mike66: Så är det väl med allt. Folk hinner inte ens skaffa barn nuförtiden eftersom det skall jobbas majoriteten av dygnets vakna timmar, så juniorhockeyn lär det väl bli lite si och så med i framtiden.
I Luleå läser de som går hockeygymnasiet numera en speciell idrottslinje som är bättre anpassad till hockeylivet. Trots det gissar jag att det är tufft att orka med allt som förväntas av dem. Några som har hoppat av för att de vill satsa på skolan. Det är synd när det handlar om killar som faktiskt har talang.
Hej alla öldiggare och även ni andra också för den delen! Nu är det tävlingdags igen...
Vems är den vänstra handen närmast den skeva pokalen i Njurunda ishall? Kom ihåg - endast tre stycken gissningar per nickname. Har man fler än ett nicknames har man m.a.o större tjangs att vinna storkovan:
westerlind: Hmm, han till vänster skulle också kunna vara Ulf "Nubben" Norberg och bara för att förvilla så har han Timråattiraljer istället för KB65-diton...
mike66: Tja, jag vet inte hur vidhäftningsförmågan påverkas vid minusgrader och snöfall, men jag skulle kunna tänka mig att det var stora problem. Ser ju hur du krampaktigt håller i dig i ättelägget
I Luleå läser de som går hockeygymnasiet numera en speciell idrottslinje som är bättre anpassad till hockeylivet. Trots det gissar jag att det är tufft att orka med allt som förväntas av dem. Några som har hoppat av för att de vill satsa på skolan. Det är synd när det handlar om killar som faktiskt har talang.