1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484035 inlägg · 4079 ämnen

Oskarshamn-Modo 171216

« · 1857916 Till forumet


Oskarshamn-Modo 171216
Startar upp den här gången
Viktig match som vanligt och en riktig värdemätare
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Ben Perrault: 3-0 borta och 5-3 hemma, hoppas trenden håller i sig.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Eller: Vi vinner idag.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
modomille: Ja, detta är den typen av matcher som måste vinnas för att visa att man tillhör toppen på allvar.
Vinst här så är man med i racet på riktigt, torsk och vi. är där i mellanmjölkens förlovade land.
Dags att segra mot något av de bättre lagen, inte bara mot bottenskiktet.

Visa nu att ni vågar, vill och kan, och inget korthussyndrom tack!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Robin Ztorken L: skulle vara så sjukt kul om de vann denna och kunde hänka på i toppen 😀
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
wolper: Ja, vill man nu visa att man hör hemma där, så är det denna typ av matcher som måste vinnas.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Robin Ztorken L: hehe det säger du om VARJE match ;)
Håller dock med, om man vill vara ett topplag är det bara vinst som gäller ikväll.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Nucky: Japp, men nu är det ju så, vill man slåss i toppen, så är det dessa matcher som måste vinnas.
Utmana topplagen för att visa att det är där vi hör hemma.
Haka på uppåt nu i tabellen, när möjligheten finns.

Visa vad vi är gjorda av, stål, eller papp...upp till bevis!!!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Robin Ztorken L: ÄLSKA MODO!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Hoppas på att Modo tar Oskarshamn ikväll faktiskt!!!
Annars har vi 3 lag som ligger riktigt tätt i röven på oss.

Grymmt det skulle vara om vi får uppleva en matchserie mot er likt 2007 & 2008, inte samma sak men känslan kommer vara ganska lik! :) Förvånar mig inte om det skulle gått till den 5e och avgörande om vi ställs mot varandra.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Robin Ztorken L: Modo HAR ju slagit detta lag i båda mötena denna säsong, Modo slår väl topplagen lite nu och då, leksand 1 vinst 1 förlust, AIK 3 av 3 tror jag?!, Oskarshamn 2 av2 , är vän bara Timrå och Löven vi inte slagit även om vi såklart borde vunnit senast mot Timrå och tagit minst en poäng mot löven där domaren fick hjärnsläpp och gav löven alla 3.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Rikky: Kliade till lite i röven och såg då att nåt lag nyss gjorde mål mot Löven.
Kommentera


Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Robin Ztorken L: 4-2 borta under våran looserstreak säger inte så mycket och sen den enormt helsjuka vändningen där Modo ledde välförtjänt hela matchen tills det återstod 3 minuter och släpper in 2 skitmål, Visst har vi inte slagit Pantern men det är ju inte så att dom är bättre än oss
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Robin Ztorken L:
Min känsla är att Pantern vållat oss mest problem av alla lag sedan vi åkte ut, sett till två säsonger. Hoppas man kan hålla i spelet även om man skulle leda i 3:e. Laget ikv
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Gavelo:
AIK kan man nog inte räkna till topplagen, då får vi faktiskt även räkna Modo ;)
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Costanza:
Finns receptfri salva på apoteket.... ;)
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Tarasov: Eftersom Pantern räknas som ett Topplag på plats 5 med 3p mer än Modo på plats 6 så är det nog inte helt fel ute att Modo då också räknas in i topplagens skara
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Jaca: skapligt viktig salva Wiklander varit för BIK då!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Gavelo: alltså nog för att vi haft dålig publiksiffra det senaste men kolla den lilla skitarenan BeGe Center, den är ju halvtom, en lördagkväll där det ändå är en toppmatch. pinsamt..
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Nu jäklar kör vi 😀 är ljudet dåligt eller är det så tyst?😀
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
wolper: känns som att sitta med hörselproppar 😀 fan va walle är grym!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
wolper: Sändningarna är som vanligt helt värdelösa
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
dempa: Lånar man ihop ett lag så har ju inte publiken någon att relatera till.
Modo hade ju tex Wernblom, salle svartvadet under några år som man betalade entrépengen bara för att få se, sedina, Foppa, hasse Johnsson, Timander, Sundström, macke mfl under andra tidsepoker, vem har Oskarshamn?
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
1-0 tillskrivs på turkontot
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Gavelo: fan. Sjukt turmål. Nästan så man tror att vi spelar mot Brynäs.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Gavelo: skitmål hela vägen
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Gavelo: Asså denna jäkla puckbehandling av backarna. Hur fan ska vi kunna konkurrera om de ska skänkas varje match.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
atomragnar: sänkas varje match? Bra var det inte, men vi har inte släppt in särskilt mycket mål bakåt.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
J F K: I vart fall, det tillskrevs snarare Wallin senast. Backarna lämnar mkt mer att önska om vi ska hoppas på att få kvala.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
atomragnar: Tycker Modo skärpt sig rejält med slarvet i defensiven, tror vi inte är värre än något annat lag, detta mål är ju 110% flax, men dom räknas också.
Bra PP av Modo sen, synd det inte resulterade.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Gavelo: sådana där lånelag är bedrövliga. Ingen vill se dem. (Värst är dock pantern). De tillför ingenting. Sluta med att tillåta så mycket lån från shl, för det förstör intresset, juniorfostran och allt vad svensk hockey står för.
Kasta ut dem för de tillför inte ett skit.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
1a perioden, känns som en förlustmatch detta, Oskarshamn är lite skickligare över hela banan och är påslagna inför storpubliken hemma.
Visst kan matchen svänga men känslan är sådan att det helt enkelt är Oskarshamns tur att vinna, puckarna studsar rätt gör hemmalaget och Wallin har gjort några fina räddningar.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Gavelo: jag tror att vi höjer oss i andra. Det är en rätt bra allsvensk match trots allt mot detta plast-lag.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Gavelo: Vet inte om det är jag som är väl kritisk eller andra är väldigt blåögda, jag tycker fortfarande inte jag sett ett Modo som ska kategoriseras i gruppen "topplag".

Men man får se till de man kan påverka och det var slarv som gav målchansen.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
dempa:
Ja nånstans ska han ju passa in och varför inte då i landets grisigaste lag!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Gavelo: ah känns som de har flyten idag. Men hoppas det vänder 😊 förutom lite slarv känns ändå modo stabilare än på länge. Får se hur nästa uratar då 😀
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Gavelo: Sant, men framåt inte en enda chans på 20 minuter.
Det är bara för uselt, men som sagt bakåt känns det tryggt.
Målet var ju bara för trist, stakars Väggen Wallin...
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
J F K: Känns som det är första gången på evigheter som Modo inte tar ledningen i matchen.
Nästan alla förluster har man tappat ledningen i tredje och torskat.
Nu får man jaga, blir intressant detta
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Robin Ztorken L: Tycker det börjar märkas att vi saknar en hel kedja. Vi är lite tunna frammåt. Vi blir väldigt beroende av våran första kedja.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Gusse: Japp, hoppas att man fattat det o värvar in spelare.
Skador o frånvaro kommer alltid och då får det inte vara så här klent.

In med lite spets nu, sportchefen gör ditt jobb!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Robin Ztorken L: Nu har vi skapat en hel del bra chanser. Det vore skönt med en kvittering mot ik-plast.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Robin Ztorken L:

Hur kan det bli 4 mot 4? Först en crosschecking i ryggen sedan nackswing och bägge åker ut. Suck!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Robin Ztorken L: I PP var ju Eriksson mm från att näta, målvakten räddade längst jädra ut på beskyddet utan att veta om det så nog har Modo kunnat haft 1-1, äve om då Oskarshamn kunnat göra 2-3 till
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
Gavelo: linjedomarna borde utbildas...
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
J F K: oj vad kommentatorn önskar IKO-mål.. går upp i falsett ju.

Har IKO en kille som heter Micke Peanuts eller hör jag fel? 😂
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
J F K: Verkligen, andra perren betydligt bättre framåt.
Nöjd med det vi gör i egen zon.
Wallin är nog den bäste spelare vi har för närvarande
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
dempa: jo, komlentatorn älskar lag från Småland. Det är djävligr trist att inte få en kommentator som är mindre partisk än Lasse Granqvist i matcher mot Finland.

Jag sade upp mitt abonnemang med CMore. Nu lånar jag ström från en släkting. Det där packet ska fan inte få mer pengar. Hoppas att de går omkull.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
J F K: mitt är uppsagt med sista dagen idag se om det ger något. Värsta burkljudet. Kul att de kör intervjuer iallafall. Höjer mot vanliga fall! Eriksson skulle behöva sätta en kasse nu. Lyckas med sin dragning.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
wolper: 14 år hade jag cmore. Hoppas att det svider för dem.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Modo 171216
J F K: härligt Wernblom dominerade fighten och log brett under tiden
Kommentera

« · 1857916