1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530886 inlägg · 4122 ämnen

På spaning efter den is som flytt

Sv: På spaning efter den is som flytt
Paddan:

Lonken har väl suttit och plcoak tänder och träflisor ur tröjan innan de skickade den till försäljning. Förmodligen är det det som gjort att auktionen togs nu och inte direkt efter säsongen.

Poffa: Ja, det var just det. Varifrån kom Jansson in i debatten? Du ter dig något blockerad poffa.

NuMo:

Vi pratar om Lehtinen nu. Inte Jansson. Häng me' i matchen vettja!

Poffa: Tja, det är klart, Mika förstod förstås att det var jag som skulle ha tröjan och då ville han väl att den skulle vara någorlunda representabel. Men jag undrar, var sjutton är alla träflisor från de klubbor han knäckt mot motståndarna? Borde väl ha avverkat dessa på löpande bland, både klubbor och motståndare...

Poffa: Själv har jag svårt att förstå hur man ska kunna slita tröjan når man hela tiden befinner sig ett skär efter motståndaren som man tvingas haka så att man får vila på botbänken.

Paddan:

Jag har ett alternativ scenario, skapad bara för att du inte skall gå under i besvikelse. Här kommer den, pass på:

Den tröja som nu är din var helt enkelt tröja nummer två i ordningen. Tröja nummer ett var i så bedrövligt skick redan efter 40 omgångar så de var helt enkelt tvingade att skaffa fram en ny åt MIKA och det är den du nu har införskaffat.

Funkar det? Blev du gladare?

På spaning efter den is som flytt
Efter ett antal dagars olidlig väntan hittade jag så idag en lapp i brevlådan som talade om att min originalmatchtröja, som tidigare tillhört #44 Mika Lehtinen, nu fanns att hämta på ICA Supermarket i Bjästa. Det var med barnslig förtjusning som jag begav mig iväg för att efter lite finansiella transaktioner till slut komma i besittning av den hett eftertraktade tröjan.

Dock inser jag efter att jag plockat fram tröjan att Wilde-tröjan var mer nött än Mikas tröja. Trodde jag inte var möjligt med tanke på Mikas spelstil och särskilt inte som tydligen Poffas tröja kom i formen av en tygrulle och "monteringsanvisningar".

Sen så insåg jag också att det är något sånt där fasansfullt som kallas sommar som är på väg och som innebär att det är en olidligt lång tid kvar innan jag kan låta folk beundra min fina nya tröja.
Fast, det är klart, de måste väl ändå vädras någon gång emellanåt, särskilt Wildetröjan som visat klara tecken på att vara avundsjuk på Mika-tröjan.

Äh, jag får väl lägga mig på soffan och lyssna på lite Blues och fundera på vad sjutton man kan göra i Espoo som man inte kan göra i Övik...

« · 399340