1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480208 inlägg · 4078 ämnen

Modohockey.se

« · 1409934 · » Till forumet


Sv: Modohockey.se
Petey21: Hela hemsidan ligger nere just nu.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Dirigo: Kollade upp lite med sidan om ungdomslagen, det är inte bara en länk till den sidan som har försvunnit från menysystemet, utan man tycks ha tagit bort den helt och hållet. Den bifogade länken är den gamla länken till ungdoms/damsidan, och förut möttes man inte av 404 om man säger så...
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Nikki Nine: Layouten ser helt okej ut om än lite tråkig grafik, men menysystemet gillar jag, och att lagens sidor ska vara enhetliga ser jag inget fel på alls.

Men som sagt, innehållet. De som gjort om hemsidan har ju ändrat på skalet, men innehållet är ju detsamma. Som nämnts här nedanför, flera år gamla årsrapporter och annat skräp finns kvar. Sidan har ju missköts under flera år, rent innehållsmässigt alltså, och det lär ju inte bli någon ändring även om skalet är fräschare.

Men en av nyheterna idag är ju att Roos slutar framöver, och då kanske man kan få in lite nytt och fräscht tänk på marknadsavdelningen, folk som inser att det är rätt viktigt att hålla hemsidan uppdaterad med ny och relevant information? Man kan ju alltid önska att så är fallet åtminstone, sedan om ens önskan slår in är ju en annan historia.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Nikki Nine: Inte alls min smak.

Löjligt tråkig bakgrundsbild.
Vad har blixtar med Modo att göra?
Rött-grönt-vitt är väl kanske inte ett optimalt färgschema för en hemsida, men visst borde man väl ha kunnat få in lite grönt? Modo är för fan röda-vita-gröna.

Upplägget i övrigt är väl helt OK, men mallen i sig ligger ju inte Modo själva bakom.

+ Går till skogstemat.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Frisco: Ja det har du rätt i, man kan bäva för mycket.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Johnny Bravo: Jag bävar mer för vintern.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Nikki Nine:

Nytt paket, samma innehåll. De hade chansen att städa upp lite nu, men bortsett från att den nya layouten är lite trevligare att titta på, så är det samma skräp som förut.

Jag väljer menyn "Biljetter". På Växjös hemsida hittar jag följande:

- Biljettinformation
- Boka biljetter
- Boka mat och hockey
- Press
- Spelschema

Motsvarande flik hos MoDo innehåller:

- Biljettinfo
- Hockeybussarna
- Limousine till match (Övik)
- Limousine från Umeå

HUH!? Hälften av alternativen handlar om hur man åker LIMOUSINE till match!? Va i...? Inte ett ord om hur man bokar en från Ticnet, utan allt som står är:

"BILJETTER
Biljetterna till MODO Hockeys matcher i Fjällräven Center säsongen 2011-2012 släpps den 5 september kl 10:00!"

Jag navigerar sedan in på "Växjö Lakers" och får alternativen:

- Styrelse
- Kansli och personal
- Grafisk profil
- Historia
- Stadgar

Sedan väljer jag "Klubbinfo" på MH.se och finner...

..."Årsredovisning Evenemangsarenan 08/09"

Man måste vara väldigt stolt över denna årsredovisning, eftersom man fortfarande tycker att det är befogat att ha den på egen flik.

Herregud. Och Mats Ahdrian fick lämna för att klubben ville satsa mer kommersiellt? Limousiner och tre år gamla årsredovisningar för Evenemangsarenan är tydligen det MoDo vill erbjuda sina supportrar ute i landet. Jag skäms.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Nikki Nine: Den var inte snygg. Växjös o LHC:s var mycket snyggare.

Med det sagt så bävar jag för vår.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
bilden på fet Dick är dock tillbaka :D
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Nikki Nine: toppbannern ser ju löjligt oversize ut men det kan man väl leva med. I övrigt undrar jag varför jag inte hittar något om juniorverksamheten? Modo hockey institute fanns det en länk för på splashen, men hittar inget på den ordinarie sidans menysystem...

Länken till shopen kunde ha legat högre upp på sidan också då den väl bör vara lättåtkomlig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modohockey.se
Nuså.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Nikki Nine:

Fan trot. Inte en dag för tidigt'
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Verkar som att hemsidan lanseras imorgon.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Antar att Modos nya hemsida (och övriga ES-klubbars) alltså kommer se ungefär som hockeyligans nya.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Internet är bara en fluga.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Nikki Nine: Det är bara så bedrövligt dåligt att man inte ens finner ord för hur amatörmässigt det sköts. Sist man hade lika dålig skötsel av hemsidan var runt 1995, då hade man ännu inte ens någon officiell sida utan den enda hemsidan som fanns om MoDo var en privat hemsida. Nu är man i princip tillbaka på den nivån. När man väl hade fixat en egen officiell hemsida något år senare på slutet av 90-talet så sköttes den bättre än vad den gör nu, år 2011. Helt barockt!
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Går det att komma framåt i denna fråga med nuvarande marknadschef? Sen han kom på plats har vi supportrar fått finna oss i att spela 7-8 fiolen. Och det är väldigt anmärkningsvärt att han inte förstår värdet i massorna, det som gör klubben attraktivt för företagen.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Jag har twittrat med Jesper Olofssons agent, och utlåningen utav Olofsson gäller först denna vecka med två matcher. Efter det tas ett beslut gällande fortsatt utlåning.

Detta, Byströms utlåning, Rynos try-out och Hannulas kontrakt struntar Modo att berätta om på sin hemsida. För att få denna informationen behöver man vända sig till journalister, agenter eller andra klubbar. Så jävla pinsamt.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Salle: Schysst pris, framförallt med tanke på priserna i SCA-cupen som får ses som ett skämt.
Matchen går på C+ hockey btw. Gynnar väl tyvärr inte biljettförsäljningen till den, men schysst av C+ att sända ett par träningsmatcher trots allt.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Nikki Nine: "(och kanske även dam)"?

Så länge laget representerar MoDo så skall det självklart in under samma huvudsida.
Om det sedan sköts lite på sidan om som Ungdom/Dam idag är inte min sak att bestämma.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
bisterfinnen: Jag tycker att hemsidan ska vara såpass enkel att en person som inte är särskilt insatt/datorkunnig lätt kan få all möjlig information om både a-lag och juniorer (och kanske även dam) samtidigt som den erbjuder någonting för oss som har stenkoll på det mesta och bara vill ha det där lilla extra.

Och så ett forum såklart.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Nikki Nine: Ett forum samt unik information som man hittar på MH.se först, t.ex egna reportage, notiser om lagen, inför match etc tycker jag kommer långt före.

Liverapporter får jag via tv, radio och i värsta fall texttv.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
PontusJ:

Det har du rätt i. När det är mycket att korrigera måste man börja i rätt ände och ta det viktigaste först.

Direktrapportering kan/bör andra sköta. Vill du hjälpa till att prioritera mera. Vad mer är oviktigt, vad är viktigast?
Kommentera

Sv: Modohockey.se
PontusJ: Rapporter är bara ett förslag för att få en hemsida som genererar trafik. Den punkten som är viktig är att informationen finns snabbt, den finns lättillgängligt (bara en sån sak som biljetterna som Salle skriver om här under...) och att allting är med.

Det är en sån basic sak så det är bara larvigt att Modo misslyckas med det.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Hittade nyss ännu en grej. Biljettpriset till lördagens träningskamp emot gnaget.

Era biljetter till matchen köper ni direkt vid entrén.
Sittplats 100:-
Ståplats 50:-

Platsen var dock inte den mest logiska. Den fanns nämligen på Victorys lunchmenysida. Och jag hittar inte den infon nån annanstans på sidan...
Kommentera

Sv: Modohockey.se
bisterfinnen: Tror jag inte. Jag åsyftade det som redan tagits upp i tråden. Direktrapportering nämndes av flertalet: Det behöver ju inte föreningen sköta självt, problemet dyker upp om det inte finns alls.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
bisterfinnen:

Eller, kanske rättare sagt. Har jag missat något?
Kommentera

Sv: Modohockey.se
PontusJ:

Eeeh, va? Har du missat något?
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Nikki Nine: Först och främst ska jag säga att jag håller med nästan all kritik som tagits upp. Det finns så många pinsamheter att man knappt vet var man ska börja.

Med det sagt så måste inte alla uppgifter som föreslagits nödvändigtvis utföras av föreningen. Det går alldeles utmärkt för en lagkapten att spela allan ballan på stan med lokaltidningens logga på bröstet. Men om lokalmedia/supporterföreningar med mera nu saknar förmågan/viljan att utföra ens den enklaste matchrapportering - då är det så klart Modos problem.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
SH3IN: Absolut.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Nikki Nine: Efter ni har gjort en komplett lista över saker som bör ändras vore det väl en bra idé. Lär ju finnas många på LJ forumet som är villiga att skriva på något sådant
Kommentera

Sv: Modohockey.se
SH3IN: Ingen offentlig namninsamling. Ännu.

Ni som vill vara med kan väl bubbla mig er mail, så ska jag få iväg nånting ikväll eller under morgondagen. Bättre bra än snabbt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modohockey.se
Nikki Nine: Om det är många namn du vill ha så gör en namninsamling så vi lätt kan få en massa modoiter att skriva under ?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modohockey.se
Nikki Nine:

Är dock helt oduglig på dessa saker men jag stödjer dig i detta ändå!
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Nikki Nine:

Ja-aaa
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Nikki Nine:

Jag är med!
Kommentera

Sv: Modohockey.se
digitalbath:
Skulle vara coolt om laguppställningen inför match (och kanske mål+ass efter match) kunde presenteras typ så här på hemsidan:
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Nikki Nine: Jag skulle gissa att den nya mallen som samtliga lag kommer att nyttja innehåller moduler för det mesta.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Gustafsson: Jag är intresserade av alla som är intresserade av att vara med :-)

Ju större det blir, desto större chans är det att det kan bli någon ändring.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Nikki Nine: Jag är på ifall du är intresserad.

Poffa: Självklart är det så, ville bara påpeka att något faktiskt är på gång att hända på designfronten åtminstone.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Nikki Nine: Behöver du namn så... Vassego!
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Poffa: Några fler punkter att lägga till är bland annat:

* Bildgalleri från varje hemmamatch samt möjligen även träningar och andra sammankomster
* "Mad Cam" (eller liknande)
* Nedladdningsbara filer typ bakgrundsbilder och dylikt
* Uppdaterad webbshopp
* Mer och vettig info på engelska för alla som trots allt bor däröver och försöker följa laget (inklusive en fullständig webbshop även på engelska, som saluför hela sortimentet och inte bara replikor)
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Nikki Nine: Count me in.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Är det någon eller några som vill vara med på mailet jag tänkte skicka till Markus gällande hemsidan? Jag tänkte isåfall maila er först så kan vi diskutera lite fram och tillbaka över vad som skall vara med. Ju fler vi är desto mer kraft ligger bakom det, tänkte jag.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Gustafsson: Vilken tur, då saknas bara nyhetsuppdateringar, läsvärt innehåll, forum, skribenter och liveuppdateringar.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
En ny hemsida är ju dock på väg, hela ES/hockeyligan skall ha nya hemsidor som utgår från samma layout likt konceptet i NHL, AHL, CHL o.s.v.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Nikki Nine: markus.naslund, där har han iaf svarat tidigare.
Kommentera

Sv: Modohockey.se
Gidde: Kan ju skicka till båda å andra sidan...
Kommentera

Sv: Modohockey.se

Nikki Nine:

markus.naslund är min gissning om man kollar här:

www.modohockey.se/kansliet.cfm

Kommentera

Sv: Modohockey.se
Poffa: Har Näslund markus.naslund eller markus.näslund som mail?
Kommentera

« · 1409934 · »