1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531072 inlägg · 4122 ämnen

Pirros snälla pojkar vs Lulingarna

Sv: Pirros snälla pojkar vs Lulingarna
knaskamilla: Var det månntro "isfacklor" som lulefansen hade fått med sig in? *nyfiken*

poffa:

Äsch då. Vad är det som säger att du har räknat rätt, och inte jag!?

(Jag har för övrigt inte läst matte sedan jag läste Matte B i gymnasiet, där jag i början på kursen låg på ett G (!) som betyg...)

NuMountain: "Det var mer än jag trodde var nöjligt."

Jag misstänker att du har stavat fel. Ska det vara "löjligt"?

knaskamilla:

Jag som trodde du var bra på matte. Vi har tre matcher till veckan. Brynäs (vinner vi lätt), Malmö (vinst men inte lika lätt som Brynäs) och Djurgården (Lätt vinst, eller hur sorken?).

3 matcher á 3 poäng = 9 poäng.

Frisco:

12 som i ett mål plus ett assist blir tolv?

NuMountain: antialkoholmotståndare, nåt liknande är även jag - Jag för KRIG mot ölet, bekämpar det genom dess utrotning!
Ikväll har jag dödat 2, samt tagit 3 krigsfångar.
Det går framåt, o uppåt.
westerlind, vi ser NER, det är Rögle som får se UPP!

knaskamilla: Menar du 12 poäng. Alltså 1 för mål och 1 för assist?

NuMountain:

Äh. I HS-världen är allt nöjligt!

knaskamilla: Vi har alltså fyra matcher nästa vecka. Det var mer än jag trodde var nöjligt.

NuMountain:

Jag har snabbt räknat ut att vi borde ta 12 poäng nästa vecka (och det borde stämma, för jag är säker på att jag inte druckit något annat än mjölk och Trocadero idag).

knaskamilla: Den här veckan var en sevxpoängsvecka och det blev en sexpoängsvecka. Förra var en niopoängsvecka, det blev en sexpoängsvecka, nästa är en niopoängsvecka och det blir?.. Ja det får vi se. Ähh. Jag har för mig attdet är så här, men tänker inte orka kolla upp det. Jag har tagit en öl trots att jag är antialkoholmotståndare..

Skriva hockey i en fotbollstråd...döööh.

Ang. den där flaggan (eller vad det kallas) som lulingarna hade med sig måste jag bara få säga: fasligt ambitiöst. Den lär inte kunna användas i så många andra elitseriearenor. Imponerande!

I övrigt förstår jag inte hur det kan komma sig att lulingfansen för andra matchen i rad klarade av att ta in sådana där...som jag nu har glömt vad det heter (pinsamt nog)...nåja, förbjudna är de i alla fall i Kempis, och brandfarliga är de. Visiteras inte fansen innan de kommer in i arenan?? Jejje. Peter Blomqvist och Roland stod visst och snackade om det efter matchen, så det kanske får sin lösning till nästa gång deras fans dyker upp i hallen.

Det blev ju inte riktigt som jag och NuMo spekulerade, även om resultatet blev vad vi tippat. Nu tycker inte jag att det gjorde så mkt. Klart att man sett roligare matcher, men vi vann ju i alla fall. Bara att hoppas att ingen bryter DIFs svit innan nästa lördag, så MoDo får äran att göra det också.

För er som inte redan hört det kom det för övrigt en journalist från Tidningen Hockey och ville intervjua mig, sa han. Hans fråga (inte frågor) löd: "Vilken spelare är snyggast i elitserien?". Den som kan motivera varför sådant hör hemma i svenska ishockeyförbundets officiella tidning vinner ett fint pris.

(Blir nästa vecka förresten en sexpoängs- eller niopoängsvecka? Har inte så stor koll på matcherna, men jag vet att jag ska till Kempis om en vecka igen...)

westerlind:

Tack så mycket för välviljan, men du glömmer den viktigaste faktorn: Sexpoängsveckan rullar in på stationen klockan 17:30 ca.

Forza epitetshockey!

Nej men allvarligt dårå så tror jag att: Lulä förlorar p.g.a. vad som inte finns på plan och dessas betydelse i en vanlig match mellan MODO och ällhåäff, plus det obestridligt starkt svaga argumentet: Det är dags för en förlust nu.

Jag tror att jag klarar mig utan den rosa bilen i vilket fall som helst, vaknade just och behöver lite ljuvare toner. Curtis Mayfield är nog mer i min smak just nu.

Björn VII:

Synd, dina kompisar drog just. Eftersom jag är en vänlig kille så ska du få en "Inför matchen" av mig:

Luleå blir ingen lätt uppgift, som de spelar just nu kan de gå långt i slutspelet. Men visst, MoDo har också tänt till på slutet och en match mot lulingarna behöver man inte ha någon övernaturlig begåvning för att förstå att alla kommer att kriga skoningslöst för att vinna. Det här har alla chanser att bli en tuff, het och spännande match.

Nackdelen är väl att ni inte har fördel av bortaplan.

Min manliga intuition säger mig att det sitter några Solleftebor på Nygatan och laddar hårt med dansk fotbollsmusik. Låter trevligt. Möjligen sitter de redan i en rosa bil på väg mot Hörnett: Den enda danska musik som tillåts i det fordonet är säkerligen D.A.D eller trumslagaren Lars Ullrich.

poffa:

Där ser man. Den klarade sig väl inte utan mig, helt enkelt.

knaskamilla:

I ett desperat försök att se till så jag inte kunde missköta mig så gick hockeyligan.se:s server ner vid 02.40 eller nåt sånt. Sånt tycker jag är att ta i bara för att få mig iväg från datorn mot sängens mjuka dunbolster. Jag menar, så farlig är jag ju inte.

Äh. Vad är det här? Snart bara tolv timmar till nedsläpp. (Snart tre timmar sen jag skulle gå och lägga mig.)

H O C K E Y - hockey!

(Sköt dig nu, Per. Jag vill inte se imorgon att du har skämt ut dig bara för att NuMo slutade vakta dig...)

Gonatt, hörni! Ses i Kempis.

NuMountain:

Jag kan tyvärr inte svara på din fråga. Ang. det andra: time will tell.

knaskamilla: Är det en styrka eller en svaghet att ha en världsmästarback som extraspelare? Kanske våra NHL-spelare blir extraspelare någon gång i Modo.

Portello:

Därom tvista de lärde. Fast om han utgår ifrån att han vill ha en stor spelare så har ju iofs inte Milo en chans mot Wilde... ;)

knaskamilla: Undrar vad som gör att Pirro har med Wilde i laguppställningen och Milo som reserv.

NuMountain:

Ja, det har du rätt i. Ingen Woodcraft här, inte. (Skulle du inte ha blivit förvånad om det INTE var samma brödgäng som vi tvingats använda hela säsongen? Se det från den ljusa sidan: Staal och Hlinka kan inte tvingas utgå p.g.a. skada i alla fall.)

Portello:

Det betvivlar jag starkt.

knaskamilla: En fråga. Är Wilde bättre än Milo? ;)

knaskamilla: Men. Det är ju i stort sett samma brödgäng som vi tvingats använda hela säsongen ju.

Pirros snälla pojkar vs Lulingarna
(Trådrubriken är lite censurerad.)

Ser att experimentet med det nya sättet att skriva laguppställningen inte verkar ha fallit väl ut. Nu är det återigen lätt att få en överblick över laget:

Laguppställning inför MODO Hockey - Luleå, 25/1 15:00
_

Målvakter:
31) Peter HIRSCH
34) Juuso RIKSMAN

Backpar:
3) Pierre HEDIN
6) Tobias ENSTRÖM

27) Martin JOHANSSON
44) Mika LEHTINEN

32) Martin WILDE
7) Jesper DAMGAARD