MoDo vs Tappara 050829
Frisco:
Undra bara vilket lag MODO får. Med på planet nu var nämligen Svarten, Salle, Zakke, Timmy och Hasse J. Även Steen var med, men han skulle vidare "over seas". Hasse sov så han blev utan frukost, den tog nämligen Timmy. Svarten högläste för Salle ur Tidningen 7 om Foppa. De skrattade gott åt flosklerna han levererade.
De tre sistnämnda ska väl vara med i truppen till Ceska Cup, har jag för mig.
Paddan:
Tittar man på hockeyligan så är det endast Salle som är med i truppen.
"Tre Kronors samlas för träning under tiden 29-30 augusti. Truppen samlas den 29 augusti klockan 09.30 på Scandic Infra City i Upplands Väsby, laget bor på Scandic Sjöfartshotell, Stockholm, och tränar på Hovet."
Paddan:
Såg det. Blir ett riktigt meriterat MODO som ställer upp mot Tappara i kväll. Tredje och fjärde femman går in som första och andra, samtidigt som halva J20 kallas in för att vara tredje och fjärde femma. Kanske är tur man inte är och ser på eländet.
Själv ska jag iväg och titta på "eländet". Ska bli intressant att se Krizan, om inte annat. Han verkar i varje fall ha en snabb plock, även om han sett väldigt loj ut på träningarna.
Paddan:
Självska jag nu gå till gate för vidare transport mot Jkpg. där väntar visst en hyrbil på mig. Ha en trevlig dag och hoppas ni slipper skämmas i kväll.
Hmm, golfbanorna är väl fortfarande öppna, så jag tror att de tar vääääääldigt långa luncher på kansliet. Typ från halv tio till fyra. ;)
Undrar förresten vad Salle och Svarten gjorde på planet till Stockholm, de hade väl tackat nej till medverkan i Ceska Pojistovna Cup.
Läser man på åffisjella är alla nyförvärv helkassa. Vi borde kanske ha värvat lite halvbra juniorer och sparat pengar i stället, när vi nu hade chansen.
Jag missar också kvällens match. Känns som att det kan kvitta, man får ju ändå se eländet "på riktigt" om nå'n månad. Men jag ser fram emot att läsa matchrapporten sen.
Äh, det ska bli skönt att få värma upp sin plats igen. Dessutom kan det vara intressant att se hur Harald coachar laget.
Fast det där tröjförslaget som vann omröstningen har ännu inte kommit ut i souvenirshopen, bara två dagar kvar av augusti månad ju...
Ja, det hade iofs varit intressant att se om han får något sällskap på ståplats, M_ultra. Men du får väl rapportera om det också helt enkelt...
Lite underligt att de inte lyckats få ut tröjan. Någon kanske måste tjata lite på dem? När jag tänker efter var det länge sen jag var där och störde dem i deras jobb, kanske börjar bli dags igen. Har tänkt att utkvittera ett stycke replica också.
- Med stabilt försvarsspel lägger man grunden till ett bra anfallsspel också. Vi skall försöka våga stå upp på vår egen blålinje och få till stånd snabba spelvändningar.
- Nu börjar vi ställa högre krav på killarna också. Nu när vi gjort 20 ispass och spelat fyra matcher i Mästarcupen så förväntar vi oss att alla som vill vara med också visar det på planen, säger assisterande tränaren Fredrik Andersson
Noterbart om laget
Per Svartvadet (ryggskada) och Vladimir Sicak (handledsskada) kommer ej till spel
Karol Krizan
(Michal Zajkowski)
Jesper Damgaard - Tobias Viklund
Pasi Tuominen - Mattias Hellström - Andreas Salomonsson
Tobias Enström - Mattias Timander
Mikael Pettersson - Magnus Gästrin - Miloslav Horava
Hans Jonsson - Tommy Wargh
Tommy Enström - Morten Green - Peter Öberg
Extra back: Oscar Hedman
Extra ytterforwardspar: Andreas Molinder, Johan Nilsson
Stabilt backspel och Krizan var bra. Framåt såg det rörigt och ostrukturerat i inledning men blev bättre ju längre matchen led då även pucktempot ökade.
Tappara spelade lite småfult men Andersson hade koll och plockade en 2+10 samt en 2+5+20(?!?!) för checking from behind.
2 spelare (en i vardera laget) åkte även ut för den nya Kalle Anka-regeln i svensk ishockey. Det kommer bli cirkus runt skjuta puck över sargen-regeln det kan jag lova.
Nu börjar jag osökt tänka på åffisijälla och viss ryktesspridning som pågått där - hade man fått Pekka att springa 800 meter hade man behövt locka med ett antal pallar Guld.
Nåja, så man ska alltså skaffa Canal+ med mer än engelsk fotboll i åtanke, alltså?
I övrigt pratar du puck och tempo, hur funkade det för våra 86-forwards specifikt?
Som vanligt så fanns det inget matchprogram att hitta när man dök upp.
Milo blev TV-pucksglad när han gjorde sitt 4-2 mål, Green gjorde ett ganska snyggt mål och Peter Öberg lyckades att lura en Tapparaspelare med en dragning innan han gjorde sitt mål, nog första och sista gången den här säsongen som den dragningen lyckades. Gästrin gjorde väl första målet, om jag inte minns fel. Krizan gjorde en riktig publikräddning ungefär fyra minuter in i sista perioden. Måste säga att han, Krizan alltså, har väldigt bra klubbteknik för att vara målvakt.
Tappara har ju intressanta matchställ. Ser ut som om man handlat dessa från Vägverket och kompletterat med någon blålilaaktig färg. Man hade nog kunnat se Tapparaspelarna klart och tydligt till och med om det hade blivit strömavbrott i hallen.
www.frisco.se/bilder/050829
Märkligt, förresten, att Damgaard och Green inte hade namn på sina tröjor. Betyder det att de inte är säkra på en plats i truppen...
Ja, och så hade jag velat se svettpärlor i Janne Ojanens panna också, men han var visst inte med, så jag nöjer mig med några rynkor ur Lückners panna. Okej?
Tifot blev tydligen inställt. M_ultra berättar själv varför på modoforum:
"Hm nej flaggorna fans där men ej banderollen den är ej riktigt färdig än...Hmm hade ej flaggor där i klacken pga fanns ingen KLACK! vai hela friden brukar stå i klacken?Modosupport orkade visst ej vara klack utan satt idag:S...Men men hoppas det blir bättre till den 15sep då skellefteå gästar Modo!Då heleges pannkaka skare vara en klack!för troligtvis så har skelefteå med sig en bunt fans!Så ska vi skämma ut oss genom att låta ett As fans dominera i vår arena?..."
Bilderna är bara förminskade i storlek. Ej någon annan behandling. Sno bilderna bäst ni vill. No (c).
www.frisco.se/bilder/050829/
www.frisco.se/bilder/050829/
ser åxå ut som om Horova kommer att bli poänliga vinnaren i laget
Ack vilket junislag vi har när man analyserar bilderna. 90s revival.
Horava verkar publiken gilla direkt, mycket jubel både vid presentationen och när han gjorde målet. Länge sedan man sett en sådan glad spelare efter ett mål i en betydelselös träningsmatch.
Tapparas byxor var intressanta. Köpa i mitten av 80-talet såg det ut som.
Till sist, är Teemu Laine möjligen Erkkis son?
Hockeyprofiler på läktaren inkluderade Sören Gyll, Niklas Sundström och Erik Holmberg.
Visst har Salle haft problem med dom där ljumskarna förut?
www.tappara.fi/joukkue/ohman.htm