1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474547 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Vita hästen 2021-11-19

2256950 · » Till forumet


Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
J F K: Det är roligt att skytten är för dålig för att träffa måltavlan, så de fick ta B-rullen! :-D
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Bad_Brett: För att det skall vara en slewfoot så behövde man en 4 och en 6:a på tärningarna, tyvärr kastade nämnden en 3:a och en 1:a och då frias man helt.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
J F K: Denna situation räknades alltså inte som en slewfoot av disciplinnämnden:
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
KarateKing700: Ja, det där är rent trams. Han blir tacklade så han har dålig balans, vilket förmodligen är den enda anledningen till att det blir sådär Tycker att jag sett minst fem incidenter i vinter som varit mycket mer slewfoot.
Vet inte om vi står och faller med Sylwander direkt.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
DrCox: Var den mest otydliga slew foot jag sett...
Trams!
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
JoseGonzales:

Dynga, ville verkligen plocka 3 nya pinnar imorgon.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
DrCox: Den lilla sparkrörelsen kommer få honom avstängd. Solklar slewfoot!
Kommentera


Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Nucky:
Tycker Zabel dömde ut sitt lags uppträdande rätt bra, sa bla att de skämde ut föreningen med sin inställning i första perioden. Sen att han svarade (på en fråga vad han skulle ta med sig från matchen) att han var nöjd med 3:e perioden är väl inte så konstigt.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
JonteD: inte snyggt alltid, men bägaren rinner över ibland. När det gäller Jämtin så förstår jag, haha
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
puffe: Jodå jag håller med dig att han hade nog gjort rätt för de!! Ville bara bråka lite! Jag gillar ju när de blir lite känslor o att handskar kastas de brukar väcka lagen eller hur??? De e ju bara att titta på NHL!!😇
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Rallarn: Tacka vet jag mediatränade spelare som Jonte.

youtu.be/wtxKvhvD10k
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
JonteD: Fast, jag skrev ju att jag hoppades de minderåriga gått o lagt sej(som dom borde ha gjort). Dessutom var detta gårdagens hockey, men en spelare som Jämtin har nog förtjänat ett och annat.

Inte värre av Wernblom än en vanlig match med Sanny Lindström som motståndare
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Werner: När det gäller Jämtin så var det bara helt rätt. Gött också att en ex-Modoit-ledare skulle in o mesa. Wernblom flyttade på domarna och tog tag i Olausson med.
ha Där pratar vi känslor. saknas idag
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Werner: När det gäller Jämtin så var det bara helt rätt. Gött också att en ex-Modoit-ledare skulle in o mesa. Wernblom flyttade på domarna och tog tag i Olausson med.
ha Där pratar vi känslor. saknas idag
Kommentera


Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
puffe: Ursäkta men hör sånt där hemma i dagens hockey ger dåliga vibbar till våra unga spelare som vill uppåt!!!!😈😈😵
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
puffe: hahaha allså där måste det har brunnit totalt hos den gode Wernblom:))

Hade det varit susse så hade han snackat omkull domarna och åkt och satt sig på bänken igen
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Werner: Man vill se känslor (hoppas alla minderåriga somnat redan)

www.youtube.com/watch?v=q0Z18zjVIAg
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
puffe: Nuförtiden hör du spelarna i intervjuer prata om att lägga puckar djupt och hålla sig till vår gameplan.

Jag vill ha mer showbiz!! Är det för mycket begärt? 😁
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Werner: Sedan kalabaliken i Övik har Elitserien/SHL sakta tynat bort. Jörgen Jönsson , vilket varumärke...Zzzzz
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
puffe: Det kan han säkert ha varit, spontant tror jag han inte tog träningen på allvar fullt ut?

Kan tipsa om hockeypuls podcast med Adam Johansson som fick besök av Connyklack 👍🙂
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Werner: Bara andrahandsuppgifter, men tydligen en extrem fotbolls-talang dessutom. Oavsett, en mycket stor profil
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
puffe: Saknar tiden när det fanns profiler och när det var lite mer frispråkigt i elitserien/shl.

Vilka finns det idag shl?
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
puffe: Helt rätt! Conny ska hyllas, han tog sina egna vägar. Vissa var villospår men dom flesta var rätt ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Gavelo: Lite komiskt att höra skillnaden på intervjun med Tony Zabel idag och Karlin i Onsdags efter förlusten mot BIK.
Karlin var jävulskt irriterad över att vi gav bort 2 perioder(även idag till viss del) och vände och vred på olika moment och möjligheter.
Zabel var asnöjd över framförallt sista perioden, tyckte inte det var så viktigt vem som vinner/förlorar efter första perioden(4-0) man var väldigt nöjd, och tar med sig att man visade att man klarar av att utmana(när man vill)

ÄLSKAR Karlins tjurighet❤️
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Werner: Detta måste Karlin få se, vi har en oslipad diamant som bara väntar på sitt genombrott. Ber om ursäkt, men måste hylla Kung Conny

www.youtube.com/watch?v=ywzstY4ThMM
Kommentera


Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
puffe: ögrupperna väntar, bara trycka på Ctrl + v på det här receptet
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
KB65: Så vackert. Får man även hans nyckel till PP-spel så pratar vi ögrupper
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
puffe: Man kan nog köpa en mindre ö-nation för Connys raritet här.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
puffe: Å MoDo står för frakten, KB tar nog extra för den
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
puffe: tänker på den samlade kunskapen här. Förnuftiga människor behöver inte alltid hålla med varandra :)
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Hakning-Henrik: Du är ju bättre än Karlin. Du har hittat vettiga personer på forumet. Finns dom?
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
KB65: Allt prat om tröjor fick mig att öppna paint, är väldigt ny-nostalgisk till svarta axlar.. Undrar varför..
Svarta brallor, handskar och hjälmar såklart. Utan reklam så det kommer aldrig hända :)
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
KB65: 1995, billigt. En KB65 ligger väl på det 10dubbla :)
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
puffe: Vad kostade en tröja? Hann aldrig se.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Tyler Durden: Är inte det Karlin i ett nötskal? Vi spelar oftast bra kanske en period per match, torftigt passningsspel oftast, PP sisådär, men vi tar en massa poäng ändå. Positivt dock, Idag kom ju Vigneault på att...hmmm jag kanske inte ska göra som Toby, alltid alltid passa.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Dagens gröna matchtröjor såldes på mindre än 9 minuter, friska pengar till MoDos puck-sektion
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Gavelo: Fler måste ju bidra än 1a kedjan. Tycker resten av kedjorna var riktigt svaga idag. Aagaard kedjan trampar vatten just nu. Mannberg har inte visat någonting än och Macmaster måste faktiskt rycka upp sig. Men 3 pinnar tar vi med oss!
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Hakning-Henrik:
Det är en mänsklig reaktion när man leder med 4-0 lyckligtvis reder man ut det. Svårt att säga vad det beror på men det är en fas man som lag måste lära sig att hantera.

Det som jag gläds mest över är att den starka defensiven är på plats igen.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Heyerdal: Njaa, jag tycker han var bra, ställdes inte direkt på några supersvårigheter utan 1 mål kom i Pp efter direktskott i slottet och 2 skott med skymning och styrning framför kassen.
Tikkanen så lugn och trygg ut, hjälpte backarna riktigt bra får bra betyg om du frågar mig.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Gavelo: hur var Tikkanen, nåt av målen som han borde ta?
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Hakning-Henrik: Håller verkligen med, en extremt ödmjuk tränare!
Dessutom är han inte verklighetsfrånvänd som vissa tränare har varit utan han verkar vara bra på att identifiera problem och lösa dom ist för att bara köra på och hoppas det löser sig självt.
Dessutom har han en bra kravbild på spelare och ledare, vi vinner idag men han är ändå besviken på hur vi släpper matchen och håller på att tappa 3 poäng.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Gavelo: Älskar Karlin. Är han den första tränaren på 14 år som nämner avsaknad av ödmjukhet? Ungefär vad som dryftats på forumen post guldsäsongen 06/07.

Jag blir så jävla lugn av att ha den där mannen i båset. Han är ju som att kombinera varenda vettig och kunnig person på det här forumet och plocka det bästa ur dem + att han verkligen älskar modo. Livstidskontrakt och jag slår vad om att vi kommer att få uppleva SM-guld
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
wolper: Modo slog av på tempot efter 20 spelade.
Började slarva, göra misstag, tappar fel puckar i mittzonen och slutar åka skridskor, det var 2 mediokra perioder.
Modo kommer undan i sista sekund.

Karlin besviken i intervjun efter match.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
J F K:

Det är i dessa lägen av matcherna vi behöver Folin. En spelare som saknas för han kommer spela precis på samma sätt om vi leder med 4-0 eller om det är tätt i slutet. De som var på isen idag ska ha kritik för att de slutade spela enligt vårt system och istället för att rinna iväg och döda matchen tidigt så bjuder vi in Vita Hästen genom att helt sluta hålla uppe farten. Istället blev det omständigt och långsamt och det skulle se så snyggt ut.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Amitiel: vad hände i tredje?
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
J F K:
Nej men att det blev onödigt spännande berodde ju mer på MoDo än Vita Hästen.
Kommentera

Sv: MoDo - Vita hästen 2021-11-19
Hakning-Henrik: Vinst är riktigt bra, men varför går man ner sig såhär i tempo och ger bort 2 perioder!?

Vinst men en knappt godkänd match ändå!
Kommentera

2256950 · »