knaskamilla: Är det inte så att verbal kommunikation är all kommunikation som sker med ord, skrivna eller talade, medan en icke-verbal kommunikation är sånt som förmedlas med hjälp av exempelvis gester.
Aha. Nu förstår jag! Min gissning är att den MoDorator som rensade bort den fjantiga diskussionen igår tyckte att världen behövde veta att alla ord är verbala, och därför lämnade kvar inlägg som från början faktiskt hörde till det sammanhang du efterlyser.
Tråden har sin grund i att vår "vän" Lothar dök upp här igår och började gapa i vanlig ordning och precis som vanligt fick han mothugg. Det var bara det att tjafset pågick i fel tråd så därför startade jag en ny som på ett bättre sätt skildrade ämnet.
Dock slutade tjafset ungefär där, så den här tråden innehåller ingen pajkastning, utan endast viss svenskaundervisning och eventuellt lite nonsens. (Fast en diskussion mellan endast MoDoiter kan väl innehålla nonsens...?)
Vallin: Jo det förstod jag, även fast jag inte lyckades förmedla det. Själv blev jag mest förbryllad över hur mina fingrar oftast snubblar omkring planlöst på tangentbordet. Konstigt att man får något vettigt sagt över huvud taget.
Nåja, så illa är det inte. Var glad att du inte satt dig själv i samma sitts som jag som inte kan skicka ett inlägg utan att korrekturläsa det två gånger först. :)
Vallin: Jo så är man Moderator, kastade tre stycken i dag och likt förbannat så stavade jag fel (skyller på FM's minskade anslag, Kinersiska Tangentbord)