westerlind: Själv hamnade jag i obygden på lördagskvällen. På landet klädd i slips och finbyxor träffade jag på en massa rödvita småtomtar klädda i Modotröjor.... som dessutom skulle försöka sig på MoDorn dans. Hanssons loge var namnet. Finns det några Övikare som kan förklara så här i efterhand var jag hamnade. Just nu befinner sig hjärnan i ett kaos. Frågorna är många, svaren är få...
- var befann jag mig? (geografiskt) - varför husserade så många Öviksklädda personer där? - var köpte vi mineralvatten klockan 03.00? - vilka spelade? - varför vaknade jag iklädd Modotröja?
Hahaha, jag tänkte visserligen utgå från Köpmanholmen, men jag tar så gärna en extra sväng för din skull. Apropå det, blir det en svängom på bryggan oxå? MoDorn dans skulle vara trevligt...
Nej, det är ett elände (det du skrev innan dikten). Om du paddlar kanot till H-sand när du ändå är i farten ska jag förresten stå vid McDonaldsbryggan och bjussa dig på en milkshake från Frasses.
Ja det inte lätt och skriva något, när man inte har något att säga. Eftersom sommaren står för dörren och jag snart skall upp till trakterna av Kempehallen, vill jag gärna ta upp tankarna på en högre nivå - En dikt av Nicke Sjödin:
Gôbben din hadd rådd säg n´gamtraktor. Sä slottanna geck som intvett för´n ä dänn år´e.
Han såt åt å körle å rök´t pipa å blister. Men han gatt ju ha däg å kut baka´ni å håll ti räfsa.
Fort körl´n - du häktes ti kjol´n å for ne vä föttern häri stabb hôla men kute å höll å vre å vänne.
Men snäll´n gôbbe hadd´du, För rätt va dä va kônne ne hänne att han stärne traktorn, steg tå å tog sä´n pilsner bort i reskapslåa å då håj´en åt granna på annersia åern
sän´t dom skull tro han hadd kört sånn traktorn häll dä hadd vorte na anne klater:
poffa: "Hos dagens ungdom som tyvärr lider av kronisk dyslexi (beror det på arv från oss 60- och 70-talister eller är det en miljöskada) så kan ordet "ju" stavas hur som helst. Intressant är dock att det är ett av få ord som fått fler bokstäver än orginalet.
Hos dagens ungdom som tyvärr lider av kronisk dyslexi (beror det på arv från oss 60- och 70-talister eller är det en miljöskada) så kan ordet "ju" stavas hur som helst. Intressant är dock att det är ett av få ord som fått fler bokstäver än orginalet. Det vanliga är ju att man förkortar orden...
jamen weinis ä ju ba sååå sööt. Han ä mykke söttare än va Liv och Zäta nånsinn ä tisammans typ. Ja vil jue att han ba ska spela i modo å så. Int flytta ti NHL fö då blide såå svårt att få se han på stan...
Hur kan man säga att dte är fri entré när man betalat 895:-?
Guldpasset 2002 895:- Guldpasset säljs här: Lisebergs Guldpass säljs i Lisebergs Teaterkassa och på Gästservice under sommarsäsong. Guldpasset ger fri entré och fria åk till Lisebergs Nöjespark.
Vil man värckligen reta upphon såå ska man lixom skriva o prata som en fjortis gör.
Man kan prata om Z ska te MODO, man kan jue tyck att han int va så värst bra, men nu e de jue klart att han drar te Detroit så han spela int i MODO nästa år, eller hur kamilla, å visst ska man väll få skriva som man vill??!
Är det "open season" på att skriva fel och med taskig grammatik nu när knas är offline?
En match på ståplats i Kempis under den förra säsongen. Allt var Robban och Eriks fel då de tvunget ville ha oss gamla Redsare på ståplats under återföreningen. Det var trångt men kul. Sprit kan ha haft viss inverkan på vårt beslut att välja ståplats.
poffa på ståplats? Inte komma med förolämpningar nu. Självklart tillhör man den lilla men ack så exklusiva gruppen som får kalla sig H Höger och som har sittplats.