1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531657 inlägg · 4125 ämnen

MoDo vs Linköping 20:e jan.

Sv: MoDo vs Linköping 20:e jan.
knaskamilla: Klarar dom av det så fort då?

Jag minns när jag bröt armen för snart 15 år sen, då fick jag allt sitta och köa på akuten i MINST 3 timmar innan jag ens kom in till doktorn, sen fick man ju vänta en evighet på röntgen med... ;-)

knaskamilla: skulle foppa va nån gud då Mora har då spelare som ja anser är bättre

knaskamilla: skulle foppa va nån gud då Mora har då spelare som ja anser är bättre

knaskamilla: Defentivt, om man ser till vad de bägge gör för laget. Gämför man spelarna rakt av så är det ju såklart klasskillnad. Men ser man som sagt till vad dom gör för laget, på men framförallt utanför isen så är de ju defentivt gämbördiga.

Lövva:

Men snälla du. Du kan väl ändå inte mena att du jämför Renberg med Foppa?

Unknown:

Han åkte väl in och röntgade direkt?

knaskamilla: Vi har ju haft Renberg hela säsongen skadad. Det är ju bara å bita ihop...ingen idé å gräva ner sig.

Gråt inet över spild mjölk skulle min farmor ha sagt.

Hur säkert kan man bedömma ett brott på båtbenet utan röntgen då? Eller är det mest en halvchansning?

Nu ligger iaf matchbilderna uppe på svts sportens sida.

Fatta att det kunde ha varit vem som helst...Green eller...Muir! Vad fan...varför Foppa?! Som sagt, vore väl typiskt om NHL helt plötsligt kom igång nu också. Det man hade att trösta sig med då var ju att Foppa skulle vara kvar hela säsongen, liksom. =((

knaskamilla: Gråt på du, så länge du inte kallar någon oskyldig för "jävla idiot". Det är min åsikt. ;)

Lövva: Foppa kommer komma tillbaka, bättre än någonsin!
Vi har sett det förr och det kommer förhoppningsvis hända igen.

Håller med bobbe, det är verkligen inte så här man vill se Foppa neutraliserad. Men ge inte upp hoppet än, journalister har lätt en förmåga att överdriva sånt här. En allvarlig skada är betydligt bättre nyhet än om den är någorlunda lindrig. Foppa är tillbaka till semin. Kanske?

Lägg ner hockeyn..

knaskamilla: Gråt du om det lättar. Jävligt synd är det hursomhelst.

Lövva: Det kan aldrig "kännas skönare" om något sådant. Känns bara som maximal oflyt.

Lövva: Jo visst skulle de kunna bli så men man kan inte tänka sig modo utan kung foppa i ett slutspel :'(

Salle: Det måste väl ändå kännas skönare att det inte är något osjysst som ligger bakom det. Otur såklart för Forsberg men nu får ju de andra spelarna ta å kliva fram. Kanske blir Modo bättre utan honom.

Luleå blir ju bättre utan Renberg på något konstigt sätt.

Salle:

Är man fjantig om man gråter för en sådan sak? Jag är jävligt nära tårar just nu, kan jag säga.

Lövva: Nej inget oschysst utran bara oflyt...

Allvarlig båtbensskada enligt SVT. Operation imorgon om lång konvalecens... SATAN.

Frisco: Absolut ingen slashing i alla fall

Svt hänvisar även dom till radiosporten om båtbenet:
svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=19710&a=319770

Modosskånefan: Hehe, ingen vad jag vet, var mest tänkt som en lustighet på intervjun med Weinis på ÖA...

titta på tröjorna

knaskamilla: Ja trore var Johan Franzén.

Salle: >>>Är du säker på slashing där???

Nej, det var vad jag trodde bara. Sorry att jag var otydlig värre. Vi får nog se det hela på TV snart.

Unknown: Med kvitta menar jag att det kvittade om Linköping tog extrapoängen jämfört med att förlängningen slutade 2-2. Det var 5-3 i skott till LHC i förlängningen.

SORG! Fan, det är rätt omöjligt att överhuvudtaget tänka sig att spela slutspel utan att Foppa är på isen. Han är ju Foppa, liksom.

Vad var det för jävla idiot som slog av armen på honom? Som dessutom inte ens fick en endaste liten utvisningsminut för det?

Nu är det perfekt om NHL drar igång. Då sitter vi med.. Salo och Timander!

Frisco: Jag såg bara Foppa kollidera med någon i mittzon, ta sig direkt för armen och åka mot båset. Är du säker på slashing där???

Om Aucoin är så här bra matchotränad så kommer man att kunna spela på 4-5 backar då han bör utnyttjas. Osså kan man bänka Timander som fortsätter att misstaga och krångla till sig. Undra om han inte var inne på alla 3 baklängesmålen idag.

Macke också klart godkänd.

Unknown: Vem av dem är Weinis

bobbe: Effektivt neutraliserad kan man säga i alla fall.

Frisco: Helsike vad synd. Är inte det samma skada som Hållberg har råkat ut för? I så fall är han borta i en 8 veckor.

...opereras i morgon och riskerar att missa hela säsongen. Beklagar. :/ Det är inte så här man vill se Foppa neutraliserad.

Modosskånefan: Med tanke på att han själv tippade Modo på första plats inför säsongen och nu har Modo en "blygsam" sjätte plats så är det väl inte så konstigt.

Och ser man på laget, framför allt idag så ska dom kanske vara bäst, på pappret. Även om jag själv inte hurrar allt för högt för Modos backspel men det är ju förstärkt nu.

Brott på båtbenet enligt radosporten.

Dragan 2k: Anrell ska man inte lita på. Ganska stort steg från att bedöma sångare i sikta mot stjärnorna till att såga modo.

Enligt Kent så var det troligen inget brott på Peters arm, och förhoppningsvis kan han spela nästa match, dock lät han lite tveksam.

Tycker vi ska vara nöjda med en poäng. LHC är grymt bra.

audiblegiraffe: På så vis =)

Men det börjar bli tajt neråt med, Mora 2 efter om jag inte räknat fel i all hast. Iofs 10 ner till ssk och lule.

Unknown: Han menade eftersom vi ändå inte har någon chans att komma före LHC i tabellen....

Frisco: Inte kan väl bonuspoängen kvitta? Alla pinnar är viktiga tycker iaf jag.

Synd att jobbet sätter käppar i hjulet, annars skulle jag ha varit där jag med.

Vore ju inte bra med ett armbrott på Peter...

Underbar match att se. Ett litet grattis till LHC för extrapoängen. För oss kvittar den.

Adrian Aucoin lugn och säker.

Vad hände med Foppa som klev av en bit in i sista? Såg ut att ha ont efter en slashing på armen. Ont förresten, j****t ont.

1 poängarna continues...

Fortsätter väl att prata med mej själv när jag lix börjat.

Happ, då var vi nere på sjätteplatsen igen då. Ena stunden sikte på 4:e nästa nere på 6:e, det svänger fort =)

NuMo: En grej du kan testa om du har bekymmer med att se intervjuerna på öa är att du kan högerklicka på bilden, välja alternativ och sen och sen skriva in ett eget värde i nätverksbuffringen.

Sen snubblade jag över Weinis gamla klassfoto en dan när jag surfade runt lite: home.no/dankar/jlklass.jpg

Värst vad det var liten aktivitet här idag. Är jag ensam eller?

knaskamilla: För övrigt ser jag nu att Anrell säger att Modo kan behöva all hjälp de kan få. Har Anrell sagt det så stämmer det säkert. Nå. När ska jag komma upp och inte min position i en av era backpar?

Så här då: varannan match står Hinote för intervjuandet, varannan match Svarten? Och så får fansen rösta om vilka de inte vill se intervjuer med (fast de som tycker Weinis är snygg får inte rösta).

Poffa: Mot templet, där kärleken spirar -->

Vi får hoppas att länets första och bästa grupp för tifon vid hockeymatcher fixar en hejdundrande föreställning i kväll. Väl mött!

Poffa: Med tanke på denna intervju tycker jag att Hinote ska få stå för intervjuandet:

mms://wm.nhlteams.speedera.net/wm.nhlteams/teams/2004/COL/DHintrvw300.wmv

Klipp ut och klistra in i eran webbläsare.

Lumber Jack:

Vem minns inte Svartens härliga intervjuer med Kabben, den stora frågan hur det gick att uppfostra hunden och härliga minnen från MODO-tiden. Det var bra journalistik, det.

knaskamilla: Svarten borde alltid stå för intervjuandet, så att seriositeten höjs. Ingen kan hitta så snusförnuftiga infallsvinklar som den gamle Sollefteåsonen.

knaskamilla: Nu saknar jag bara en stackare som står framför mål när skottet går. Det kan väl för sjutton inte bli Aucoin som skall stå där, precis som det blev när Muir skulle ha sköte?

« · 492001 · »