1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532425 inlägg · 4126 ämnen

Om nya arenan

Om nya arenan
det var ett i inslag om den nya arenan på mittnytt.

Sv: Om nya arenan
ModoAnte: Jaha? Och vad sa dom då undrar en person vars lokala SVT-nyheter just nu består av Östnytt.

samjo: Man kan se sändningarna på Mittnytts hemsida.

Frisco: Tack för länktipset. Det verkar dock som att de inte hunnit lägga ut dagens sändning ännu. Vilken tid sändes inslaget om nya hallen? Nån som vet?

samjo: Jodå, dagens sändning finns med. Har ju sett den. Klicka på sändningar sen kan du välja vilken sändning du vill. Jag rek. 19.20 sändningen=)

Frisco: Det står den 17:e i RealPlayer-fönstret. Det tolkar jag som gårdagens sändning. Jag lyssnade bara på rubrikerna och det sas inget där om nån modohall så jag stängde ner.

Dagens 17:55-sändning är dock utlagd. Kollar på den just nu. 19:20-sändningen kanske läggs ut snart.

(Nu blir jag populära killen med tre inlägg i rad)
Kollade på inslaget i mittnytt om nya Arenan och det jag fick ut av det inslaget var detta.

Plats: Framnäsudden vid hamnen.
Namn: Fjällräven Arena.
Kostnad: 240 milj kr (kommunen betalar 50 milj)

Det sas dock inte ett smack om NÄR den eventuellt ska byggas.

samjo: Den nya arenan som ´tydligen kommer att ligga vid Framnäsudden.kan någon svara på en fråga från en som tyvärr inte bor i örnsköldsvik Hur långt ifrån centrum kommer den nya arenan att ligga.

Det sägs att den ska stå klar 2004 om alla bitar faller på plats.

ModoAnte:

Framnäsudden är den östra delen av hamnen i Övik. Ett ungefärligt mått in till Arken är väl 500 meter. Gå in på stadskartan.se och kolla in vart det är.

« · 95295