1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479660 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Västerås 2021-11-28

2259953 · » Till forumet


Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
hockey_21:

Är du säker ? Tycker det har varit tydligt att det inte fungerar med det.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Domsjö: Från en vaccinationsamatör: Troligen när faran är över(i vår kanske?). Nu är det tydligen en variant, Omikron, som är extra otäck. Typisk att den dykt upp i Jönköping då...Dom vill inte ha bortastå...
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
hk: Skriver mindre och mindre här trots att Modo spelar bättre och bättre.
Dock har jag en fråga till alla intellektuella vaccinationsexperter.
När tror ni detta med vaccinationspass kommer vara passé?
Egna tankar och funderingar uppskattas😉
Kommentera


Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Gavelo: För att hälsomyndigheten säger så, lägre risk att unga hamnar på iva.

Skulle förövrigt inte räkna med att ett negativt prov räcker för att komma in, det verkar som att arrangörerna får bestämma det själva.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
hk: Är det någon som vet varför ungdomar under 18 ej behöver vaccin bevis?
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
hk: Har gjort det :D
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Gavelo: Ta sprutan bara grabbar..
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
hockey_21: 48h är det som gäller, då funkar det som ett alternativ till vaccination.

Qlife är precis i uppstarten av sin försäljning av en liten teststation för privatpersoner där man kan testa sig på ett mycket enkelt och smidigt sätt med exakt samma kliniska resultat som man får utan ett laboratorium där du dessutom får ditt svar inom 30 minuter.
Denna enhet kopplad till en egoohealth plattform i app format som även funkar som journal/vaccinpass etc etc.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
hanzon: För er som inte vill vaccinera er funkar ett negativt test som tagits inom tre dagar.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Gavelo: Ja det gäller överallt, det har folkhälsomyndigheten bestämt.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Foppatofflan: Jo så kan det kanske vara givetvis, men eftersom vaccinet nu visat sig verkningslöst efter ett tag så måste man börja ta dos 3 eller 4 för att ”känna sig säker” vilket kanske får folk att inte våga chansa?!
Sen om jag får killgissa lite så antar jag att majoriteten av folk på plats är folk i medelålder/övre tonåren och det är väl den gruppen som har minst antal vaccinerade har jag läst någonstans.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Gavelo: eller så resulterar det i mer publik…medelåldern är ju lite högre och pass kanske leder till att fler känner sig tryggare att gå på match?
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Smurfen: Ja det kanske det gör, jag såg bara på IG att Modo lagt ut det.
Men rimligtvis gäller det överallt.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Gavelo: Det gäller väl alla Arenor va ??
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Smurfen: Modo inför vaccinationspass på Hägglunds arena, detta kommer innebära mindre folk.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
KB65: tro om Frölunda eller Rögle snart kommer att inse Jakob Norens kapacitet? Har ju vart grymt bra. Snyggt assist igår med.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Hakning-Henrik: Karl Umegård och Helmer Styf är ju väldigt intressanta forwards.
Sen har ju både Jeremias Lindewall och Theo Jacobsson i princip bosatt sig i a-laget.

Strömgren var väldigt lovande…
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Amitiel: Ja så är det. Har försökt få med farsan ett par gånger, men han vägrar just pga det
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Amitiel: Konstigt att man inte är lika försiktiga på Löven matcherna 🤔🤔
Då får man ju verkligen trängas och vara nära andra
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Amitiel: För min del så får dom gärna köra på fler matcher där dom har gratis entré för dom under 18 år och extra billigt för vuxna på ståplats trots att jag hsr ett ståplatskort !!!!

Blev ju riktigt bra stämning på grund av detta !!
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Amitiel:
Jag skulle också gissa att det gör några 100
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Tarasov:
Sen tror jag faktiskt pandemin spelar in en liten roll än och folk fortfarande är lite försiktiga, även fast många är vaccinerad.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Tarasov:
De som har mer publik än oss i allsvenskan är Jönköping och Umeå som ligger kring 100 000 invånare. Med det följer såklart annat också men större underlag iaf, Västerås har exv mindre publik, Södertälje har mindre, Vita Hästen har mindre. Vanskligt att jämföra då många faktorer spelar in och säkert kan MoDo utveckla saker men skulle ändå säga att jag tycker nuvarande snitt är godkänt relativt till andra klubbar.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
BobbyG:
Det bor väl kring lite mer än 30 000 i stan och ca 10 % av dem går regelbundet på hockey det tycker jag är en rätt bra siffra. Om dessutom mer än 1 i familjen skall gå blir det snabbt rätt dyrt.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
BobbyG: Jag håller med dig. Reagerar också på att det verkar finnas en vilja att låna.

Vi ska såklart inte slita på våra stabila spelare men jag anser att juniorerna utan problem kan bära några minuter och avlasta.

Särskilt nu när det går bra. Ser hellre att vi värvar spets längre fram när det dyker upp möjlighet. Just nu är det en billig lösning med juniorer och ffa så har vi nu två juniorbackar med utomordentlig potential som fått möjlighet att växa med uppgiften.

Våra tidigare NHL spelare blev inte NHL-mässiga genom att förpassas till j20 eller lånas ut till hockeyettan. Knappt hockeyallsvenskan ens!

Sen har vi nu flera kedjor som kommit igång och gör lite mål då och då.

Det känns som en skitbra mix just nu. Lån löser ofta inget heller. Kolla på Mannberg, det har tagit honom rätt många matcher att komma in i det.

JFK, du som brukar ha koll på hur J20 etc spelar, har det blivit mer kongruent med hur A-laget spelar? Det känns som att juniorerna har lättare att komma in i laget? Eller är det bara Karlineffekten?

Sen är det lite tråkigt att vi blivit plantskola uteslutande för backar. Finns det inga lovande forwards i ungdomsleden?
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
BobbyG: Tycker vi borde införa att man måste gått på två andra hemmamatcher innan man får gå på en lövenmatch. Skiter i om det blir lite färre personer, vi slipper alla plastsupportrar iallafall.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Tarasov: samtidigt är det ett kulturproblem hos modofansen i stort som jag är övertygad påverkar även publiksiffrorna, lite som sanny sa i podden idag, något i stil med att "dom är ju alltid missnöjda där uppe", det blir lite som att nu när modo går hur bra som helst och är en legitim kandidat för bästa laget i serien för tillfället så är det mer "ja men det är såhär det ska vara, det minsta man kan begära" istället för att se det för var det faktiskt är

vi såg det i boken igår när någon skrev att gradin är galen som inte lånar in spelare när det "alldeles uppenbart inte fungerar", sen att vi vunnit 13 av 15 senaste matcherna verkar inte spela nån roll,

vi behöver normalisera att stötta och vara positiva när det alldeles uppenbart fungerar alldeles utmärkt i nuläget men jag är inte dummare än att jag förstår att om man blivit misshandlad i tio år så krävs det mer än två månader av gos innan man återfår förtroendet, önskar bara det kunde ta lite längre tid innnan gnället kommer fram ibland:)
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
J F K:
22 av 27p i november rätt bra.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
KB65: Det brukar samtidigt alltid uttryckas farhågor gällande publiken. Det brukar dra igång vid jul och nyår med hemvändarpublik och sedan vara bättre på våren
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
KB65: Viktigast är dock att kids och ståplats är tillbaka, och dom verkar älska det.
Tror som du säger att sittplats kommer vakna till framåt Jul och framåt.
Men effekterna av detta lär märkas på nästa års säsongskort, kanske störst skillnad där.
(Om laget fortsätter på inslagen väg)
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Smurfen:
VA.. Tycker dom inte spelet har höjt upplevelsen ?

Det har ju radats upp segrar? 😉😁😁
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Gavelo: Publikunderlaget byggs mångt och mycket upp (eller ner) under föregående säsong. Vi bröt trenden med ett uppåtgående publiksnitt 19/20 pga en hyfsat okej säsong året innan och med en uttalad satsning. I nuläget så kommer vi från förenings absolut största bottennapp i modern tid med förra säsongen. Lägg till att november historiskt sett är en dålig månad, speciellt söndagar.
Sen spökar fortfarande covid och stor spridning av förkylningar. Men det påverkas ju alla av.

Vi får hoppas att det blir bättre till våren. Så är min känsla.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Gusse: Det är tyvärr bara tråkigt!
Visst, jag förstår att att Sverige befinner sig i ett jäkla läge med rekordhög drivmedel kostnad och rekordhögt elpris etc, men nog bör fler än 2800 vara intresserad av att gå på hockey en söndag nu när Modo levererar sportsligt och möter ett riktigt bra lag.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
DrCox: tydligen bara i HV-matchen det var bra med folk enl Expressen, söndagsmatcher inga publikmatcher nämns också
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Smurfen: Det har varit många hemmamatcher under kort tid det kan spela in.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Gusse: Det är så sjukt tråkigt att ca 4000 pers väljer att BARA gå på två matcher / säsong 😡😡
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Gavelo: Stämmer bra det. Sittplats var öde. Hade man inte släppt in ungdomen gratis så hade det max varit 1500 på plats. Folket har tyvärr övergett hockeyn i Övik. Många jag känner pratar gärna MoDo. Men alla har en usel ursäkt att inte gå på matcherna.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
hk: 2800 pers på plats enligt Cmore , kan det stämma?
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Smurfen: Det hördes bra!

Det verkar vara sämre mickat på B-matcher som går på live 2-4 eller bara strömmad.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Smurfen: Ni som såg på Tv:n hur hördes det ??
Eller var ljudet från Arenan "stängt" av som det bruka vara 🤔😶
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Grymt jobbat av klacken ikväll !!
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
jonsson: Reprisen är nog inte uppladdad ännu. Kan ta någon timme eller två efter live-sändningen tagit slut.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Bara jag som har problem att se eftersnack i Modo Chanel
Står offline
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Rytter: Jag tycker de du skriver om är bra, men ex.vis , med en sämre målvakt än Tikkanen hade Bernhardts misstag kanske kostat oss matchen idag. Egentligen ointressant vem som är ´årets värvning´. Men utan en så bra backup hade vi legat betydligt längre ner i tabellen. En kanon-värvning i mina ögon
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Tarasov: Utöver Tex Williamsson hoppas Mattias Karlin få tillbaka ett par namn till från frånvarolistan till onsdagens hemmamatch mot Tingsryd.

– Tex, "Seb" (Ohlsson), Tanner (MacMaster) och "Dallas" (Jesper Dahlroth) är de som känns nära. Sen har väl "Svenne" (Filip Svenningsson och (Niklas) Folin en bit kvar, men kommer mer och mer. Alla är inom någon veckas tidsram.

Saxat från Allehanda
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
hanzon: förtryck och våld mot kvinnor
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
puffe:

Nej det är inte årets värvning, det är bara du som kan få honom till det.

Han är en riktigt bra andramålvakt, men det är inte årets värvning i vårt lag. Vet inte hur man kan få en målvakt med 91% och GAA 2.5 till årets värvning.

Sam, Bernhardt och Tex är t.ex betydligt bättre värvningar som vi skulle få svårt att vara utan.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Tarasov: Jösses vad den här lagmaskinen imponerar !
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Tarasov: Då får vi helt plötsligt en bred o stark trupp, men hoppas juniorerna får fortsätta visa upp sej, även om det inte behöver vara 5-6 varje match.

Sveningsson vill man se igen
Kommentera

2259953 · »