1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530167 inlägg · 4121 ämnen

när går staals...

när går staals...
När går staals kontrakt ut?
De är en del snack om honom på mif:s gästbok, så jag blev lite nyfiken.

Sv: när går staals...
erikaddd: Vill malmö ha honom,eller?

erikaddd:

Verkar som att det går ut efter den här säsongen.

knaskamilla: Det där "det går ut" vad är det? Patiensen? Julbocken? Lånekortet? Garantin på storbildsteven?

Paddan:

Eftersom det inte var din fråga jag svarade på så kan du få frihet att välja helt själv vad du vill ska gå ut.

knaskamilla: Oj, tack, så vänligt av dig. Hmm, får nog fundera ett tag på det där.

westerlind: Har du varmkört triangeln? Börjar väl vara dags snart.

Paddan:

Ska du ha mellantider nu också? Ok 66 min. Hmm, varför började jag med den här servicen?

westerlind: Nejdå, det behövs inte. Räcker med en "play-by-play commentary" när väl matchen börjar.

heart: vet inte om klubben vill ha honom, men fansen vill och snacket går...

erikaddd: Ja men då är det ju klart punkt.

Frisco: Inför Isracing-VM. En gammal hockeypolare till mig som fortfarande kämpar på ;)

mike66: Härligt med isracingreportage. Jag fick länken tidigare idag på isracingens egen sida. Med den farten han har numera på isen skulle han bli en tillgång i vilket hockeylag som helst=)

Den 15 februari är det meningen att en elitserieomgånng i isracing ska gå av stapeln i Nolby. De 4 deltagande lagen är Tjurarna från Njurunda, Hökarna från Hedemora, Jämtarna från Östersund och Bollnäs. Det är 7:e och sista omgången i elitserien. Efter det återstår bara finalen för de fyra bästa lagen. Bland de 4 komemr tyvärr inte Tjurarna att vara.

Frisco:
Då ska jag dit och beskåda detta gissel in live. Har faktiskt aldrig varit på en enda isracingstävling.

Jorå den häringa Tomas Sjöbom har jag faktiskt spelat hockey tillsammans med. Förövrigt så nämner han hockeyresan till Kanada 1981 som hans roligaste idrottsminne. Jag kan bara hålla med.

Han la dock av med hockeyn redan som A-pojke har jag för mig. Han satsade dock på rätt idrott, han är inte riktigt frisk förstår du, mer vild än tam den gubben ;)

Vem faan e Posa?

mike66: Ingen kan vara riktigt frisk om man sätter sig på en motorcykel med 28 millimeters dubbar mitt i vintern och åker runt i 100 km/h på en liten isoval. Glöm inte att lukta ordentligt när du är på isracing. Det luktar gott. I övrigt kan sägas att Stefan Svensson är Sveriges just nu bäste isracingförare rots att Posa är regerande världsmästare. Nu längtar man efter isracing....

Frisco: Timrå IK tar över MoDos gästbok ... igen.

Så länge det gäller issporter är vi överlägsna Ångermanlänningarna. Ja, även i fotboll och bandy. Innebandy däremot, är de bättre i, men det är ju inte någon riktig sport, utan snarare ett tidsfördriv, typ schack.

RoW: Typ schack, ja du menar kanske sporter man behöver tänka för att klara av? Timrå är ju mest känt för att ha väldigt många mänskligt uppvärmda parkbänkar i centrum. Det är nog så långt ifrån schack man kan komma. God Jul.

« · 177365