1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483010 inlägg · 4079 ämnen

MoDos sista skånska resa? 2005-02-22

541993 · » Till forumet


Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Nalle Sjuh: Äh, han straffas för alla poäng Malmö stal av MoDo i vintras, och inget annat.
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Percy fick ett år, men Svedjeholmens f.d. klubbchef på Eric Perssons Väg, Gunnar Svensson, friades helt från anklagelser om skattebrott i mitten av 90-talet. Apropå rubriken så vill jag nog ändå fortfarande behålla frågetecknet.
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Poffa: Dax att plocka bort kung kent flaggan.
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
knaskamilla:

Nästa middag, oavsett dag.
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Poffa:

Förresten så hörde jag en lite konversation från en av hemmamatchernaberättas för mig. Det var Sture Nääslund som blev tillfrågad varför detvar så här dåligt. Svaret han gav var "Jag vet vad det beror på och detär inte spelarna, mer säger jag inte." Sedan flinade han till ochpratade om någonting annat. Enligt folk på plats behövde man inte vararaketforskare för att förstå att han syftade på Kent.
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Poffa:
 
Middag dagen efter, eller äter han sena middagar?
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Frisco:

Så stod det inte på swehockey. Men då får jag ta tillbaka det om timeouten. Men i övrigt så står jag för att Kent är lika engagerad som detär roligt att se målarfärg torka. Men det är klart, du är ju allabacksopors försvarare, du kanske är alla coachsopors försvarare också?

Kent kommer inte komma någonstans i slutspelet med laget, om han intevågar agera, vaska om och skälla. Mest står han där som en staty ochverkar fundera på vad han skall äta till middag.
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Frisco: Normalt brukar ju tränarna säga att det är lättare att spela på bortaplan för där kan man spela ut på ett helt annat sätt och där har man inte samma press på sig som på hemmaplan. MoDos spel på bortaplan, och delvis även på hemmaplan, verkar dock väldigt mycket präglas av förhandlingslamning. Speciellt backspelet där man verkar ha väldigt svårt att förstå att man faktiskt FÅR använda sig av alla spelare i laget under t.ex. PP.
 
När dessutom tränarna i pressade lägen verkar ungefär lika peppande och engagerande som Kristina Lugn och tycks ha engelska s.k. Shoegazers som förebild så kanske det inte blir bättre.
 
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Poffa: Oj. Coachens fel i afton och inte nån back.


Klipp klipp från Malmös officiella.....
MODO var duktigt tillbakapressade av ett välspelande Malmölag, och efter 5.18 sköts pucken till icing och Kent Forsberg tog timeout. MODO ökade intensiteten och koncentrationen, men Redhawks behöll spelet och initiativet. Efter 7.13 sköt Mikko Luoma 3-3 med ett dragskott från blålinjen rätt upp i Salos vänstra kryss!
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Paddan:

Ska se om jag inte kan klämma in honom, årsmodell 1990-91, lite senare ikväll. Nu blir det pannkakor, lite sent paketöppnande och en DVD. Ja, som MoDoit, säsongen 2004-05, blir man allt mer trimmad som tröstkonsult.

Usch vad det osar vinnare av den lagbilden (MIF 90-91, alltså), för övrigt. Undrar om det t.o.m. kan rädda min nattsömn om jag klistrar upp den ovanför sängen?
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22

Släng dig i vägen, Joe Labero! Här finns de sanna illusionisterna. Fick nypa mig i armen både 3 och fyra gånger innan jag insåg att jag INTE var inne i Brynäs gb :-)

Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
knaskamilla: kanske ska ta och köpa det av dig kanske det lira bättre om man sitter en match
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
knaskamilla:

Heja MODO! Undra om Kent i tredje stod och tittade på skorna samtidigtsom han kliade sig i skägget och såg så där frånvarande ut som bara hankan?

Varför inte göra något då man tappar från 3-1 till 3-3? Time out, t ex.Men inte ens det. Åtminstone inte enligt swehockey. Tror Kent han fårspara sina time outer till slutspelet?

Nä, Kent. Ta en personlig time out, på sisådär två månader.
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Modoante:
 
Nehejdå. MoDo skulle aldrig göra så mot mig. Är det förresten någon som vill köpa en sittplatsbiljett i Paradiset till första hemmakvarten. Matsby, kanske?
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Modoante:

Hur fungerar den logiken? Inget av bottenlagen tar sig väl till slutspel?
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
knaskamilla: jo visst men skilanden är att modo gör det gång på gång.Med detta bortaspel blir det respass redan i kvarten oavsett motstånd det är ett som är säkert
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Modoante:
 
Glöm inte att TIK förlorade mot BIF häromdagen...
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Nalle Sjuh:
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Frisco: Sågar inga spelare osett/ohört...
 
 
Kan inte vänta på att se Kents kommentarer... Ähh dom har man ju sett och hört förr. Snacka om Ctrl+c - Ctrl+v.
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Paddan: Det är så typiskt modo förlora mot skitlagen det är bara modo som lyckas med det
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Paddan: jaha, vi får väl höra då vad ursäkten blir. "Vi var kvar i bussen i tredje perioden" "Det blev slut på bensin, vi är sletna" Eller vaddå?
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Salle: Vilka backar ska sågas idag då?
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Paddan: 0 vinster. 25 förluster. Eller har vi vunnit nån match?
Jo, 5.

23 5 8 10
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Lumber Jack: Dessa ord säger vad jag vill säga (igen).
 
 
Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Frisco:
"revanschsuget MODO Hockey"
"mentalt förberedda och tagga upp rejält"
bla bla bla bla
 
Jag är härmed förbered på ännu en plattmatch och tar allt annat som en positiv överraskning.
Salle @ ÖrnsköldsvikIgår kl. 17:47
Besvara 
Frisco:
"revanschsuget MODO Hockey"
"mentalt förberedda och tagga upp rejält"
bla bla bla bla
 
Jag är härmed förbered på ännu en plattmatch och tar allt annat som en positiv överraskning.
Salle @ ÖrnsköldsvikIgår kl. 17:47
Besvara 
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Nej nu lägger jag ner och stöder Skåne på ZTV, för kvällen i alla fall.

Btw: Timo Blomqvist - en lundastudent jag aldrig glömmer.
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Lumber Jack: 19-3 i skott till MIF i sista perioden. Verkar som att vi återigen lyckades med bedriften att bara spela hockey i två perioder. Fast denna gång var det tydligen i tredje perioden som vi var ordentligt akterseglade och inte som vanligt i andra perioden.
 
Hur tragisk bortastatistik har vi egentligen den här säsongen?
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Lumber Jack:
Detta var väl förhoppningsvis Modos sista match mot Malmö på mycket mycket länge
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Vann verkligen rätt lag? Bara 19-3 i skott till Malmö i sista perioden.
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Lumber Jack: Håller med skandal är det så jävla dåligt så att klockorna stannar
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Lumber Jack: Perca Fluviatilis. Jag är ordlös.
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Lumber Jack: På torsdag blir det nog inte heller någon underhållning. På lördag blir det underhållning i alla fall. Fast efter biljarden åker vi till Kempis.
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Skandal, jag finner inga ord.
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
NuMo: Jo, precis. Jag sa det till min pappa alldeles nyss. Och det är tur att det inte är dom vi ska möta i slutspelet.
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Emma no15: Än en gång viade man looserhuvud mot sämre motstånd på bortaplan. Tur att vi inte hamnat i kvalserien för då skulle vi inte ha tagit så många poäng.
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Frisco: Och vad är skillnaden? ;)
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Emma no15: Fel av dig. Det var Mika Hannula som gjorde mål.
Kommentera


Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
jaa så var allt som vanligt då när det gäller modos bortaspel....ingen bra trend att ta med sig till slutspelet
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Poffa: Spel 3 mot 5 för Modo i 35 sekunder. Ajajaj.
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Emma no15: Konstigt nog klarar inte heller Sydkraft av att spela på ledning, kanske därför man försöker sig på det något mer korrekta Eeh, On? som koncernnamn...
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
"Av någon anledning så försökte Redhawks dra på fler skott från långt håll mot MODO än de brukar göra mot annat motstånd."

well well
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Gusse: Det är som vanligt. Modo har svårt för att spela på en ledning. Tyvärr.
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
3-3 vad händer..tappa poäng mot danskarna igen,,,
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Poffa:

47.133 - 3 EQMalmö33. LUOMA, Mikko

Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Gusse:

41.332 - 3 EQMalmö9. MELIN, Björn

(33. LUOMA, Mikko)

Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Poffa: Jaa självklart äre det..Bäst jag lämnar tillbaka pasis dunk..,malmö gjorde mål nu
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Lumber Jack: Det farliga med att kasta saker in i båsen i "the arena former known as Sydkraft Arena" är att grejerna man kastar uppnår terminalhastighet från 2:a stolsraden typ.
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Gusse:

17-14 är räddningarna. MODO leder skotten med 20-15.
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Gusse: Att malmö har +15 skott och Modo -20. Nä, de siffrorna skall du ta med en nypa salt.
Kommentera

Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Gusse: Enligt min swehockey är det 15-20.
Kommentera

541993 · »