1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478925 inlägg · 4078 ämnen

Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01

« · 2000942 Till forumet


Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Ja, men då är det kanske min tur att skapa en matchtråd.
Allting har gått lite för bra på slutet där vi till och med vann mot Västervik trots att alla tecken pekade på förlust.
Nu talar väl ingenting för oss. Mora har en dålig period med väldigt lite gjorda mål och flera förluster på senare tid. Modo däremot har sju raka vinster och har jagat bort bortaspöket.
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
J F K:

Tro om Västerås kan skrälla lite ikväll mot Löven.
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
J F K: Du har helt rätt, idag förlorar vi. Kunde dock ha varit värre...
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
jonsson: Man kan ju hoppas, fast Västerås har verkat så sjukt ojämna hittils. Tror det kan bli svårt.
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
J F K: Hanses följer med truppen mot Mora och Tambellini får spela igen. Annars så verkar det inte vara något speciellt.

Klart vi vinn ikväll!
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
J F K:
Jag är iaf glad att du inte jinxa sönder allt med din trådstart. Värst är när Ztorken kommer in ochbskriver att vi skall sopa banan med nån då vet man att förlust är i annalkande....
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
J F K: Ja det skulle vara sjukt om vi kunde vinna en 8e(!!!) raka (3poängare!) och stabilisera oss i topp. Känns som det talar för en förlust nu. Var nog bra med en halvknakig start så att laget landa i det hela lite och att man inser att man inte bara kommer glida igenom det hela att man måste kämpa som fan varje match för att få en chans på topplacering. gooooo Moooodo!! :D
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
wolper: Nja. Får vi en bra början så kan det mycket väl rinna på. De har riktigt dåligt självförtroende med tanke på hur svårt de haft att göra mål.

Jag vill gärna tro att när nu Modo kom undan med andan i halsen förra matchen så kanske ödmjukheten är lite bättre inför den här. Förmodligen blir jag överbevisad, men borde inte åtminstone Karla tända till lite mot gamla laget och i skenet av att han faktiskt blev bänkad i Västervik?

Sedan är jag lika besviken som förut på behandlingen av Linus Pettersson. Jag tycker att han borde fått Hagelin bredvid sig istället för From. From i form är riktigt bra för Olofsson/Rosdahl då han drar upp tempot, men för Linus och Jellvert är det MYCKET mer värt att få en stark spelare som vinner kamper framför mål och längs sargerna. Där har det inte fungerat överhuvudtaget med From då kedjan blir väldigt klen. Jag hade även kunnat köpa att man stoppar in Tamebllini bredvid Jellvert/Linus, men alltså inte From som är den minst lämplige forwarden i hela laget att spela där.
(Bara för det kommer de väl att ha lekstuga idag).
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
J F K: ah tror det behövs lite motgång utan att man förlora massa för att inte sväva iväg samt medgång efter för att stärka truppen. Skulle sitta fint med en trepoängare till idag. Då hänkar vi verkligen på toppen. Hoppas på en bra maych idag!😊 se om vilan stärkt oss.
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
J F K: Ser att Isak Wallin haft det tungt i Mora i år.
Han var riktigt bra i Modo för nåt år sedan, trodde han gick upp i SHL för att stanna(har ej följt honom under tiden i Mora)
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Tarasov: Kommer aldrig hända igen :-)
Kommentera


Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Tarasov: Mora verkar sakna båda ordinarie målvakter. De har lånat in en J20-målvakt från Linköping och har en egen J20-målvakt som det nu står emellan. Det känns som antingen upplagt för att den som får chansen står på huvudet och gör omöjliga räddningar, alternativt att vi får hål på personen rätt snabbt och det kan rulla på.

Det är sjukt mycket jinx-läge, för egentligen talar allt för Modo om vi gör vad vi ska.
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
J F K:

Vi har sju raka, och för varje vinst kommer vi närmare en förlust, så inte otroligt att den kommer idag när allt talar för oss.

Viktiga är att vi visar att vi är ett topplag genom att vi inte förlorar flera i rad. Det är det som definierar topplagen.
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Rytter: Anton Karlström lånas ut...
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Rytter:

Nä hörni, det här tar vi 5-1 till Modo👍
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
jonsson: OjOj! 1-5? Då måste jag börja leta tändstickorna...
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Foppatofflan: får se hur de gör med Åhström nu då, han har varit riktigt bra i Ais, risken att det förlängs där också
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
4th Line
14. Björklund, Henrik
17. Häggström, Magnus
11. Forsberg, Johan

27. Öhman, Anton

3rd Line
23. Sylwander, Daniel
40. Jellvert, Kalle
20. From, Mathias

41. Hedman, Oscar
63. Enström, Tommy

2nd Line
38. Hagelin, Joakim
12. Olofsson, Fredrik
29. Rosdahl, Kim

26. Hedberg, Tom
33. Berglund, Victor

1st Line
15. Tambellini, Adam
22. Johnsson, Jonathan
89. Karlkvist, Patrik

6. Norlinder, Mattias
39. Enström, Tobias

Goalies
34. Hanses, Erik
31. Lundin, Linus
Extra Players
28. Pettersson, Linus (RW)
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Heyerdal: ÖSK för Karlström ser jag, på nära håll då o Gradin till Mörrum, har för mig han var utlånad till Vännäs el,Teg tidigare
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Costanza: LP börjar på bänken alltså.. Älskar Hellkvist, men fan tröttsamt att han väljer brunkare likt Häggström och Sylwander 10 ggr av 10 framför en lirare som LP. Föredrar t.o.m honom med sin fina spelförståelse i defensiven framför Häggström.
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Nucky: Ja, man har helt enkelt matchat Linus så kopiöst fel. Det är nästan som om ledarna vill att Linus ska misslyckas så man kan köra brunkarna istället. Faktiskt riktigt trist och ett i mina ögon bedrövligt coachande.

Och hur fan har man tänkt att Sylwander, Jellvert och From ska fungera Dumheter.
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
J F K: Tycker både LP o TÅ borde få chansen i Modo, spelare behöver vila emellanåt, konkurrens är inte särskild stor då våra duktiga junisar hamnar i andra klubbar eller på bänken
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Heyerdal: Hade väldigt gärna sett Åhström få chansen i en produktiv lina några matcher.
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Nucky: Hanses i mål, hoppas han lyckas ikväll, säkert nervöst
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Heyerdal: ser direkt att man backar hem rätt rejält, och där gör tamberllini måååållll
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Ben Perrault: skön start för tambelini😀
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
wolper:

Tycker han ser mycket rappare ut idag de få byten han haft. Men klart inte lätt att lira match otränad och jetlaggad.
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
wolper: Karla het ikväll.
Tambellinis mål är i princip en kopia på hans förra!
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
J F K:
Tror faktiskt att man vill ge Linus en skyddad miljö och få växa in sakta men säkert. Killen väger endast 65kg och det kan få ta sin tid, han förvaltar sina sin tid väl och får faktiskt speltid

Unga spelare som får spela för mkt i en miljö de inte är redo för fysiskt riskerar att åka på skador.
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Nucky: jäklar som dom jobbar hemåt, är på rätt sida oxo 👍
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Tarasov: 0-1 och Tambellini får göra mål! Skål grabbar.
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Tarasov: Ja, men spela honom då med någon som kan vara fysisk. att sätta honom mer Jellvert och From är ju bara idiotiskt i sådana fall.

Olofssons kedja skriker efter speed. Hagelin är helt fel där.

ja, jag tycker att den som coachar forwards är fullständigt ute och cyklar. första och fjärdekedjan är bra balanserade. andra och tredje hade inte ens en femåring komponerat sämre.
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
J F K:

Åhström målar igen för Almtuna
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
modomille: Klasskillnad så här långt!
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
J F K: Tycker Jellvert-From ser skapliga ut hittills. Båda har ett jävla tempo
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
J F K:
Jag tycker du är lite väl hård här, med tanke på den produktion framåt vi fått. Kan själv föredra hagge-Jellvert-LP, men med det djup vi har så är det fel att växla runt lite i detta skedet av säsongen.
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Nucky: ja, men jag tycker att det saknas en tredjelänk. Sylwander känns inte rätt.

Det är liksom som att man verkligen inte vill att våra unga ska lyckas tyvärr.

och tills man medvetet började förstöra för Linus gjorde han näst mest poäng per spelad minut av alla i Modo.
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
J F K: Nu har Hagelin flyttats ner till Jellvert, och Sylwander upp i första.

Jo, håller med om LP. Tycker definitivt det finns plats för honom på 4 kedjor.
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
J F K: helt okej period😊 lite bättre puckkontroll bara så skulle det sitta fint
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Nucky: Hagelin med Jellvert och From köper jag vilken dag som helst. kanske jag hellre sett Linus där, men det är en mycket bättre komponerad kedja än med Sylwander.
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Blåste domaren för målvaktsinterference när moraspelaren korsade målgården och åkte rakt in i Hanses huvud när han var utan klubba? Borde varit minst tvåminuter för den förseelsen. Skönt att de i alla fall blåser om man nuddar målgården med skridskon (ironi).

Regeln har väl kommit för att skydda målvakterna, snacka om att sila mygg och svälja kameler.
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Nucky:

En bra period från oss tycker jag, styr det mesta av spelet .
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
jonsson: Tycker vi är lite slapp i egen zon emellanåt, men annars ok
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Trilske: jag tycker modo har svårt med Moras forechecking, de har svårt med passningarna o att komma in samlad i mora zon, även svårt få skottmöjligheter, antar Mora jobbar extra hårt framför sin unga målis
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Men ge pucken till Öhman då, han vill ha den ;-)
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Trilske: OLOFSSON! Läckert mål!
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Trilske: FREDDY!!
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
modomille:
Var det firma Rosdahl - Olofsson igen?
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
Nucky: 12 gör mål 12:12! Fan va snyggt draget olofsson😀😀

Synd att de får reducera så snabbt! Ser lite hög klubba på den. Kanske aldrig styr den iof
Kommentera

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
wolper:

Såg ju inte helt otagbart ut
Kommentera

« · 2000942