1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532393 inlägg · 4126 ämnen

MODOs centrar = problemet?

MODOs centrar = problemet?
Alla har nog ventilerat sin åsikt om vad som är fel i dagens MODO, och jag vet inte om någon redan sagt det jag nu ska skriva, MEN:

Vi har dåliga centrar. Kanske landets sämsta uppsättning.

Svartvadet är i mina ögon seriens bästa center just nu, så där har vi undantaget som bekräftar regeln.

Warg/Hedlund spelade mycket bra i slutet på förra säsongen, och därför trodde många att vi hade det gott ställt på centerpositionen, då de sannolikt skulle utvecklas ytterligare denna säsong. Så har det inte blivit i mina ögon. Många anser att Warg/Hedlund spelat mycket bra i år, jag tillhör inte dom.

Hedlund är en omskolad back, så hans defensiva kvalitéer kanske är för framtonade. Hans storlek visar sig gång på gång vara en enorm nackdel. Dock otroligt bra passningsspel som han visar när han får ytor.

Warg är en defensivt stark center som många gånger kan ta för sig, men hans klubbteknik visar sig oftast bara när han ger sig på sin patenterade straffvariant. Han är ganska duktig på att ta pucken in i zon, men fastnar alltid i sarghörnen.

Gästrin hoppades ledningen mycket på efter hans starka säsong i LHC, men Gästrin håller inte måttet alls. Han är långsam och oteknisk. Tung och stark i närkamper, visst, men jag har inte sett något offensivt avhonom alls.

Titta på FBK, de bygger hela sitt lag runt sina centrar och det är ett vinnade tankesätt. En center som är en offensiv playmaker skulle jag gärna se att Hedin handlade. Vi har aldrig haft så svaga centrar.

« · 324666