1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481450 inlägg · 4078 ämnen

Modo vs BIK Karlskoga 7/2

« · 1869114 · » Till forumet


Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Mydar: Yes
2-1
Modo har spelat bättre och skapat en del småchanser, borde stått 2-2 , domarna gör en miss och dömer bort modos mål tyvärr, skotten 3-11.

Domarna är klart sämst på isen och har väldigt dålig koll på vad som händer, men ska man vinna så måste man besegra motståndarna och domarna, bara hårt jobb som återstår!
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
wolper: först en solklar tripping som inte resulterar och sedan ett rejält försök till checking to the head.

Sorgligt att domaren är så kopiöst urusel att jag nästan önskar att Sven-Erik Sold kommer tillbaka.
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Nucky: Du får väl kolla hans stats :-) :-)
Vilken stjärna vi har i vårt lag...:-)
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
J F K: plus att han croschecka modospelaren innan med
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Monno: Klockren tripping på modospelare i egen zon. Iofs otur men klubban under skridskon är som det är. Utvisning? Icket....
Må vara att domarna missar saker, men stör mig att det då lönar sig så jävulskt att slänga sig så mycket du bara kan som BIK spelarna gör.
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Mydar: palla inte denna serie med dessa kassa domare som inte gillar modo. Amatörer. Sedan att modo ser så rädda ut ovh ger världens sämsta passar till varandra. Ytterst få som vill ha pucken
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
wolper: fortfarande BIK ledning?


Allsvenskan suger.. allvarligt menat
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
J F K: Ja nog ska väl icingen blåsas av när man är först över mitten på cirklarna? Har väl inget med först på pucken att göra? Alltså sida ska inte spela roll?
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
wolper: Lindström startar en fight för att BIK tappat spelet. Skulle varit en tvåa till på honom, om man haft riktiga domare vill säga.
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
wolper: ful bik är och domaren är ju felande. Fin croschecking. Sorry domarna
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
wolper: fast linjedomarna är inte ett dugg bättre.
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
hk: solklar utvisning idioteb e ju bikkåt
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Gavelo: Jo men din retorik och användandet av meningen var ju för att förstärka hur dåliga Modo var. :-)
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Nucky: Asså orkar fan inte mer patetiska domare och liga detta är... så låga krav på domare ingen konkurens längre och ingen som vill bli domare längre. Så jobbigt att se på....
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Monno: De hade lika gärna kunnat plocka bik-spelaren för interference, han åker ju rakt på Ericsson. 🤪
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
J F K: Pinsamt mest
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Gavelo: fy fan vad de kastar sig. Och domardjäveln missar det som vanligt.
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Gavelo: Men för fan
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Tarasov: Hahaha dom jävlarna förstärker till sig en utvisning till!
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
J F K: Den utvisningen HAHAHA ÅRETS Diving
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
foppamodo: alltså vad har domarna emot modo? Vad är det för fel på dem? Skitliga
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
J F K:
Nån officiell förklaring?
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Monno: ??? Känner man ibland ???
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Gavelo: Ja, ännu ett oförklarligt bortdömt mål. Synd...
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Gavelo: helvetes jävla skitdomare de är i denna serie fyfan
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Monno: Varför blåste han? Jävla domare...

Där visade BIK varför man är sist. Var en hel rad chansartade ageranden i egen zon innan målchansen.
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Monno: Finns inga stryklag i allsvenskan, finna heller inga överlägsna topplag, alla slår alla!
Men eftersom att BIK ligger sist så måste man kalla dom seriens sämsta eller iaf seriens jumbo och det var det jag menade.

Men sak samma för nu har Modo ryckt upp sig och nu gör man mål, fast det döms nog bort som vanligt
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Monno: blåste idioten av innan?
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Gavelo: Jo då. Men du vill få det å låta som att BIK är ett stryklag.
Men HA brukar inte ha såna lag riktigt utan det är alltid en jävla massa upp å ner.
Se Oskarshamn.

Sen att det kan vara ett helt annat läge mellan 2 matcher p.g.a. alla jävla lån gör det ju än svängigare.
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
J F K: I form är Modo minst lika bra som BIk, skillnaden är att Modo ligger 8:a och BIK ligger sist efter 2/3 av säsongen spelad.
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Gavelo: msn har vsrit sämsta laget, men här du någonsin hört talas om begreppet form?
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Robin Ztorken L:
Man får nog acceptera att tränarna har sina favoriter, gäller nog alla lag. Det finns alltid en ”hur kan han matcha honom”. Hade du varit coach så hade det varit likadant för oss andra;). Så länge det rör sig om enstaka spelare för acceptera tkr jag, i stort tycker jag Särki disponerat resurserna väl under säsongen. Å andra sidan så får jag väl reservera mig för att vi verkar tänka ungefär lika, äe inte så mkt för onödiga förändringar utan att man skall nöta på med det man har, såvida inte man hittar uppenbara förstärkningar.
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Monno: Ligger man sist så skulle jag nog kunna kalla det laget för seriens sämsta såhär efter 40 omgångar isch, Dont you think?! :)

BIK har dock 3 raka vinster hemma, men Modo har 4/5 vinster så det är väl ganska jämt skägg mellan lagens dagsform

Bik har väl haft en 4-5 lägen där Hanses räddat oss eller att pucken smitit utanför, att det bara står 2-1 ska vi vara väldigt glada över.

Tycker som sagt BIK spelar med högre fart, bättre intensitet och är skarpare i framförallt anfalllzonen, dessutom könns dom starkare och har full koll på modos påstådda spelidé, visst kan vi ta poäng men då måste Modo hålla sig från utvisningsbåset och börja hitta vägar att bryta sönder BIk’s defensiv redan från mittzonen
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Nucky: En bra tekare, skämtar du???
Han blir bortplockad 9999 ggr av 10000

Han är ett skämt
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Heyerdal: Det som kallas för "old school hockey "
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Nucky: Bik har väl fyra raka vinster hemma och är absolut inte seriens sämsta lag för tillfället. Långt därifrån.

Vi behöver få upp farten och inte backa hem för tidigt då vi som sagt bjuder in dem över blå för enkelt och dessutom hamnar i knä på Hanses hela tiden.

Vi har brutit deras uppspel tidigt flera gånger, bland annat på målet, men varit generellt usla på att utnyttja det.
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Monno: tycker j ofta ser att då Modo anfaller, gäller överlag, får de möta 5 spelare, då motståndarna anfaller är det 2-3 Modospelare som försvarar, känns väldigt trångt i motståndarnas zon
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Gavelo: Är du och Ztorken samma person eller bara syskon? ;-)
Seriens sämsta lag har väl varit ett av seriens bästa lag senaste omgångarna?

Det positiva eller hur man ska se det är att BIK gjort sina mål i PP. Trotts dominansen 5mot5 som du säger så är det rätt få farliga lägen och nu har jag dåligt minne men bara en chans var väl riktigt nära att bli mål? (Där kan jag minnas fel dock, senildement tror jag.)
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Robin Ztorken L: Öhman är betydligt bättre defensivt och en bra tekare. Ekarv känns ungefär lika klen, dock betydligt vassare framåt
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
13-1 i skott, vi fick 100% utdelning, nu vill jag se mera skott i andra.
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Monno: synd på en felaktig utvisning som ger mål. men jäklar vilken fart det är på bik å hur lätt de tar sig in i modos zon och på mål. tänk om modo kunde dra på mål någon gång med och inte ut i hörnen varje gång. När modos försvar är dåligt smitta det fan av sig på effektiviteten framåt
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
foppamodo: Modo backar ju ner i knät på Hanses även i 5 mot 5, varenda kontring slutar ju med en målchans för BIk!

Jag undrar lite vad Säcken har gjort med detta lag, att man kan bli så förnedrade fart och spelmässigt av seriens sämsta lag ?!, men borde rimligtvis ha någon form av strategi mot denna typ av lag, men det finna inget och absolut INGET i modos spel som liknar någon strategi eller gameplan, backarna ställer upp med en i samma (högra) passningsficka i egen zon i varje uppstart, man dumpar varenda puck från röd och försöker utnyttja rundeln i anfallszonen fast man förlorat nära på 90% av alla fysiska närkamper, NÄR ska man från båset börja dra upp nya riktlinjer, tex hur stoppar vi Bik i mittzonen, bör vi stå upp längre på offensiv blå och bör vi inte använda oss av sargerna i samma utsträckning som nu då vi inte får ut något av det?

Kom igen nu Säcken och ge oss något!!?!
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Djuunaz: Slutar vi ta utvisningar så blir det vinst.
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Monno: haha okej, kollar på mobilen såg fel på numret. Får ta tillbaka det då, har haft dåliga upplevelser av #67 förut
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
wolper: En fråga? Hur många Modo spelare tar mer 30 kilo i bänkpress?Frågan är relevant med tanke på hur otroligt klena dom tycks vara i närkamperna.
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
wolper: Ska man hitta ngt positivt från denna bedrövliga period så är det att Modo fortfarande är med i matchen målmässigt.
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
wolper: BIK är betydligt tätare framför eget mål. Skulle tro att i avslut kanske det står 13-8 men vi duger inte till att få igenom puckarna. Och BIK verkar få in det mesta på mål. Mkt utifrån men dom står ju inne där och grisar så.
BIK är bättre, men Gavelos mörka världsbild vet jag väl inte om jag delar. Känns inte omöjligt att rycka upp sig och ta poäng om man säger så.
Hoppas jag...
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Heyerdal: Men varför spelar # 12 när vi har Ekarv?
Han är liten o klen o undanknuffad i alla situationer.
Dålig offensiv o lika katastrof bakåt, inga övriga skills som uppväger något någonstans av dessa tunga brister.
Ska grannens grabb spela ska han göra det för han är bra, inte för att han just är granngrabben.

Vad ser Säcken inte jag ser?
Kan någon förklara det?

Alla dagar om året måste Ekarv vara ett bättre alternativ!!!
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
foppamodo: ah känns som de försöker men går inte
Kommentera

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
wolper: framförallt när han åker för interference mot en spelare som så uppenbart är puckförande.

Helvete vad de kastar sig hela tiden. Bland de värsta jag sett gällande filmningar någonsin faktiskt.
Kommentera

« · 1869114 · »