1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479936 inlägg · 4078 ämnen

Mora - MoDo 220211

2289204 · » Till forumet


Sv: Mora - MoDo 220211
Bad_Brett: Helt otroligt...
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Timrågogogo: Vilken typ av lag har ni problem med?
Please enlighten me?
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Gäsp: Det som är besvärande är väl att han har allt att vinna och borde vara sjukt taggad. Jag känner inte att han riktigt har vinnarskallen. Visst, han räddar många puckar tack vare sin storlek, men jag känner inte den där riktiga glöden.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Jag minns att jag ifrågasatte Tikkanens statistik när han värvades då den inte alls imponerade och han har väl inte direkt övertygat heller enligt mig. Grabben har storleken, ung och är under utveckling. Klart killen kan bli bra men än är han inte där!

Tikkanen var precis som övriga laget mindre bra ikväll.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
KRB:

Dom var bra idag med, hade förtjänat att göra ett mål.

Nordin sticker ut i kedjan, han spelar seniorhockey nu. Theo och Styf är snabba och skapar lite oreda, speciellt Theo som vågar hålla i puck i anfallszon och vara offensiv. Tyvärr väger bägge lite väl lätt i närkamperna och kan fastna runt sargen och blir lätt avväpnade då.

Med MacMaster och Aagaard tillbaka så lär Theo och Styf vara utanför. Nordin skulle kunna ta centerrollen i tredje om vi bara hittar en forward som nyförvärv.

Ohlsson-Nordin-MacMaster kanske skulle vara något om vi får in en stjärna till förstakedjan.

Mannberg, Max, Sylle och OP får fightas om platserna i fjärde.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Monno:
Jag såg MoDos bortamatch mot Troja/L på bortastå senast, då stod faktiskt Tikkanen och sov på ett av baklängesmålen, ett långskott med fri sikt…
Såg onödigt ut….
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
J F K:

Vem skyller förlusten på Tikkanen?

Jag tycker dock att han är betydligt efter Tex och att det känns otryggt inför ett slutspel om Tex är indisponibel.

Därför bör man se över hur man ska göra inför slutspelet. Tror att ett namngivet lån från SHL kan komma, brukar ju vara mer regel än undantag att man stärker upp på dett sätt, ungefär som vi gjorde med Tex förra året.

Man borde matcha bägge målvakterna mer inför slutet för att ha bägge i form. Lite av Tikkanens svajiga spel kan ju förklaras av att han endast får ta en match här och där. Han var betydligt bättre i starten när han fick stå mer kontinuerligt.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Monno: Hinken får plocka in lite snart då, 4 dygn kvar. Men förutsätter att MoDo med publik på plats vägrar förlora 2 raka , så lär bli vinst på söndag
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Bad_Brett: Tikkanen var ju ordentligt bättre än Wallin i början av säsongen.
Men inför slutspelet skulle vi nog plockat hem Wallin för att se vart han står jämte Tikkanen.

För jag skulle bli väldigt förvånad om vi värvar en till målvakt.
Jag tror vi får vara glad om vi får in mer än 1st forward.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Rytter:

Hur var farten under skridskorna på MoDos ungdomar i kväll?
Senast mot Södertälje var det underbart och se hur de skrinnade ifatt alla, de var rappast, man såg hur svårt det var för Ssk att reda ut stormen när de flög omkring ssk backar
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Tarasov:

Ja det är ju ingen katastrofmatch, det går ju inte att jämföra med andra bottennapp som t.ex Tingsryd borta.

Mora får dessutom målen i rätt lägen som t.ex 1-0 efter massivt tryck från oss. Eller 3-0 i deras PP där vi precis missat öppet mål.

Mora gör ju 2 mål i PP och ett i öppen kasse, vårt BP kommer inte upp i normal nivå och vårt PP var inte ett vapen idag. Då blir det svårt att vinna matcher.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Rytter: Han släpper lite märkliga returer, men samtidigt så räddar han en del puckar inte Tex skulle tagit tack vare storleken.

Jag tycker att analyserna nästan slår knut på sig själva. MoDo spelar på samma sätt oavsett målvakt. Man var värdelösa i två perioder och att skylla på Tikkanen blir löjligt.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Rytter: 93,8% i Asker. Är inte lika övertygad att han hade varit ett nedköp (i dagsläget).
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
J F K:

Tycker det hänger ihop lite. Det är ingen slump att försvaret blir sämre med Tikkanen. Känns som att de inte riktigt litar på honom på samma sätt de gör med Tex och överkompenserar.

Han har haft ett par starter nu där han inte övertygat alls, sådant sätter sig i huvudet på både honom och försvaret.

Jag tycker inte han är dålig, klasser bättre än wallin. Dock så är han klasser efter Tex som det ser ut nu och den form han är i, och hittar han inte formen känns det otryggt inför ett slutspel. Därför bör vi nog stärka med ett SHL lån som är brukligt, för att ha backup till slutspelet.

Klandar inte honom så mycket för målen, men tycker han ger väldigt mycket konstiga returer samt upplevs fladdrig i målet jämfört med i början av serien. Tex är mycket lugnare och tätare och det sprider nog sig till försvararna.

Det är främst ledningen som får ta ansvaret, man har inte matchat honom tillräckligt för att hålla honom igång. Med facit i hand skulle man nog gett honom fler matcher.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
J F K: Titta på förra matchen tikkanen stod i kassen så förstår du
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Steken84: De andra formationerna får ju en injektion med Aagaard och MacMaster. Problemet är att vi fortfarande är ett par veckor bort på båda.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Silly: Man vet att domarinsatsen har varit usel när vi är topp tunnor rasande och vinnande lagets tränare är ännu argare.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Modo måste få igång fler formationer. Man har just nu bara en lina som man förlitar sig på och när dom inte levererar så förlorar man helt enkelt
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Helvete Bik är ikapp och kan gå förbi imorn
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Robin Ztorken L:
Ja då provar jag igen då, Som jag sa för 1 månad sedan.
* Vi behöver en forward rightare.
Tycker ni Näsen är stark där ute på kanten att smälla in dem i PP?
Hur många överspel har han missat?
Vi behöver en playmaker center eller en ytter till 3: e. Kan nöja mig med lånet från Indianerna där?
* Och en till back inför slutspelet?
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Tyler Durden:
Mannberg nej.... i övrigt kommenterar jag inte 😂
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Tarasov: Nu var ju junis kedjan bra idag. Men det känns inte riktigt hållbart att va har en hel kedja med rookies.
Det skulle gärna Hinken fått göra något åt.

Själva matchen var väl som den var, hade vi 2-3 pass över centralli jen där skytten missar direktskottet mot öppet mål helt? Där kände man lite vad det var för kväll.
Anfallsspelet bestod mest av att snurra lite längs sängen, Mora höll oss utanför på ett bra sätt.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Robin Ztorken L: Idag kunde vi inte hota ett för dagen bättre Mora. Märks att vi har spets borta. Blir väldigt tunt när inte 1a kedjan producerar. Sen tycker man ju att 2a kedjan ska kunna skapa lite mer än dom gör. Men varken Mannberg eller Sveningsson håller i en 2a kedja.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
J F K: Har det alltid svårt mot mora, mora skulle vara en mardröm i slutspelet, möter hellre Västerås etc.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
J F K: Nja, där har du så fel som det bara går.
Är laget trygg med en målvakt så står man upp och stöter på den som har pucken på ett helt annat sätt än när man är osäker på målvakten.
Hört Modobackar utrycka sig att när man inte litar på målvakten så vet man fan inte vad man ska göra.
Man gör allt för att pucken inte ska komma förbi en och kryper in i mål.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Tarasov:
Börjar resan mot botten nu månne? 😂
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
DrCox: GAnska huvudlöst av Wernblom att chansa där förvisso. Med trötta moraspelare som varit inne länge är det inte en dröm med icing igen ^^
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Gäsp:
Tycker vi gör helt ok match men det är ”Moras match”, tycker Mora är ett rätt bra lag. Lite underskattat.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
DrCox: Jag menar att MoDo gör en mindre bra match, men att många överanalyserar det och skyller det på Tikkanen.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
vilken tur att vi tog ut målvakten så att vi kunde försämra målskillnaden lite.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
J F K: Ingen forward har gjort mål på minst sex perioder.
Tredje och fjärde håller inte måttet någonstans.
När först klickar är vi tandlösa uppenbarligen
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
J F K: Titta på förra matchen tikkanen stod i kassen så förstår du
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
J F K: Haha jag försökte va ironisk men det är svårt ibland på nätet. Jag förstår vad du menar!
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
J F K: Men killar ni får väl säga som vi ..nästa gång vinner vi !
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Gäsp: Jag tror inte ens han själv vet vad han menar.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Gäsp: Klart man inte har. Man spelar precis som tidigare, men som mot Tingsryd, förra matchen mot Mora och andra matcher är man inte riktigt där.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
J F K: Menar du att karlin bytt försvarsspel ikväll?
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
macke.n: Ja, eller så är det så att man gör en dålig match och att snacket om vilken målvakt man har endast spökar i vissa supportrars huvud. Man har såklart inte alls ett annat försvarsspel.

Ja, eller så har man glömt ta sin dos kollodialt silver och utsatt sig för skadlig 5G-strålning.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
bollan123: Tycker bara att laget som helhet spelar en helt annan hockey med Tex i målet
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Heyerdal: o där försvann den igen..
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Heyerdal: Sjukt, rör han ens honom? Vignault ramlar ju för att moraspelaren drar undan benet på honom. MEd tanke på vad de släppte i slutet av andra så får de fan se till att kompensera och inte ta oss för sådant billigt skit...
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
jonsson: där tog vi tillbaka andraplatsen..
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Nooky: Haha haha tur att man underhåller någon då! Skål
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Gäsp: Var direkt inget försök till att göra mig lustig på din bekostnad, du sköter det relativt snyggt själv :)
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
jonsson: Vore ju fint att se forwards producera lite nu, inte bara baksidan.
Dom är ju iskalla hela högen
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Idbyn: Det finns ingen här som beskyller Tikkanen för vårt målskytte men Nokky ville göra sig lite lustig på min bekostnad och det får han gärna göra för min del och det bjuder jag på.

Tur är väl att Folin vill bättra på målskyttet iallafall! :)
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
macke.n: Skönt att se Ingman igen, möcke bra!
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
macke.n:

1-3 Folin
Ingman på isen igen, skönt
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Rytter: Precis som du beskriver . Det är så jag menar
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 220211
Idbyn: säger inte att det är tikkanens fel att målskyttet inte funkar. men vi backar hem och går bort oss i egen zon. helt annat spel med tex i målet. mer självförtroende typ
Kommentera

2289204 · »