Redhat: Måste säga att Timråklacken var ovanligt blek ikväll. Det enda som jag hörde under matchen var trumman. Nog för att jag sitter väldigt nära stora stå, men det har aldrig haft någon betydelse tidigare. Hmm, måste vara en MoDo Syd Support (eller vad de nu heter) effekt...
Men jag får tacka för underhållningen. Ikväll var det vi som hade marginalerna med oss.
Nikki: Läste nån text i min engelskabok för något år sen om bröder och syskon i allmänhet. Det stod, baserat på fakta, att det är storebrodern som oftast är mest framgångsrik och lillebror strävar efter att bli lika bra, men misslyckas ofta. Något att tänka på, lillebröder.
Nikki: Kolla tabellen. Snart har vi två hemma och 6 härliga poäng. Ni kommer att åka hem med tinitus efter att Timråklacken skrikit sönder er. Modoklacken gör sig bäst i bolibompa.
Paddan: Helt riktigt, Salo hann inte flytta sig. Har funderat på om Salo haft nått slags brytningsfel på synen, men idag räddade detta handikapp honom.
Så har man varit i Kempis och sett en hockeymatch av alla. Det var en sån där match som bara finns så här mitt i säsongen. Ingen gjorde nåt extra utan det trillade in nåt mål då och då.
Inför match MODO Hockey - Timrå Kempehallen 2004-10-28, kl 19:00
Matchinformation »
Kommentar 5-3 borta mot HV 71, storspel av Tommy Salo i mål, tre mål på sju minuter av Mattias Weinhandl och fem poäng från Peter Forsberg.
Inte undra på att Kent Forsberg i MODO Hockey ser fram emot länsderbyt mot Timrå. - Det här är ju en riktig utmanarvecka för oss, säger Kent. Det började bra med HV, nu handlar det om länsderby mot Timrå, sedan Färjestad hemma på lördag och Frölunda borta på måndag. Mycket tuffare program kan man inte ha i elitserien.
Bortapoängen i HV måste ha varit extra sköna? - Helt klart. Tre poäng borta sitter alltid extra skönt. Synd bara att vi strulade till det lite i sista och blev för heta. Det hela blev onödigt spännande.
Power play fungerade helt plötsligt. - Också hur kul som helst förstås. Men så har vi gnuggat hårt också, samtidigt som killarna snackat ihop sig väldigt bra. Vi bäddade bra inför slutperioden i HV, men det blev lite panik i leden. Vi blir lite för heta i försvarsarbetet, men det kommer det också.
Timrå i säsongens andra länsderby i Kempehallen? - Förra mötet var en härlig match och det tror jag det blir nu också. Tycker vi skänkte bort två poäng senast, men samtidigt gjorde vi ju ett sent ledningsmål så allt kanske jämnar ut sig.
- Det ska hur som helst bli spännande att ta ett nappatag med Timrå, som just nu verkar vara närmast oslagbara. Vi ska göra allt vad vi kan för att bryta deras segersvit.
Några ändringar i laget jämfört med HV-matchen? - Kan det bli, men det avgör vi matchdagen. Det blir samma trupp.
Weinhandl tillsammans med Peter Forsberg även då det inte är power play? - Funderingarna finns.
Noterbart om laget Lars Jansson (knä) ur spel, men tränar, Andreas Salomonsson (knä) rehabiliteras, åter efter novemberuppehållet. Daniel Sedin gör hemma mot Timrå sin 200:e tävlingsmatch i MODO Hockey.
Målvakter: 35 Tommy Salo (30 Mikael Zajkowski).
Backar: 7 Jesper Damgaard , 2 Bryan Muir ?
33 Pierre Hedin, 3 Mattias Timander ?
6 Tobias Enström, 5 Hans Jonsson.
Extraback: 8 Oscar Hedman.
Forwards: 27 Alexander Steen, 39 Per Svartvadet, 21 Peter Forsberg ?
12 Daniel Sedin, 20 Henrik Sedin, 13 Mattias Weinhandl ?
18 Peter Öberg, 17 Fredrik Warg, 40 Magnus Gästrin -
23 Magnus Hedlund, 4 Jan Öberg, 22 Joakim Lindström -
Frisco: Själv har jag nyss tömt fickorna på dagens ranson av beslagtagna suddgummibitar, tydligen intressant att försöka bombardera lärarkandidaten med suddgummin, och jävlats med en kopiator som vägrade att kopiera upp morgondagens övningsuppgifter.
Paddan: Allting sådant är klart för idag, har stämplat ut och redan tagit mig ut genom vakten. I förmiddags var det dock galonisar som gällde på den frostade gräsmattan.
Frisco: Det känns väl konstigt att skriva om morgondagens match i en tråd som ligger helt fel i tiden. En niopoängsvecka kan knappast innehålla match mot Timrå.
Frisco: Äh, farbror Frisco får väl se till att de tagit av sig ytterkläderna (absolut inget rännande i gästboken med galonbyxor på) och haft sovstund innan de får en chans att skriva ett inlägg...
Poffa: Varför kommer det in Timråanhängare här och startar nya trådar hela tiden när dt bara är att skriva i redan befintliga trådar? Har de ingen diciplin i sin bok?
audiblegiraffe: Och, som vanligt, gör 3:e & 4:e kedjorna ett mycket bra arbete. Måste vara mycket jobbigt att möta dessa fysiska och hårt arbetande spelarna. Synd att dom inte får utdelning på de chanser dom arbetar fram.
Frisco: Äh, du ska alltid se så positivt på allting. Vafaan, nu har jag ju ett stort ångesthål att fylla med någonting...och tomteklubborna är slut. Nu är det riktig kris, med andra ord!
Hmm, måste vara en MoDo Syd Support (eller vad de nu heter) effekt...
Men jag får tacka för underhållningen. Ikväll var det vi som hade marginalerna med oss.