1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532425 inlägg · 4126 ämnen

Patrik87 glömde rubriken :/

Patrik87 glömde rubriken :/
Hej alla MoDoiter,

Jag är en Hv71-supporter, och lever för HvBlå:(!
Eftersom det finns många andra bra lag i ES så vill jag dock givetvis ha en någorlunda koll på de andra lagen också.
Nyförvärv kontra förluster.

Hv har värvat Jani Hassinen, (en spelare av världsklass), han skulle ha varit med i det finska VM-landslaget om han inte blivit skadad i sista matchen i Karjala CUP strax innan VM.
Han snittade nästa ett poäng per match i finska ligan och blev vald till Sweden Hockey Games bäste forward, han är kanon bra. Han skall dessutom ersätta Peter Ottosson, som lägger av.

Peter är en riktig dussinlirare, han lirade i tredje linen, och han var på väg utför. Ni hör själva det går inte att på samma dag jämföra dessa två.

Sedan så har Hv71 värvat Pasi Määttänen, snittade nästan också 1 poäng per match i finska ligan, och är finsk landslagslirare. Han skall förmodligen ersätta Rastislav Pavlikovsky, som lämnar för NHL.

Men Rasti gjorde ingen imponerande säsong, efter jul. Islutspelet var han osynlig. Så jag tror och hoppas att Pasi är snäppet bättre än Rasti. Vi kommer slippa alla onödiga utvisningar i alla fall.

Sedan har vi värvat Mika Niskane, och Timmy Pettersson VF, backar. De skall ersätta Josefsson, och Halvardsson. Klasskillnad där också.

Hoppas på att Dahlen kommer också.....

Sammanfattningsvis: Hv71 kommer att bli ganska mycket starkare nästa säsong (i alla fall på pappret)!

Skulle vara trevligt om någon MoDO-supporter kunde jämföra MoDos nyförvärv, kontra förluster.

« · 93739