Gavelo: Jo, det var jag inne på när jag såg laguppställningen på träningen igår. För första gången känns kedjorna logiska och på ett sätt jag själv skulle satt ihop dem.
Sedan kanske det inte räcker, men vi har i alla fall givit oss bättre förutsättningar. Ha tålamod nu och låt dem få chansen på riktigt innan tombolan är framme igen.
M Horava: Små löneavdrag vid varje misstag, då jävlar blir det Nordkoreansk ordning inom truppen och en rejäl arbetsinsats oavsett motstånd. Peters har frikort.
{8879}: Jag har berättat flertalet gånger här att när löven harvade i div 1 och allsvenskan när ni faktiskt var riktigt bra och spelade i SHL såg jag gärna er som segrare och såg även matcher på plats när Zuccarello, Foppa, Näslund osv var i MODO :)
{8879}: Ja, onekligen. Om inte annat vore det kul om vi vann så typ 10 MoDo-supportrar inte behöver skriva om alla som ska sparkas vid 10-tiden ikväll :)
Gavelo: Vi måste börja vinna nu på allvar, annars börjar glappet uppåt bli övermäktigt stort. Nu möter vi dessutom vårt riktiga bogeyteam, känner oro stor oro.
Costanza: Det är precis så här jag har velat att laget skall se ut en längre tid, ja såklart om man bortser från dom skadade spelarna och möjligtvis någon juniors plats men i övrigt är det exakt såhär jag skulle spela laget. Det känns som att vi har 2 st centrar som kan sätta upp 4 potentiella målgörare, sen har vi en 3e kedja som nog kommer spela med en helt vansinnig fart och en 4e kedja som är snudd på lika snabb men som även känns rätt offensiv med Jeremias och Max.
Lycka till ikväll grabbar. jag kommer nog ej kunna se matchen för jag är påväg in till sjukhuset denna kväll pga min covid har blivit värre, så det kommer bli sjukhuset för min del denna helg ( troligtvis )
Sven Tuta: Haha ja, givet resultaten kan man ju fundera på om någon eller några frågat sig själva "vill jag spela den här matchen?" i laget någon eller några gånger..
KB: Det enda som talar för vinst är väl ”trenden” av vinster på hemmaplan och att Peters står på huvudet i vanlig ordning. Jag är riktigt orolig hur detta kommer att sluta, när man bara kör på i de gamla hjulspåren. Modo fyller 100 år och har en uttalad målsättning, men säsongen kommer förmodligen att bli ihågkommen av dels av det jäkla viruset samt den sämsta säsongen på åratal. Jag hoppas att jag har fel.
{8384}: Tuff match att försöka styra upp spelet på. Västervik är knepiga. Vi har vunnit tidigare, men jag kommer bara ihåg en enda match där vi faktiskt har kört över dem och det var i slutspelet under Björns första år.
Vi har en bra trend på hemmaplan, så hoppas på vinst!