1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 485228 inlägg · 4143 ämnen

MoDo vs Kallmaar 2025-11-14

MoDo vs Kallmaar 2025-11-14
Kötta!

Sv: MoDo vs Kallmaar 2025-11-14
modomille: Dagens matchprogram, Sundell med tränartankarna och Jeppe O i intervju.

modomille: Ikväll vill jag se grishockey och inget finlir. Det enda viktiga är att vinna matchen och köra slut på Kalmar.

Tuppen: Grishockey när det krävs och finlir när tillfälle ges. Vi kan inte ändra på hur t.ex Kelleher spelar.

Tuppen: MoDo ska inte spela grishockey. MoDo ska spela en positiv hockey.

Från Hörnefors: Det låter som den hockey dom har försökt spela i början av säsongen, det hoppas jag inte. Det är dags att spela för varandra och grisa ner sig. Ja det är jobbigt men det enda rätta, då kommer våra skickliga spelare att få sina chanser.

Från Hörnefors: idag vill jag se laget spela som iförrgår men gärna snabbare uppspel på blad. Kom igen modopojka💪👍❤️🤍💚

Bössa 68: Jag har bara en from önskan. Spela hur som helst, bara vi står där med 3 poäng ikväll och släcker Kalmars alla sviter

Från Hörnefors: Den positiva hockeyn gjorde så att vi rasade ur SHL så nej tack till det

Sigge: Nej det var den strategi och energilösa hockeyn som gjorde att vi ramlade ur i kombinationen med svaga värvningar från 🪣

Hörnefors har naturligtvis rätt, Modo ska inte grisa, sånt gör mediokra lag som inte har något annat att komma med.

puffe2: ja vinst absolut, efterlyser bara lite struktur och jävlar anamma i alla 3 zoner. VINN!

Gavelo: Beror nog på vad man menar med att grisa. Jag menar inte att spela fult, jag menar att man spelar som ett lag och gör allt för att hjälpa sina medspelare.

Jag förstår att du vill se primadonnor dansa omkring och göra snygga dragningar på blålinjen men det är inget för mig! Det vinner man inga matcher på.

Bössa 68: Håll i nurå har er spik på powerplay!!🤣🇱🇸

Tuppen: Snacka om efterhandskonstruktion av dig, att grisa är inte att hjälpa sina medspelare och spela som ett lag, det är något helt annat.
Grisa är just grisa, spela över, hänga och klänga, käfta och bråka för att få motståndarna ut balans.

Sen har ingen här, allra minst jag sagt något om primadonnor, dem fabuleringen får stå för dig.

Jag vill se hårt jobb, att spelidén sitter och att alla gör det dom ska göra , skulle vi ändå förlora så kan jag se det positivt men givetvis ska vi vinna för att vi är ett mycket bättre hockeylag i grunden.

Tuppen: Vi fortsätter att ha stora problem i positioneringsspelet vilket leder till att spelarna inte vet var de har varandra -> felpass.

Berglund uppe på läktaren så rönningen fick haka lite

Vargen: Bellas defensiva spel är anmärkningsvärt svagt, vad tusan gör karln?!

Micke Hjälm: Kalmars vaniljfärgade tröjor triggar mig. Ser ut som TIK-tröjor ingrodda i svett.

Gavelo: Tror Karlin måste drivas av något slags önsketänk som gör att han alltid fortsätter att ge obegränsat med speltid till konstant svaga spelare.

Gavelo: olsson å Mattsson borde spela 5/5 åxå. Karlin/ mcfly....

Gavelo: Bella har fördelen att komma från stan så han kommer aldrig få någon tilrättavisning av tränarna

Tuppen: Grishockey för mig är när man spelar spelförstörande med hakningar, fasthållningar och fula taklingar. Där fokus är på att smälla på. Positiv hockey för mig är när man spelar med fart och bra passningsspel, och där alla jobbar hårt och sätter in hårda sjysta taklingar när lägen för det ges utan att åka omkring och söka dom hela tiden.

Framnäs: Snygga elr hur!🤣🇱🇸

Helvete Kelleher

Den där måste Olofsson sätta

Gavelo: Det är inte att grisa för mig, det du beskriver är att förstöra för sitt lag och dra på sig onödiga utvisningar. Grisa för sitt lag är för mig att ge sitt yttersta för laget, spela hårt, täcka puckar, ta stryk. Helt enkelt borra ner huvudet och göra jobbet trots att det inte är bekvämt.

ForzaMoDo1921: Med hans erfarenhet ska han kunna hålla den lägre, men verkar ha blivit för ivrig.

ForzaMoDo1921: Tycker MoDo ser rappare ut än tidigare, bra rörlighet i anfallen.

Tuppen: Jag tror du är helt ensam om den tolkningen faktiskt.

Riktigt stark start

Gavelo: Chilla nu viktigpetter och kolla på matchen!

Golden boy : Jag är imponerad över Kalmars man man spel, dom är väldigt rejäla och vinner många puckar i duellerna.
Modo matchar Kalmars intensitet riktigt bra och nog borde vi haft ett par måls ledning.

modomille: Ja vi som varit positiva under säsongen vet ju att laget har det i sig!

« · 2936622