1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533604 inlägg · 4126 ämnen

Om det ska tjatas...

Om det ska tjatas...
Fast vis av erfarenhet så vet jag ju att den nya tråden kommer att bli kort.

Sv: Om det ska tjatas...
NuMountain:

Har du tappat bort någon huvudvärk? Du kan få min! Jag vill inte ha den längre.

knaskamilla: Den kommer attt bli lång. Hur länge tänker du vara uppe och tjata till dig inläggspoäng?

NuMountain:

Jag ska gå och lägga mig för ett par timmar sedan, jag är ju sjuk. Måste vara pigg så att jag orkar gå på fotboll imorgon. Jag undrar förresten om man kanske ska ta med tentaboken, så att man kan plugga om man får tråkigt under matchen...

knaskamilla: Jag har tips på hur du blir av med den, samtidigt som du får lust med en massa saker. Jag tror inte du vill veta, men ändå.

knaskamilla: Du kommer garanterat att ha tråkigt. Kom ihåg att du inte gillar foboll för fem öre!

NuMountain:

Låt höra.

NuMountain:

Ja, jag är väl medveten om att jag inte gillar fotboll för fem öre. Fast jag tänkte på en annan sak - det kanske är några spelare som ser bra ut? Det skulle nog förhöja upplevelsen, tror jag.

knaskamilla: Drick alkoholhaltiga drycker. Jag rekommenderar dig, å det bestämdaste; att bortse från deodoranter, parfymer, hårsprayer eller andra substanser som jag vet att personer jag involverar mig i på mitt jobb, ser som nödvändiga delikatesser.

NuMountain:

Jag har faktiskt en päroncider i kylen. Menar du att det blir bättre om jag dricker den?

knaskamilla: Att se bra ut är en synnerligen relativ upplevelse. Att gå på fotboll, som man hatar, för att vara med om det, verkar desperat. Är du desperat?

knaskamilla: Är du galen. Jag har hört att päron är dåligt för levern. Du blir nog tvingad att knacka på hos din tjugoåriga pojkgranne och fråga om du får kolla hans barskåp.

NuMountain:

Nej. Inte ett dugg. Jag råkade dock lova Frisco ngn gång för länge sen att jag skulle följa med och se GIF-Bajen...nu får jag ju stå mitt kast.

NuMountain:

Han som är döv och efterbliven?

(Vad har hänt med westerlind och Paddan, förresten?)

knaskamilla: Som att vi skulle ha haft någon chans att sticka emellan i ert intensiva inläggsskrivande ;-)

Paddan: Som om just ni, skulle ha någon chans att inte göra det. ;o)

Paddan:

Hade det varit ett samtal irl: njae, antagligen inte. Med tanke på att det här är internet och man kan posta ett inlägg när man vill: ja.

NuMountain: Eeh, är det meningen att man ska känna sig träffad nu, eller? Ser man uppenbara "straffsparkslägen" så måste man ju ta chansen när tillfälle ges!

NuMountain: Skulle vilja ändra ordningen på ordet "inte" i min egna mening tidigare. Det ser inte riktigt klokt ut. ( vilket iofs ligger i linje med min prestationsbasis.)

NuMountain:

Hur har du tänkt att ändra ordningen då?

knaskamilla: Jag förlitar mig totalt på ditt kommande förslag.

knaskamilla: Samtal irl är väl lite överskattat, för hur ska man kunna visa sina känslor om man inte har smileys? Såg förresten att det den 19 september var 20 år sedan smileyn användes för första gången .

NuMountain:

Jag lägger ned mitt kommande förslag innan jag skrivit det.

knaskamilla: Jag tänker...

Äh, jag kom just på att jag satte på kaffe för två timmar sen - det började bli dags att dricka upp det...

Åååh vad gott det var: Godare än fisk. Nästan.

Paddan:

Ja, det där har jag också lite problem med...

Tjugo år sedan? Det är lång tid, ju!

westerlind:

Jag kom på att jag köpte vindruvor för några dagar sedan. De var goda.

knaskamilla: Jag föreslår "Som om just ni, inte skulle ha någon chans att göra det. ;o) I stället för "Som om just ni, skulle ha någon chans att inte göra det. ;o)" Markeringen är distinktare på det sättet. Eller vad säger du knas, som inte borde ha elever?

knaskamilla: vindrutor? Är det en lokal specialitet?

NuMountain:

Jag föreslår att du skippar smileyn.

westerlind:

Det vet jag inte, är det?

westerlind: Vin vet man ju vad det är, men vad i h*****e är en druta? Och vad gör en drutetorkare?

Paddan: Den används med drutan såklart!

Hmm, jag blev orolig att du och din kumpan hade planer på att hoppa över till Lule? Ser ut som om isen var vitare på andra sidan nyberget...

westerlind: Ja, vad ska man säga. De har lagt fram ett seriöst kontraktsförslag med ett ordentligt bonusprogram och en rejäl signingbonus. Så visst är det frestande, men man måste ju hålla alla möjligheter öppna. Väntar just nu in fler anbud......

Paddan:

Hybrisvarning på den där.

knaskamilla: Vore kanske någonting att införa inom idrotten. "Nähäpp, det där går absolut inte för sig på plan, det blir en hybrisvarning på det där. Ha, tro att man ska kunna komma här och leka gud va".

Paddan:

Ja, faktiskt.

Näe, nu ska det sovas. Man vill ju inte riskera att somna under fotbollsmatchen, i alla fall...

Godnatt!

Nä nu är det dags för lite hockey!

Lite fakta från Encyclopaedica Brittania så här på nattkröken (www.britannica.com):

"Until the mid-1980s it was generally accepted that ice hockey derived from English field hockey and Indian lacrosse and was spread throughout Canada by British soldiers in the mid-1800s. Research then turned up mention of a hockeylike game, played in the early 1800s in Nova Scotia by the Micmac Indians, which appeared to have been heavily influenced by the Irish game of hurling."

Kom alltid ihåg: Hellre utbildning än inbillning.

knaskamilla: God natt. Eller som de säger hemma hos Bengt Lindström YYYYyyyyyYYYYYYyyyyyy

westerlind:

Hurling är brutalcoolt!

ZZZzzzZZZzzzZZZ------------------------------>10:30 ca.

« · 117793