1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532435 inlägg · 4126 ämnen

Nisse Ekman

Nisse Ekman
Jag klistrar in vad en person skrivit på silly season.

2003-05-24
Nisse Ekman väljer att spela i Djurgården eller Modo nästa säsong. Czerkawski skriver troligen på för DIF eftersom hans barn finns i Stockholm. (Ecke)

Vill vi ha en spelare som är mest förknippad med att köra på målvakter? Jag har i alla fall inte bestämt mig ännu.

Sv: Nisse Ekman
För förtydligande:

"Vill vi ha en spelare som är mest förknippad med att köra på målvakter? Jag har i alla fall inte bestämt mig ännu."

detta är min egen personliga åsikt.

poffa: Finns ju inte en suck i världen att han någonsin skulle kunna vara aktuell. Jag tror ingen vill ha honom för det första.
Sade han inte att det var emellan DIF och AIK det stod?

Wewillwintoday:

Jag vet inget utom det som jag läste på silly season.

poffa: hockeyligans silly season ska man ta med en nypa salt. Jag tror personligen aldrig att Nisse Ekman kommer att spela för MODO.

MartinSedin:

Det tror inte jag heller om jag skall vara helt ärlig. Jag ser det inte som någon större förlust heller. Jag anser inte honom som en speciellt bra spelare och hans uppträdande på och utanför isen gör nog mer skada än nytta för ett ES-lag.

poffa:

Djurgårdsspelarna vill väl inte ens ha honom tillbaka i laget så jag tror knappast han skulle passa så bra i Modos omklädningsrum...

Gärna egentligen, men nej tack helst.

MartinS:

Det var väl ungefär så jag såg på saken också.

poffa: >>>"Vill vi ha en spelare som är mest förknippad med att köra på målvakter? Jag har i alla fall inte bestämt mig ännu."

Du menar väl en petning på en junismålvakt som tror han är bäst i världen och simmar långt utanför målet?
Klart man skulle vilja ha Ekman i laget.

Frisco:

Peta? Slå upp korpgluggarna, vettja.

poffa: Det var en liten petning med axeln. Hade det inte varit för att det varit en junis som är uppväxt med Italiensk fotboll på TV på utflykt från målet hade ingen reagerat över den kollisionen. Det vet både du och jag.

Frisco:

Det var alltså därför som Djurgårdens coach stängde av honom i den nästkommande matchen? För att det var en junis? HA!

Frisco:

Det spelar ingen roll ifall Lundqvist så var i fel målgård, det var fortfarande en helt meningslös, idiotisk och ful tackling, tycker du annorlunda kan du inte ha sett den.
Men hursomhelst så är Nils Ekman (i psykisk balans) en spelare som jag tror skulle kunna tillföra mycket till Modo, även om jag är tveksam till att han skulle välja någon annan klubb än Djurgården.

scim: Vad jag har hört eller sett så är han inte välkommen till DIF något mera, törs inte stå för detta 100% men det verkar som det är spelarna som har sagt nej.

scim, poffa: Jag tror nästan att ni skämtar.

Frisco:

Det får du så gärna tro, om du verkligen vill.

scim: Ekman är ju gammal gnagare, så nog skulle han kunna tänka sig AIK igen.
Jag kan aldrig tro att han någonsin skulle kunna vara aktuell för MODO.

Det var dock knappast en harmlös tackling, utan snarare ett överfall vilket inte har något att göra med om han var junior eller ej. Rätt av Kenta Johansson att inte låta han spela mer. Såg nästan ut som om han gick in för att skada.

Wewillwintoday:

Ok, men frågan är ifall han är beredd att spela i allsvenskan.

Den enda Modoanknytning jag kan tänka mig att Herr Ekman har är väl att han öste beröm över Modo när han var på hockeykväll den säsong han spelade i Djurgården. ;)

« · 289324