1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532351 inlägg · 4126 ämnen

Poängjakten på modohockey.se

Poängjakten på modohockey.se
Finns det någon eminent liga som man kan joina? Vore kul om det är några hockeysnackare där. Värvningsanbut emottages via gästboksinlägg eller mail till mig :)

Just nu är jag med i ligan "Foppa som stadsminister". Gick med i den bara pga att det var ett kul namn och att det inte krävdes något lösenord. Men det är bara två st med där nu. Har ni ett bättre förslag så meddela mig liganamn plus eventuellt lösenord så ses vi där.

Nu drar det ÄNTLIGEN igång!
Kvällens tips: Timrå 2, Modo 3

Sv: Poängjakten på modohockey.se
samjo: Man kanske skall starta en liga. HS:sare är vi allihopa.

NuMountain: Skapar du en sån liga så joinar iaf jag.

Såg att det redan fanns en liga som hette HHöger. Undra vilka det kan vara?? :)

samjo: Det verkar vara någr inskränkta typer. Jag fixar ligan och sen delar jag ut lösen via massbrev här på HS. Skall ickemodoiter vara med får man använda bakdörrar och kanaler som man känner till. Mig och dig exempelvis.

NuMountain: Hmm, så då måste man alltså då erkänna att man faktiskt är inne på den sidan och tittar lite nu och då för att se ifall någon annan än de här på HS skrivande bidragslämnarna skulle råka skriva något som skulle kunna tas för någorlunda intelligent.

NuMountain: Japp. Låter bra det. Kommer givetvis vara en hel del prestige i att toppa den ligan :)

Ikväll hoppas jag på kedjan Antos/Öhman/TP. 2 mål gör dom...minst!

Paddan: Inte nog med det. Jag funderar allvarligt att ha modohockey.se-dagar här på HS ibland.

samjo:

Undrar om inte jag var med i en H Höger-liga en gång i tiden...tycker mig ha ett minne av det...

Äh. Åter till den spännande tentaboken.

NuMountain: Och det kommer att gå till som så att alla uppmanas att skriva inlägg med förutbestämda ord som "Weinis" "vackra ögon" "såå söt" , eller? Eller blir det en allmän uppmaning att försöka få någon snits på det officiella forumet?

samjo:

det är klart att man är med i poängjakten!!!

Paddan: Vissa dagar kan man göra punktinsatser för att visa förebildaktlighet och höja standarden på forumet. I långa loppet kan vi ha tagit tillbaks sidan en aning.

NuMountain:

Är idag en modohockey.se-dag? För nu har jag skrivit några tecken där. Yeah.

knaskamilla: "Yeah" och "Jeje". Vårda ditt språk. Jag har varnat dig förut.

NuMountain/ MoDorator

NuMountain:

Har du? "Jejje" skriver jag för övrigt. Min Kramforsklasskompis som smittat mig.

Häromdagen hade jag btw en intressant diskussion med en annan klasskompis om huruvida jaså stavas som det stavas eller "jasså" (enligt honom).

Yeah.

knaskamilla: Det stavas Jaså, men kommer bara inom något år att accepteras som Jasså.

NuMountain: Kommer det även att accepteras en mer musikalisk variant: jazzå?

NuMountain:

Som "mig" som vissa skriver "mej", bara för att man FÅR göra så?

Paddan: Det är helt upp till om vi utveklar språket att bli mer z:a-vänligt eller inte.

ZZZzzZZzz ZZZZZZzzzzzzzzzzzZZ

knaskamilla: Sluta blanda gemener och versaler i ord i meningar hursomhelst. Bara för att du KAN.

NuMountain: Vadå, får hon inte vara både gemen och verserad?

NuMountain:

Ursäkta. Ska försöka komma ihåg att använda fetstil i framtiden.

knaskamilla: Nu ska jag äta spagetti.

NuMountain: Varför säger du till dina ungar att de ska ssitta still när de äter?

Frisco: Vad säger jag? Ähhh, jag är trött.....

Frisco: Därför att de ska hålla käft.

NuMountain: Ok... men jag är trött.. Fattade fel på mitt eget läsande och ännu mer på skrivandet. Sorry. Ska skärpa mig.

Frisco: Jag är b//b på ren finska

« · 120147