1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482236 inlägg · 4079 ämnen

Oskarshamn-Modo 171216

1858095 · » Till forumet


Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Axle San: Man ser helt okej från rad 2 men man förlorar lite av ljudet från spelet när man sitter på rad 1-3
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Robin Ztorken L: Nackdelen med så många hemmamatcher i rad är att det kan synas i antalet besökare. Det kan bli rätt så dyrt under en relativt kort period för t.ex en familj som går på matcherna.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Tarasov: 8 kommande matcher 7 hemma, bara en resa till Norrköping, under perioden.
Utsökt!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Tarasov: Så rad2?
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Robin Ztorken L:
Mello i kombination med att man flyttat lite bortamatcher så man sparar lite pengar och kan spela i klump. Bra att få vara hemma, kan förhoppningsvis träna lite hårdare under perioden.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Robin Ztorken L: Bra för stunden men det lär ju komma ett gäng bortamatcher sedan.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Snipan: Satt just o kollade kommande spelschema, det är ju som om vi fått välja själva.
Våldsamt med hemmamatcher, nästan konstigt många i rad?
Verkar en aning skumt, men skit samma bra för oss.
Som jag ser det ska vi ha 15 poäng på dessa näst kommande fighter, allt annat är en flopp :-)
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Tarasov: hur funkar det med rad 2 i FC? Vilken sektion skall man välja om det nu är lönt att sitta på rad 2?
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Robin Ztorken L:
Måste säga att jag gillar din ”antingen eller attityd” den är rätt charmig när man väl förstår den:)
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Snipan: Inte en chans att vi torskar mot Västervik, för vi har Väggen Wallin.
Det räcker!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Nucky: Det är också första gången på många år som jag känner mig säker på att MoDo ska vända en match i tredje. Jag kan inte förklara hur jag kunde ha den känslan, men det var så mycket energi och vilja i varje situation. En sann fröjd att skåda. Sen har ju Isak Wallin gått från klarhet till klarhet. Bra för oss att han inte åkte på JVM, men synd för Isak som nog förtjänade den platsen. Ytterst tveksamt om Hanses kommer att kunna återerövra första spaden.
Det normala nu, något som man upplevt åtskilliga gånger genom åren, vore att MoDo gjorde en riktig plattmatch mot Västervik på måndag. Det är det mönstret vi känner bäst till som supportrar. Känslomässigt först uppe i molnen ocn sen störtdykning ner i kolkällaren (tänkte förtst skriva gruvan, men kom på att det är något positivt med SAIK-optik). Snälla, snälla MoDo, bjud oss på en liknande insats imorgon. Då kommer iallafall jag att börja drömma om en seriefinal mot Timrå. Det vore skoj och bra för båda klubbarna.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
hockey_21: Timrå, Leksand, Modo, Gnaget och Almtuna kommer att fightas järnet om den allsvenska finalen, kanske även Oskarshamn. Timrå och Leksand tror jag dock kniper dessa två platser men det behöver inte vara en nackdel att komma underifrån...
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
hockey_21: skönt att höra!!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Nucky: De skrev på fb att han mådde bra under omständigheterna och följer med bussen hem
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Smurfen: slagskott i nyllet på 3m avstånd..
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
wolper: Enligt Frank Eriksson på twitter nyss så skall dom komma ut med info om Carnestad .
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Eller: hoppas det gick bra. Han är en viktig kugge!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Tarasov: Vet någon hur det är med Carnestad?
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Hälge: försökt cykla på dem å det gårinte så kanske borde köra på det ^^
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
wolper: Ta valfri trottoar. Det funkar.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Tal på annat. Omöjligt att hitta en jäkla is att åka på som privatperson i svall. Tråkkomunen borde lägga lite mer pengar på idrott. Lägger inte ens energi på att skotta skolplaner
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
hockey_21: Nja, tvåa blir ni isf. ;-)
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Hälge: Hoppas vi båda hamnar i toppen och får spela allsvenska finalen! Men vi hamnar etta såklart 😉😀
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Tarasov: moneybrother karlkvist var effektiv idag.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Tarasov: Ni har två väldigt bra målvakter, vi har två väldigt bra målvakter. Det KAN sluta väldigt bra.

Det kan även gå åt ett annat håll, men hoppet lever ändå... ;-)
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Robin Ztorken L:
Ja just ni bryr jag mig inte så mkt om våren, det får bli som det blir då. Skönt att efter halva serien ha lite häng på en topplacering. Ang Wallin så är det underbart att han fått chansen, blir svårt för Hanses att ta tillbaka den. Det finns ett klipp på Modo Channel med fystester från försäsongen, Eallin är långt för Hanses på dessa.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Eller: Nä tycker oxå det var märkligt
Fem på Oskarshamn för greppa gallret men 2 (möjligen 2+2) på Wernblom
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
eltifoso: Tycker att Oskarshamnspelaren sökte upp en stillastående Wernblom och tryckte en handske mot hakan. Sedan var fighten igång. Men ska det verkligen vara 5 minuters utvisning om de inte slänger handskarna?
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Tarasov: Jo, förvisso. Men denna matchen var ni mina favoriter utan bet också. Ogillar skarpt när folk tar i gallret under en fajt. Har för mig att sådant ska bestraffas hårdare.. märkligt att båda fick samma straff..
Sen var det en rejäl crosschecking i ryggen på en modoit under ett pp som domarn blundade för
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
wolper: Första gången på ÅR som Modo faktiskt utvecklas under säsong och blir bättre och bättre. Särkis lugn och konsekventa tänkande är nog precis vad den här klubben behöver.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Millennium: Han viker inte ner sig, han har ju gott påbrå.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
eltifoso:
Misstänker att du spela på Modoseger😀
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Eller: Och ändå en bättre slagskämpe!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Robin Ztorken L: Kul som fan! :D 14 poäng till kvalplats neråt e ju gött som fan med :D men man få f*n inte slappna av nu. ingen match är lätt!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Ben Perrault: Har egentligen ingen förhoppning om att vi ska gå upp, men det är förbannat roligt att vi äntligen vinner hockeymatcher i rad.
Det var lääääänge sedan.

Kan inte annat än älska vår Vägg Wallin, tur han slapp J-VM , för vår del :-)
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Kul att Modo har bäst +/- tsm med timrå :D Hoppas de kan fortsätta på Särkis spår med hårt jobb varje match och följa spelplan!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Millennium: Lukas Wernblom 1 år yngre, 4cm kortare och 9kg lättare. Allt enligt eliteprospects.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Gusse: fortsätter vi på detta vis och tar in förstärkning in på vårkanten kan vi bli en utmanare uppåt. Tänk er Modo-Rögle, vore mumma. Vet jag svävar iväg men drömma kan man alltid
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Var även härligt att se Wernbloms slagsmål! Vet inte hur gammal den personen han slogs mot var, men Wernblom stod som segrare i min bok!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Robin Ztorken L: ah walle e fan bra samt vi har ett bättre spel med mindre slarv :D
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Robin Ztorken L: Fem segrar på dom senaste sex matcherna. Det märks att man jobbar mycket hårdare nu än förut. Men det sliter också. Vi behöver få tillbaka lite forwards. Många hemmamatcher framöver. Nu har vi chansen att ta ett rejält kliv uppåt. Värvar vi en center till och en back så kan vi bli otäcka på vårkanten med en härlig hemmapublik i tyggen
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
S-vikaren: Blir mycket dörrvakt för Hanses när han kommer tillbaka.
Vår Vägg petar men inte längre, seriens bästa målvakt!!!

Man märker så tydligt vilken prio på försvaret som gäller, har blivit 100% bättre på senaste tiden, samt Väggen som ger oss chansen att ta segrar/oäng
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Gusse: fortsätter de på detta vis börjar man drömma om kvalmatcher😀
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Grymt skön seger. Och vilken grym målvakt i har i Wallin.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
eltifoso: tack Värmland! 😃
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Tarasov: Shit mannen, sorry! Drar tillbaka jinxen dirr!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Tarasov: ah nice som fan och skulle va skönt som fan. Ska försöka se nästa match live ja 😀 känns stabilare å mindre misstag 😊 ah fortsätt vara ödmjuka å kämpa till tusen varje match så blir detta bra. Känns som det var en kämpainsts idag!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Tarasov: Mycker rättvis trea👊👏
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Wallin är sjuk. Ett flytmål för OIK annars hade det blivit en nolla. Hanses måste vakta båsdörren när han kommer tillbaka.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Blake:
Inte jinxa bror!!!:(
Kommentera

1858095 · »