Poffa: Tja, det kan nog vara något åt det hållet. Har själv aldrig studerat det franska språket, men jag tror att det betyder något i stil med "övertalig utlänning" eller något sånt.
Inte "överbetald utlänning", alltså? Fan, jag blir alldeles nostalgisk när jag tänker tillbaka på tiden då vi alla försökte lära oss ett jätteunderligt språk bara för att få veta vad som stod i utrikiska tidningar om Milo...
knaskamilla: Hahaha, jag kan ju säga som så att de där taffliga försöken att översätta slovakiska artiklar inte direkt har lämnat några som helst spår i språkbanken. Jag fattar fortfarande inte ett ord slovakiska.
Nä, det är lag som är på irrfärder. Jag tänkte på det franska språket och blev därmed förblindad av själva sakfrågan och jag vet inte riktigt vad mer jag skall skylla på.
Microsoft Encarta World Atlas , är rediga grejer när man har lite att göra och vill känna sig ovilse.
Inte nog med att jag ligger på Haiti så är jag mången gång klonad och ligger på två ställen i Frankrike. Värst vad man ligger i då.
Sen finns det någon skenhelig variant av mig, som Sainte-Suzanne ligger jag hela 7 gånger i Frankrike.
Matsby var däremot lite svårare att se vars du ligger, du leker väl hemliga Arne eller något liknande för där ligger du i Dalarna under namnet Matsbo. Även under namnet Matsy ligger du i Belarus.
Men någon golfandebuske låg inte och skräpade någonstans ;-)
Hockeyns baksida. På planen gjorde den ene just ingenting medan den andra bara är feg och kommer in i slagsmål som 4:e man och får den andre spelaren avstängd. [bild]www.frisco.se/hs/baksida.jpg[/bild]