
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
J F K: Instämmer, han har svårt med passen i egen zon.
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Confusius: ”Nu kommer väl 4-4 som ett brev på posten!”

Tur att posten sköter leveranserna dåligt som vanligt.😉
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Costanza: Lyckades missa matchjäveln 😡🤬

Hur såg det ut idag?

Härligt med hemmaseger igen! Nu borde snart medgångssupportrarna hitta tillbaka?

Fullsatt resten av säsongen skulle vara bra för klubbkassan!
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
bisterfinnen: Som det ser ut verkar Modo bli ett topplag i år. Om vi leker med tanken att tabellen står sig med Modo som nr 1 till mellandagarna, och Modo spelar som de gjort hittills.
Självklart siktar vi på kval, någon position som behöver förstärkas? Var läggs pengarna?
Själv skulle jag slänga in det mesta på en riktigt bra center.
Kanske också en elak back med defensiven som starkaste sida. Risken finns annars att många av våra backar kommer väga lätt mot SHL-spelare.
En backup till Hanses också såklart om inte Dackell håller måttet.
Tror det finns både företag och privatpersoner som står redo att sponsra en slant ifall det visar sig att Modo blir att räkna med, så pengarna tror jag faktiskt inte blir ett problem.
Toby skulle bli SJUKT viktig i ett kval, där han i princip kan spela halva matcherna.
Vad tror ni?
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Nucky:
Själv känner jag att vi är tillräckligt bra för att kunna klara ett kval om vi kommer topp-3. Då tror jag billiga lån, breddvärvningar är den bästa vägen att gå. Skulle vi misslyckas kan ev överskott användas på ett bättre sätt till nästa säsong. Kan ändra mig kring match 20;)

Om vi säger en till varje lagdel, så en backumålis, en spelande back till och en ytter med tvåvägsegenskaper. Börjar Karlsträm/OP producera kan man skippa det sista.
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Tarasov: FORZA MODO!
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Nucky: Med tanke på att vi varje match bjuder motståndarna på ett 2 -målsöverläge som vi sedan reder ut, känns det som om vi skulle kunna permanenta oss i toppen.
Tänk hur det kommer se ut om vi någon gång gör det två första kassarna :-)

Det finns någon back här och där som dräller rejält med pucken stundtals, det måste styras upp rejält!
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Robin Ztorken L: Det är precis det man vill se i nuläget, att vi klarar att hålla en ledning under hela matchen eftersom just den egenskapen har varit lite sisådär.
Nästan som att man lattjar och chansar lite för mycket just för att man vet att vi ändå reder ut det.
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Robin Ztorken L: Och just dom där backarna som dräller rejält med pucken kommer mest troligt inte att hålla mot SHL-motstånd tyvärr, så vi får hoppas på en snabb och radikal förändring.
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Confusius: Ja vi måste spela bättre om vi ska kunna utmana ett SHL lag, sådana chanser vi har bjudit lag hittils på kommer ett SHL lag att göra mål på.
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
modomille: Vi ska nog vara försiktiga med att ens andas SHL-lag än så länge, men om man tänker sig på hur kort tid vi gått från ett lag utanför slutspel till ett som faktiskt kan slåss om topp tre. Då kanske man kan tänka sig när Björn fått laget att spela 400% fler matcher än vi gjort hittills i serien.

Då tror jag han faktiskt fått ordning på ungtupparna...
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
J F K:
Ursäkta mina konstanta jinxar....😬
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Tarasov: Och jobbiga förkortningar? 😂
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
bisterfinnen: spelade inte Wargh i KHL för bara 1-2 säsonger sedan? Och harvar nu i div1? Håller han inte ens HA-nivå nu alltså?
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
modomille: Ungefär som vi gjorde när vi mötte Leksand i kvalet? ;-)
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Monno: Jag tycker att Sedinarna kan göra en kort comeback efter jul. Ge 4 månader till Modo. Dom skulle såklart fortfarande vara bäst i Sverige. ( Läs det som en rolig, inte realistisk tanke )
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Sawchuk:

Sedinx2 + Enström

Vilken klubb i sverige (eller europa) har då gjort häftigaste värvningarna?

Tänk er JE med klubban i isen redo för skott när sedins snurrar på, eller en wernblom som tacklar och skjuter på allt.

Men det får väl stanna vid en dröm.
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Nu har man ju fått se att dom kan vända matcher några gånger, så hoppas man kan få se dom ta ledningen och hålla den hela matchen imorgon.
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Amitiel: Jag skiter egentligen i vilket sätt de använder för att vinna, men visst fasen vore det skönt att se dem verkligen spela ut och inte göra det minsta möjliga. Typ att inte börja spela förrän man ligger under med ett par mål.
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Sawchuk: Jag tänker den tanken ganska ofta. Inte bara för MoDos skull, för jag tror att vi kan ha en chans ändå, men för att det hade varit en sådan perfekt avslutning på karriärerna att vara med och "rädda" MoDo, lite som de kom till VM 2013 och var grädden på moset.
Låst ämne

Sv: Modo - Västerås
Sawchuk: Sedinarna blev intervjuade av SVT i samband med cykelvasan och om jag inte missminner mig helt så svarade de på frågan Vad händer nu? att de skulle åka tillbaka till Kanada för att komma hem igen och fira jul och "sen får vi se vad som händer"
Låst ämne

« · 1913883 · »