1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532426 inlägg · 4126 ämnen

Ny tråd av ingen anledning

Ny tråd av ingen anledning
Här skriver man sitt första inlägg i TIKs gästbok på flera månader och då lägger man ner den omedelbaret. Man har underskattat sin förmåga att provocera. Vågar man skriva i den här gästboken kära MoDoratorkollega?

Sv: Ny tråd av ingen anledning
NuMountain:

Jag har inga intentioner att lägga ner denna gästbok så du kan vara lugn.

Föredömligt av dej att starta en ny tråd, det verka vara väldigt svårt för vissa, inklusive mig.

Modorater: varför?

Gastboken som du soker kan inte nas for tillfallet.
Dessa orsaker ar mojliga:
* Ditt favoritlag har ingen gästbok inom HS.
* Den eftersokta gastboken kan vara nerlagd eller tillfalligt stangd.

Frisco: Frågan du ska ställa dig är "varfor?".

scim: Vad är det för skillnad på varför? och "varfor?"?

Frisco: "Varfor?" matchar texten du klistrade in. Vilken typ av svar vill du ha på den frågan?

scim: Jaja..... dryg. Hehe. KAta så jag inte lägger ut en länk.

Frisco: För sent...Hursomhelst, Timrås gästbok är nerlagd indirekt på grund av en fejd mellan Marcus och någon som kallar sig Friskan, mer än så vet jag inte.

scim: Ok, tur att det inte var Frisco. Tackar för infot. .... ... .

Frisco:

Ordet "KAta" hade jag svårt att förstå, men länken var cool! (Min klasskompis var med på bilden.)

knaskamilla: Jag tror nog att de flesta färstår vad "KAta" betydde i det sammanhanget. Men du trodde naturligtvis att det skulle sättas en prick på a:et? Ja se knaz.

Frisco: knas, detta blåögda oskyldiga stycke. Icke!

Sitter just och beundrar Friscos bild på Ketchupflaskeffekten - Är det såna här effekter det blir av att vara MoDorator?

Knas kompis står tydligen till vänster, men vem är det till höger? NuMo? Frisco? poffa? Hoppas bara att det inte är knas, för då blir jag orolig...

westerlind: Jag är rädd för att min bror Roger kommer att få representera en annan MoDorator snart.

westerlind: Det är en okänd gubbe som jag växlade några ord med i pausen mellan tredje och sudden.

scim: Det fanns trots all spänning folk som halvsov under matchen.

scim: "okänd gubbe som jag växlade några ord med"

Söta gossar som du borde väl veta bättre än att prata med okända gubbar? Skojade bara om knas - kan ju inte vara hon, knas har väl längre hår?

westerlind: Egentligen har hon inte så långt hår. Allt är relativt och efterom hon är relativt liten så....

westerlind: Haha, det har du rätt i men han såg rätt harmlös ut...Han hade förövrigt sittplatskort men han hade brutit ryggen (eller nått åt det hållet) och hade nån konstig stålställning fastsatt längs hela ryggen så han var tvungen att se matchen från ståplats, jävligt strongt!

scim: Otroligt vad du hinner få reda på mkt under 18 minuter.

Frisco: Det gäller att ställa de rätta frågorna!

scim: Tycker hårfärgen kläder dig i varje fall, ger lite associationer till Fredrik Ljungberg - inga jämförelser i övrigt. Själv är jag brynätt.

PS. Blev "rutinerad" idag, vilken ära: Firar hårt med mjölkchoklad just nu...

westerlind:

poffa på ståplats? Inte komma med förolämpningar nu. Självklart tillhör man den lilla men ack så exklusiva gruppen som får kalla sig H Höger och som har sittplats.

NuMountain:

Jasså, du var bror med Roger? Hmm, där ser man...

Frisco: Jag skulle finna en är i att bli strupen av en MoDo-halsduk.

NuMountain: Jag tar mig vissa friheter nu när inte rättstavningshitler är här.

poffa: Jag såg allt sett dig på ståplats under förra säsongen....

westerlind: Det tog en vecka innan jag fick ur den där förbannade färgen ur min stackars hårbotten. Men snyggt vart det, nästan.

scim: Ärligt talat så såg det förjävligt ut, men det var ju rött iallafall.

Frisco:

Är det "open season" på att skriva fel och med taskig grammatik nu när knas är offline?

En match på ståplats i Kempis under den förra säsongen. Allt var Robban och Eriks fel då de tvunget ville ha oss gamla Redsare på ståplats under återföreningen. Det var trångt men kul. Sprit kan ha haft viss inverkan på vårt beslut att välja ståplats.

scim: Synd att jag aldrig fick se det. :0(

poffa: Bra skrivet poffa. Grammmatik är skit. Nu ska vi riktigt bada i fleraktigheter.

NuMountain: Jasså? Tittade du åt andra hållet hela matchen eller? :-)

NuMountain:

Vad lugnt och skönt det var när du inte var online...:)

poffa: Skönt att få göra som man vill..

scim: Flera i min släkt har fördelen att ha begåvats med ögonlock. Sloganen lyder - "Ögonlock! Är till - För att brukas.

Hahaha, nu gåre bRa å vara kaskiga. Ska bli spenande att se vad som hender när hon själv är tilbacka:

"Bättre fly när Kamilla fäktar", säjjer ja...

NuMontan: Normalt bruk av ögonlokk är väl att använda dem då ohc då under ett kort ögonbli(n)ck. dårå lixom.

westerlind:

Vil man värckligen reta upphon såå ska man lixom skriva o prata som en fjortis gör.

Man kan prata om Z ska te MODO, man kan jue tyck att han int va så värst bra, men nu e de jue klart att han drar te Detroit så han spela int i MODO nästa år, eller hur kamilla, å visst ska man väll få skriva som man vill??!

Hur kan man säga att dte är fri entré när man betalat 895:-?

Guldpasset 2002 895:- Guldpasset säljs här: Lisebergs Guldpass säljs i Lisebergs Teaterkassa och på Gästservice under sommarsäsong. Guldpasset ger fri entré och fria åk till Lisebergs Nöjespark.

ammen poffiz, du kann ju int ba prata om Z hela tin, ja ä ju inte typ besatt av han lixom, å stefan LIV äju mykke gulligare.

poffa: "jue"? Juh stAvas de vell, juh?

scim:

jamen weinis ä ju ba sååå sööt. Han ä mykke söttare än va Liv och Zäta nånsinn ä tisammans typ. Ja vil jue att han ba ska spela i modo å så. Int flytta ti NHL fö då blide såå svårt att få se han på stan...

poffa: A d haruju apsolut rätt i asså! Liv å Z ä int ens i sama divvition lixom, haru mejl fresten?

westerlind:

Hos dagens ungdom som tyvärr lider av kronisk dyslexi (beror det på arv från oss 60- och 70-talister eller är det en miljöskada) så kan ordet "ju" stavas hur som helst. Intressant är dock att det är ett av få ord som fått fler bokstäver än orginalet. Det vanliga är ju att man förkortar orden...

scim:

Jaaa! Du kan mejla mej på "[email protected]"

D kan ala ni andra åsså göra. Ni som älska weinis typ ba. Han e juheh såå sööt!!!!!!!!

Om ni vill ha ett bra exempel kan ni ju läsa det inlägg som "tik456" just skrev i "Allmänt snack".

Faan, han slår oss med hästlängder, scim, trots att vi gör till oss, typ ba.

Vad f-n är det som händer idag, har de stängt modohockey.se också? Bara pubertala hormonmoster här nu tydligen.

Utvecklingen oroar, må jag säga. Hoppas någon moderator blir inloggad och ingriper snart...

//Lill-knas, lillebror till Stor-knas

poffa: tik456´s inlägg var underbart att läsa. Mer sånt:-)

Frisco:

Vet inte om jag skall skratta eller gråta. Jag kompromissar och skrattar så jag gråter.

« · 90698 · »