1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474667 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Vita Hästen 11/2

1870481 · » Till forumet


Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Mydar: Äh jag bet på käringas naglar så who cares?
;)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Robin Ztorken L: du fick fel ;) men tanken dök säkert upp hos många även hos mig....
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Gavelo: En mycket viktig och efterlängtad seger! Grattis på er alla som precis som jag har bitit på naglarna ikväll.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Djuunaz: 4 poäng nu ;)
Men jag förstår din poäng.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Gavelo: tycker de spelade förståndigt på slutet, laget som ligger under brukar oftast satsa alt framåt för kvittering, men var inte många chanser, kanske en lite slumpartat, men nervöst var det onödigt nervöst då de borde avgjort tidigare, ,fast en 1-0 seger kan vara nog så skön som 5-1
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Tarasov: efter målet tycker jag att laget fick lite spelglädje och fick upp lite fart och hittade fram med korta pass direkt på bladet, istället för alla långa pass som brukar gå fel, synd bara att de inte fick bättre utdelning.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Gavelo: Raketen menar du?
1/1 2019 Esrange nästa för din del, och gölm inte passet!!!
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Gavelo: Känns lite sorgligt att Modo bara ligger en poäng före ett sånt här lag, tycker man är nivån bättre
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Tarasov: idag blir det kul att köra hem !😀 en sak jag såg var att de våga gå rakt på mål ibland idag
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Gavelo:
14-2 i skott sista, knappt så man tror det.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Men ja det räckte och Modo gör en väldigt bra match, kul att se!
Gratulerar 3 poäng
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Tarasov: Först nu med 2 kvar man bara flippar ut puckarna, VARFÖR försöker man inte ens passa pucken, VARFÖR ger man hästen pucken hela tiden med 2 kvar?!

Aja 55sek kvar nu, håll detta
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Sjögren i I hästens kasse har verkligen varit oerhört stabil
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Gavelo:
Sett till skotten verkar man iaf inte lagt av efter målet.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Tarasov: Haha ☺️
Nu när Modo faktiskt gjort en riktigt bra match i 40 minuter så vore det på sin plats att man gör en riktigt bra avslutning av matchen och inte börjar bevaka ledningen
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Gavelo:
Synar jag med, hoppas vi kan få platser bredvid varann.🤣🤣🤣
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Tarasov: När ingen kan utnyttja sina lägen kliver den naturliga målskytten Oscar Hedman fram och visar hur det ska gå till
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Gavelo: Mål-Hedman slår till igen, hoppas spelet kan släppa lite nu.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Robin Ztorken L:
Vilka spelare tycker du man borde gå efter?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Robin Ztorken L: I Hästens, när går flyget?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
wolper: Gissa i vilken kasse det kommer ramla in en slumppuck!
Rätt svar belönas med en resa till månen...
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Gavelo: håller med. För lätta puckar. Tycker verkligen de haft lägen. Ibland kanske håller för länge med hellre det än dra på sig kontring på dåligt skott. Uscha nu väger detta inför sista även om modo är lite bättre men man vet ju aldrig med modo 😉 synd att vi inte fick med oss trippingen i sluet av andra
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
wolper: Modo tar mycket skott och ligger på för en ledning vilket är uppiggande att se, dock går många puckar mitt på målvakten och det känns inte ofta jättefarligt.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
wolper: 27 skott på mål o inte en enda har gått in. Det börjar lukta 1-0 till Vita Hästen
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Fan de får inte in den
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Herregud vilka kontringar vi bjuder på, från anfallszonen slår man dyngpassningar och Hästen kan kontra till frilägen, det måste finnas någon hejd misstagen snart!
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Confusius: tjoho, superbra värvning 👍👍👍👍👍
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Gavelo: Fan vad det passar sig ut ur slottet, skjuuuuuuuut!
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Confusius: Jo vi vet de :)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Monno: Verkar som att Mikael Frycklund är klar för MoDo resten av säsongen!

www.eliteprospects.com/player.php?player=29266
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Monno: Frycklund har ju även en del erfarenhet av kval uppåt.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Monno: Men som ett lag med SHL ambitioner tycker jag att Hästen bara skall städas av... :-)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Robin Ztorken L: Att du verkar tycka att det bara är att köra över hästen för vi har hemmamatch. Den verkligheten gällde väl iofs när vi kvalade mot dem. Men sen dess bör ju även du ha vaknat.

Och ska vi värva spelare med erfarenhet av negativt kval är det ju inte så smart å ta en kille från laget som kollapsade totalt. ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Monno: Vad menar du?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Robin Ztorken L: Modo är inte bättre än hästen, Modo är ett mittenlag och mittenlag kör aldrig över något annat lag.

Värvar man medelmåttor från andra klubbar så räddar man ekonomin men försummar de sportsliga resultaten.

Positivt idag är iaf att Öhman ser bra ut
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Robin Ztorken L: Haha alltså vad lever du i för verklighet?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Tycker det ser okej ut ja med hyfsat vass offensiv ja och en typå mållinjen och som nästan gick mellan benen å in men lite slöa skott bara men bra med antal iallafall 😊 lite sköna finter med klubborna på vissa med ^^
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Gavelo: Och spelet är ungefär lika avslaget som vanligt.
ska man inte bara kunna ta och köra över ett lag som Hästen?
Vi spelar ju ändå hemma...
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Gavelo: ..hoppas publiken sparar pengar till mecaracet, väldigt dött på läktaren.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Tarasov: Helt riktigt, o med Modo torsk mot Färjestad, ofta 6-1, första 5 i andra perioden...
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Helt galet, 5 min spelade och Modo har full koll på grejerna, ändå har man lyckats med att kasta bort ett tio tal puckar i ren desperation till motståndarna från egen zon!

Övrigt en ganska bra start
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Ser att säcken mönstrar precis samma lag!

”Definitionen av galenskap är att göra samma sak igen och igen och förvänta sig andra resultat”


;)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Tarasov: Säcken särade på första linan eftersom dom slutade att dominera matcher och fick grus i maskineriet, jag tycker inte direkt att det blivit bättre så jag tycker nog man kan återgå till originaluppsättningen och hoppas att dom hittar sitt spel igen, för när det stämmer för dom så vill jag påstå att det nog är allsvenskan bästa lina, Friesen, Ritola och Dahlén mm till ära så håller jag modos 1a lina något högre
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
J F K:
Tack. Underbara tider vart det iaf, skulle vara kul om man gick tillbaka till det. Nu har man alla lite olika situationer i livet men Sön kl 17 känns som en bra tid.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 11/2
Tarasov: söndag klockan 17 minns jag...
15 är nymodigheter...
Kommentera

Modo - Vita Hästen 11/2
Söndagsmatch. Väcker återigen gamla minnen till, förr visst var det alltid match söndag kl 15 för i tiden? Nu är iofs 16 men det får duga.
Kommentera

1870481 · »