1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532421 inlägg · 4126 ämnen

Ny målvakt?

Sv: Ny målvakt?
samjo: Jag minns också att Hedin sa något i stil med att "det finns många bra
målvakter som inte spelar i VM". Alltså kan man utgå från att denne "skräll" inte var
med i VM. Det öppnar ju för fler spekulatione

Ny målvakt?
Få se nu. Hur många förslag har vi själva kommit fram till under de senaste veckorna?

Pasi Nurminen (klart att han ej är aktuell längre), Jarmy Myllys (bevare oss väl!), Mårten Engren (spelar farmarliga i NHL, ryktet säger att hans agent och Hedin har talats vid), Egor Padomaski (en av Rysslands VM-målvakter, Sokolov fick dock stå de viktigaste matcherna, mgamill spekulerar), Nittymäki (förstemålis i TPS, mgamill i farten igen)

Har jag glömt någon? Det verkar iaf helt klart som att en eventuell Allsvensk målvakt är ute ur bilden. Det har tidigare hävdats att Modo sökte efter en sådan som backup till Hirsch, men det verkar varit en dimmridå för att lura andra klubbar...hehe

Apropå mgamills spekulation om Egor Podomatski. Det får mig faktiskt att minnas tillbaka till en artikel i TÅ i samband med VM. Tidningens reporter ringde upp Bengt Hedin som just då satt och såg på matchen mellan Slovakien och Ryssland. Reportern frågade nåt i stil med: -Är det några potentiella nyförvärv du studerar. Hedin svarar: -Jag sitter just nu och ser TVÅ lag med bra spelare. Det tidningen var ute efter då var ju mest att försöka få honom att yppa nåt om den slovakiske backen Dusan Milo, men han kanske även spanade in målvakten i det ryska laget? Eller varför inte Lasak i det slovakiska målet? :)

« · 93122