1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479935 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Vita hästen 2021-11-19

« · 2256023 Till forumet


MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Matchdags igen då!🥳🥳 tätt matchande nu. Kul! Hoppas man på bra fredagstryck i arenan idag och att vi spräcker onsdagens målnolla! Gooo MoDp mot nya poäng!
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
wolper: Hur ska ni kunna spräcka onsdagens målnolla idag? Det loppet är kört :-)
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Axle San:

Woods gör minst ett mål idag.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Axle San: och din vanliga trollkommentar^^ verkar gå igång på att muppa här. Känner du dig stor och stark när du är inne i modoforumet och drygar?
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
wolper:
Alla vill hänga i MoDos forum.
Även töntar.

Vinst ikväll 👍
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
wolper: Drygar? Vad är drygar? Slappna av jag skrev en lite rolig kommentar på ett lite felformuleret inlägg, det är ju bara kul.
"trollkommentar", "muppa" lol
Kommentera


Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Saleva: Vinst eller förlust så är det genomgående en fröjd att läsa Karlins tankar och analyser inför och efter match. Frisk vind.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Majbrasan: Törs man tro 🤔

Kvällens kedja blir : Ohlsson - Tanner - Mannberg !
Mannberg gör mål ikväll
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Smurfen: Hur ärndet ställt med Zucarello. 34 år, blir han trött på NHL tror ni?

Finns det någon chans att han skulle vara intresserad av att komma tillbaka till modo. Jag menar, han fick en jäkla språngbräda till NHL genom att spela med Sundström, Forsberg, Näslund med flera.

Hade älskat att se honom i modo igen. Pågen kanske kan övertala?
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Hakning-Henrik: Hellre Bonsaksen :)
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
äntligen dags att få njuta av de gröna tröjorna då, blir nog en tuff match ändå
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Hakning-Henrik: zucca gjorde väl 1+2 inatt, han lämnar inte NHL på några år, lever ju inte på sin snabbhet direkt, sjukt snart lirare som vi alla vet.
Har börjat följa Wild lite i år, de går som tåget och har en hel del roliga spelare, inför säsongen trodde jag inte ett dugg på dom..
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
puffe: är det bara jag som inte kan se en enda siffra på ryggen. Om de inte zoomar in då da.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Det där tycker jag kunde fått bli en 2+2,eller?

Måååååål
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
jonsson: Grön Tröja=100% i PP.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Supertrött:

Wohooo, Sam igen
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Lill-Hasse inne o kör
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
jonsson: Det ser fan helt sjukt ut med halva kortsidan helt tom, här bör Modo hockey tänka och bygga om.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
jonsson:
Folk kommer hävda att han vände ryggen till i sista sekunden, men det kunde ju vem som helst se att det skulle hända. Onödigt av Hästen-spelaren.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Gavelo: sittplatser kanske på den andra delen??
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
SKiLMY:

Berrnnnnardt
3-0
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Gavelo:
Fast är ju inte direkt konstigt, om det är tex 3000 personer i en max 7000 personer arena så kommer det se tomt ut hur man än bygger det.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
jonsson: effektiva idag. Ser finfint ut idag.
Grymt pass till 3-0. Bara buga o tacka.
Och nu 4-0. Grymt o fint med spelare framför målis.
Me like.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Amitiel: jisses vilken utdelning vi fått.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
jonsson: Bernhardt är ett ODJUR. Fyfan (ursäkta språket) vad bra han är. Årets värvning.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Amitiel: Klasskillnad i första. Försöker ens Hästen?
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
jonsson: Bernhard igen och som alltid, honom kan vi nog glömma nästa säsong.
På tok för bra för HA, tyvärr för oss och är nog redan nu klart att Sam lirar i SHL, om vi inte tar klivet upp
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Amitiel: Det är såklart sant, men nog borde man kunna göra detta lite bättre tänker jag?!

Tex kan man ta bort ingången i mitten och bygga 1 ingång på vardera sida, placera klacken i mitten med lagom bredd och sen sittplatser på sidorna ingångarna.

Typ
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
MorganaLefaey: För att gnälla på 2 saker. Kommentatorn borde hålla käften nån gång, det är inte radio och han bara babblar. Tycker inte heller tröjorna är en succe, vi kör i rött nästa gång. Men att det skulle vara så svårt att inse, låt nr 40 skjuta i PP, behöver inte vara svårare
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Rocksonjag missar matchen fick Ohlsson lämna?
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Modighs passning var inte heller dum..
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Gusse: skaplig målstart i första perioden😁😁

Fördelen med nya stå är ju iallafall att de får in alla på samma. Tycker det blev väldigt utspritt och kanske inte riktigt fick med andra sidan förut. Synd man inte kunde bygga ihopp som ni säger med ingång från båda håll.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
MoDoNörden:

Ja han är en riktig jävla chef, han är ett monster i defensiven, han spelar BP och PP, han skjuter som en häst, han är rätt snabb, han är stark, han är kylig med pucken och har bra distinkta pass. Som han spelar nu är han förmodligen den bästa backen i serien, det finns bättre offensiva backar och bättre defensiva, men ingen som är lika allround och håller hög nivå i det mesta.

En grym värvning av Gradin.

Tyvärr lär han ju spela SHL om vi ej går upp i år.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
MoDoNörden: Bernhardt är en överraskning för mig grymt bra skott har han. Skönt med 4-0 ledning men Vita Hästen är inte bra än så länge.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
puffe: Exakt min tanke angående kommentatorn. Nån borde tala om för honom att vi ser vad som händer.

Bernhardt får fan lugna ner sig om vi ska ha en chans att se honom i Modo även nästa år😆
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Nucky: Äsch, han platsar nog i vårt SHL-lag nästa år, får kämpa om speltid dock :)
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
puffe: Personligen tycker jag matchställen är helläckra, likaså MoDo-spelarna ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Nu kommer det ju aldrig hända, men hoppas verkligen inte MoDo går in på att spela på resultat nu, självklart ska dom inte börja ta onödiga risker och ska spela smart men hade nog inte skadat med en 8-9 måls vinst, både bra för spelarna och för +/- i tabellen.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Visst var det misstänkt offside vid 2-0 målet?
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Heyerdal:
Ohlsson måste lära sig att inte vända ryggen till
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Confusius: Spelet värmer, men får lite Frölunda-känsla av tröjorna, plus att det är svårt att se numren. Ser gärna rött framledes
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
hanzon: Fick den känslan också
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Amitiel: Öppnar tamnavulin nu så skyll på mig om jag jinxar!
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
puffe: alltså, jag tycker tröjorna är svinsnygga när de zoomas in. Men på avstånd ser jag inga siffror. De bara försvinner i en mörk röra.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Saleva: ok men blev han skadad ?
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
MorganaLefaey: Såg ut som att Sam skyddade munnen med handsken när Bernardt sköt, behövs ju inte styras nått när pucken sitter i krysset.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Sitter på puben Gröna Älgen & följer via livuppdateringen på ÖA. Känns bra ändå om jag är i gröngul-land...
Heja MoDo, skål bröder
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
hk: Tror bernhards skott tar på knä på en höstenspelare och styrs i krysset.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Heyerdal: Olsson spelar nu, lite svårt att se numret eftersom kameran sitter i taket
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Hästen har jämnat ut spelet och Modo har börjat få svårt med styrspelet i mittzonen och det höga försvaret, dessutom har man slagit bort väldigt många till synes enkla passningar här nu första 10 i andra, har Modo slappnat av lite?!
Kommentera

« · 2256023