1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532362 inlägg · 4126 ämnen

Nyförvärv..

Sv: Nyförvärv..
knaskamilla: Tyvärr känner jag inte till nuvarande juniorspelare så värst bra. Men jag har hört många tala positivt om dem. Och en ännu bättre kull (P16 som tog guld i år) är ju på väg...

Självklart kan inte alla spelare matchas in i A-laget utan man får ju räkna med ett visst svinn. Hammarby snodde väl åt sig några lovande härom året. Men stämmer ryktet om Agu som du säger så är det ju inte bra. Det enda som är positivt med rykten av detta slag är att de allt som oftast inte stämmer. Dessvärre gäller det oftast också rykten av positiv karaktär :)

Som Kaberle till Modo. Man häpnar...

samjo:

Personligen skulle jag må bättre om jag slapp försvara en spelare som spelar som Fokin gjorde, bara för att han spelar i mitt lag. Att han sedan var viktig för FBK är en annan sak. Men det är ju bara vad jag känner.

knaskamilla:
Men är de inte tillräckligt bra skall de inte spela. Modo har ju nyligen tagit upp Lindström, Wennerberg, Öberg och gett Hedlund från Mora chansen. Sen att Modos juniorer inte längre håller måttet kan ju inte en toppklubb ta hänsyn till.

knaskamilla: Nu ska vi inte undervärdera Fokins betydelse alltför mycket. Utan Fokin hade Gerber fått mota åtskilliga fler skott (och säkerligen släppt in en del av dem). Bara i finalserien "motade" ju Fokin en mängd skott levererade från Modobackar. Tänker speciellt på tredje finalmatchen där Gerber faktiskt visade nerver. Där var Fokin oerhört viktig för sitt lag.

Frågan är väl om Lewerström, hur mycket han än håller i, kommer att komma upp i samma antal utvisning som Pihl. Tror faktiskt inte det är möjligt...

samjo:

Jag tycker att det är tragiskt att "Sveriges bästa plantskola" inte kan behandla sina juniorspelare bättre än vad de gör. Man blir ju allvarligt oroad när t.ex. Agu letar efter andra klubbar, eftersom han anser att MoDo behandlad honom illa. Vilka fler spelare har vi förlorat som kunde ha blivit något riktigt bra i MoDo om de inte flytt klubben när de börjat närma sig slutet på junioråldern (har ingen vidare koll på det där...Samuelsson...fler)?

Taddy: Jag tror på din sista mening. Han hittade bara på. Annars vore det en skräll bra mycket större än Radek Hamr till FBK.

BJ:

Ja, gud vad underbart det skulle vara med en egen Fokin. (Ehm...nej.)

Frisco:

Då kanske ni äntligen får eran egen Fokin. ;-)

Frisco:

Då snackar vi inte att hålla fast vid sina principer...

samjo:

Pratade med sonen till en utav de högst i modohockeys ledning.

Men han sa att han kunde inte avslöja något han hört utav farsan sin men att mycke snack gick runt Kaberle.

Så han kanske bara hittade på för att få mig att sluta försöka tvinga honom att säga något han inte får.

BJ: Lewerström är utnämnd av publiken i Curva Nord som den största fasthållaren nånsin i Kempehallen.

Allvarligt talat Taddy. Var har du hört ryktet om Frantisek Kaberle tillbaka till Modo? Jag tror knappast en spelare som varit bästa back poängmässigt i Atlanta denna säsong skulle gå till Modo året efter. Det låter mer långsökt än att Zetterberg spelar i Modo nästa säsong. Om inte det är så att Svartvadet vunnit miljoner på lotto och erbjuder Kaberle att följa med honom hem och spela med Modo.

Det märks verkligen att Silly-season är i sitt slutskede nu. Eftersom vi modoiter ständigt får hållas på halster vad gäller presentationer av nyförvärv så blir också spekulationerna modell värre.

Taddy: Ja, Kaberle låter för bra för att vara sant. Vilken av dem förresten? Tomas eller Frantisek? hehe...skojja bara

Sitter som på nålar.

Har hört lite hit och dit att det är Kabele som kommer tillbaka men det låter väl nästan för gott för att vara sant???????

Varför inget släpp på vilka som är klar???

Ack alla drömmar spricker väl som vanligt.

poffa: Mycket möjligt att det där om Magic stämmer. Det står dock inte på hemsidan att han har "signat" nåt nytt kontrakt för nästa år. De flesta spelare på Gunnars lista vet dock var de ska spela nästa säsong. Bl.a. Morten Green...vilket gläder mig.

En liten korrigering. Jag tittade in på klientsidan (se bifogad länk). Sedan drömde jag om två spelare...för att slutligen vakna.

Visst hade inte Magic och Samuelsson varit fel. Men Samuelsson kanske behöver ett års träning á la Wahlbergh för att bli en spelare av hög Elitserieklass igen.

samjo:

Rätta mig om jag har fel men har inte Majic redan ett kontrakt klart? Han skulle väl till en farmarliga borta i Nordamerika. WCHL om jag inte är helt fel ute.

Lumber Jack: Ja Hagström var det jag tänkte på. En hygglig dussinlirare. Kommer Lewerström också vara det eller har han potential att bli utmärkande back i Modo? Frågan är alltså, hyra eller köpa? Det är visserligen FBK som har sista ordet där eftersom han fortfarande står under deras kontrakt. Det lutar alltså åt att han lånas ut till ossl. Modoledningen måste ju ha tag på backar nu innan alla bra alternativ försvunnit från marknaden.

Phil-ersättaren Österby som det snackades en del om blev visst inget av. Han skrev nytt kontrakt med Löven förra veckan.

Med Lewerström, Milo (?) och Hedin (?) till nästa säsong så ser det helt plötsligt bättre ut på backfronten. Komplettera med 1-2 juniorspelare som får chansen att spela in sig så blir det nog bra.

Någon tipsade tidigare om spelaragenten Gunnar Svenssons hemsida (www.gunnarsvensson.com). Drömde sedan att Modo signade två av hans klienter som ännu inte har kontrakt för nästa säsong. Nämligen Xavier Majic och Morgan Samuelsson. Sedan vaknade jag :)

Lumber Jack:

Har för mig att det var ett 1+1 kontrakt med Player - och Team Option. Dvs att båda parter kan bryta det efterföljande året. Som jag förstått det så vill klubben ha kvar Svarten och då brukar de pumpa in bonuspengar för att få spelaren att fortsätta kontraktet.

samjo:

Lewerström är en defensiv back med en rätt så tuff spelstil. Alltså, ingen Hedin i offensiven och ingen Due-Bojje i defensiven.

poffa:

Har inte Svarten ett år kvar på sitt kontrakt, han skrev väl på ett nytt tvåårs i sommras?

Frisco:

Visst finns det sådana personer men ingen av de jag räknade upp kommer att kunna tacka nej tror jag. Den som ligger närmast till för att göra det är Svarten som inte trivs där borta men blir man erbjuden en årslön på 5-6 miljoner svenska så kan man nog stå ut, ta ett extra år där borta för att sedan inte behöva bekymmra sig för den ekonomiska biten i resten av sitt liv.

samjo:

I fjol lånade man Peter Hagström, 6 mål och 15 assist skrapade han ihop.

samjo: Instämmer om modo bara lånar lewerström av Färjestad så blir det en kortsiktig lösning som inte är bra.lös honom från kontraktet och få honom att skriva ett kontrakt eller glöm det hela .

Det har ju snackats om Lewerström tidigare och att Loob velat låna ut honom till en klubb där han får spela mycket. Jag gissar att han spelar i Modo nästa säsong, men tycker helt klart Modo ska stå på sig och försöka lösa kontrakt med honom i så fall. Annars tjänar bara Färjestad på historien. Har de inte lånat ut fler spelare till oss förr? Har glömt bort namnet på honom nu, men det var väl en forward...

FBK har ju redan fått Hållberg av oss. De har ju redan en bauta-uppsättning backar till nästa säsong. Lite gnidiga är dom allt :)

Subjektiv bedömning av Lewerström någon? Vilken spelartyp är han? Själv vet jag inte mycket om honom.

scim: precis, förstår att färjestad vill ha han kvar, men får skylla sig själv att man köper 3 miljoner dyra spelare. Usch sånt gillar jag inte..

Wewillwintoday: Det tror jag väl ändå, han kommer förhoppningsvis kämpa lika hårt för oss som Micke P kommer göra för Leksand. Jag hoppas dock att Modo köper loss honom, för FBK ska väl inte både få äta kakan och ha den kvar?

scim: Hmm, känns inte så jättebra ändå.. var det inte han som sa att han aldrig ville lämna färjestad.. kommer han då att kämpa för oss??

Leverström verkar vara nära ett kontrakt med Modo iaf...se länk.

samjo: Värmlands Folkblad säger att Lewerström är klar för Modo.

Inga presenterade nyförvärv ännu alltså. Tog en snabbtitt på www.allehanda.se i hopp om att få se några namn på pränt, men tji fick jag :)

Däremot fick jag på sportsidorna till min förvåning se en artikel om hur Björna slog Junsele med 4-2. Läste vidare och såg att ett par av mina kusiner var inblandade i segern. Tränaren och hans lillebror till målvakt bl.a. Hela släkten spelar snart i det laget verkar det som.

Hehe...apropå värdelöst vetande. Har en kompis som jobbar i kassan på Dannero och han löste in en kupong från allas vår Werner. 1400 spänn i vinst blev det. Min kompis passade på att tacka Wernblom för en bra säsong. -"Ja, men det räckte inte som vanligt", blev hans svar. (Jag känner helt klart att denna händelse går in på min topp3-lista på Lassie-historier med Modoanknytning)

Trägen vinner heter det ju. Snart kommer guldet Werner...snart...

El Maco: Tack för att du bringade klarhet vad gäller "Västerås"-artikeln i Expressen. Det verkar som att jag strulade till begreppen en hel del, men det kan ju också berott på att artikeln var väldigt förvirrande till att börja med. Eftersom jag läste den på nätet så kom jag inte ihåg om det var på Aftonbladet eller Expressen som jag läste den, men det var tydligen den senare.

poffa: Allt är inte bara pengar Poffa. Det finns faktiskt de som tycker att ett bra liv går före inkomst.

scim:

Jag såg det, men om jag spelar med en massa icke bollrädda då? Då är det ju bara jag som är bollrädd.

Ouppmärksamma knaskamilla: Jag skrev "ni", inte "du".

scim:

Fast det handlar iofs inte om hur löst/hårt jag skjuter... Det handlar väl isf om hur löst de jag spelar mot/med skjuter?

Okej, det är lite drygt när man har klasskompisar som älskar att kasta/skjuta hårda bollar mot en bara för att man är bollrädd. Fast annars har jag inte haft några särskilda problem med det.

knaskamilla:

Fungerar för Bollrädda? Då skjuter ni för löst.

scim:

Det fungerar för folk som är bollrädda och hatar skolgympa i allmänhet och bollsporter i synnerhet också...

Dessutom är det en snabbt växande sport i Sverige, och ÖSKs damer tog silver!

MartinS:

Det fungerar även för misslyckade bandyspelare, som mig, även om jag är lika misslyckad som innebandyspelare. Men skoj är det!

scim: För att generalisera så är innebandy en motionsport för misslyckade hockeyspelare eller för folk som inte orkar hålla på med krävande sporter. Men skoj det är det!

Gideon:

Innebandy ÄR hockey, fast med skor, kortare klubba, mer hookat blad, mindre plan, mindre mediaintresse, obegripligt regelverk etc. etc...fast med det resonemanget är iofs bananer äpplen också.

poffa: Jag får luft ifrån det ställe alla andra livsformer på denna planet får luft ifrån. Nämligen..uhm..luften. =)

Och som du så väl vet kommer du aldrig att kunna snurra upp mig på innebandyn. Har försökt förklara för dig hur många gånger som helst att det är min roll. =) Din roll är att slå felpass (till mig) och gråta som ett litet barn när jag gör en dubbeltunnel på dig. =)

Heja MoDo förresten. (nåt i inlägget måste ju innehålla något om hockey...)

Gideon:

Hoppsan, vart fick du luft ifrån då? Om du inte är snäll skall jag lura dig av banan nästa gång du är med på innebandyn.

poffa:

Ja, djävlar. Måste ha berott på att jag var helt inne i en diskussion om vad man gör av det som blir över efter att man rensat fisk när jag skrev det. Så pinsamt.

poffa: Nej. Det är du inte. Du förlåts aldrig.

knaskamilla:

Du stavade fel på överens.... Muahaha!!!

poffa:

Jo, förstod att du tog med dem därför... Fast jag trodde att vi var överrens om att vi kunde glömma Ante och Timmy.

Om du är förlåten? Tja, om det inte upprepas!

knaskamilla:

Många andra har nämnt Svarten och Anders så jag tog med dem också.

Är jag förlåten trots mitt otroligt klantiga stavfel på Timmys namn?

poffa:

Nu har ju inte jag nämnt Svarten och Ante, dårå... ;)

Nej, det enda jag tror på är Milo. Resten återstår att se.

(PS. Du stavade Timander fel. Muahaha.)

Lumber Jack: Finns ingen Hedin i Brynäs.

« · 89216 · »