1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532355 inlägg · 4126 ämnen

Preem - MoDos nya sponsor av arenan?

Preem - MoDos nya sponsor av arenan?
Isladan på Teg bytte för inte så länge sedan namn till Umeå Arena.
Ett nytt namnbyte kan nu vara på gång.
Enligt VF-sportens källor kan Björklövens hemmarink få namnet Preem Arena.
– Både vi inom arenabolaget och Björklöven är ute efter en stor finansiär som kan ta över namnet på arenan, precis som det gjorts på andra håll i landet, säger Peter Bergkvist, VD i Umeå Arena.

Sedan en tid tillbaka förs diskussioner mellan Preem och Björklöven.
Hur långt de är gångna och exakt vad de handlar om är parterna fortfarande mycket förtegna om.
– Det handlar om större insatser som kommer att märkas när de går i lås, utlovar dock den representant från Preem som VF varit i kontakt med.
Några detaljer vill han emellertid inte utelämna, men berättar att bensinföretaget och Björklöven har träffats vid ett par tillfällen.
Ett namnbyte på ishallen samt ett kredikortssamarbete är sådant som bensinföretaget kan komma att vara involverat in.

Även i Örnsköldsvik
Företaget har stora ambitioner och liknande diskussioner förs med Modo nere i Örnsköldsvik. En satsning länga norrlandskusten är omtalad.
– Vi är mycket positiva till ett samarbete med en stor sponsor, även om vi från arenabolagets sida inte aktivt varit på jakt efter någon själva, säger Bergkvist.
Björklöven kan komma att hamna i den rad av klubbar vars arenor fått namn efter stora företag, exempelvis HV71 (Kinnarps), Färjestad (Löfbergs Lila) och nu senast Luleå (Coop).

Sv: Preem - MoDos nya sponsor av arenan?
JK:Hmm, en omdöpning av laget till MODO Fuel alternativt Oilers, kanske. Blir det då lågoktanig eller högoktanig hockey. Kan ju alltid i sådana fall skylla förluster på ispropp eller socker i tanken. Blir då Brithén "Oljeshejken" :-)
Kanske att vi då också kan bilda en sån där oljekartell med Edmonton. Prissamverkan, är det när alla använder samma snusmärke?
Fuel for thought.

Paddan: Edmonton kan gärna få låna ut Haakana till oss om de inte behöver honom. Fast nu kanske det inte behövs? Inte om den Wilde tar hans plats! (tänkte ett tag försöka skämta till det hela och dra till med nåt i stil med att han får ett "wilde card" men jag ångrade mig. Man vill ju inte riskera att bli kallad för Saddam av brynässupporters...)

samjo: Ska Preem Ge namn åt den nya hallen i Övik? Undra med hur mycket dom är beredda att gi in med?

Paddan:Sedan så kan vi ju placera den nya hallen på Varvsberget, som naturligtvis kommer att byta namn till Oljeberget. Alternativt kallas hallen för Cisternen eller Dunken. Dunken, hmmm, läge för servering av hembränt då kanske. Äh fan, nu sitter jag här och svamlar igen.

ModoAnte: Jag vet inte om Preem-ryktet stämmer. Det verkar som att de ska namnge Björklövens Arena enligt Västerbottens Folkblad. I samma artikel stod det att företaget kanske även var intresserade i en större investering där modos nya hall kanske skulle kunna ingå i planerna. Jag vet inget mer än vad som står i artikeln.

Paddan:Kanske en situation då där biljettpriset är korrelerat med världsmarknadspriset på råolja. Musiken blir bland annat diverse låtar med Gasolin, Metallicas låt Fuel mm
Sheik, the moneymaker.
Nej, nu kan jag inte längre hålla uppe den låga nivån på dessa mina inlägg så nu slutar jag med oljeassociationerna.

Paddan: I de två senaste inläggen har du dessutom diskuterat med dig själv och det brukar anses som ett lite märkligt beteende (har jag hört) =P

samjo:Nähä, säger du det. :-) Jag brukar ibland också prata för mig själv för då får jag alltid de svar jag vill ha. När man, som jag, sitter och ska försöka att korta ner ett protokoll med hälften och inte vet var man ska börja så är det betydligt enklare att gå ut på HS och sprida lite dynga en stund.

Paddan: Set måste vara lite svårt att debattera med dig själv.

ModoAnte: Game, Set & Match. Eller var det Game, "Det" & Match?
Ähh...jag drar till plugget nu så slipper ni mig på ett tag.

samjo: ?!? vad svamlar du om???

ModoAnte: "Set" kanske du kan lista ut om du är liiite smart :)
Ähh...jag ville bara göra mig lite lustig över en uppenbar tangentbordsslintning från bokstaven 'D' till bokstaven 'S' som du råkade göra när du skulle tillrättavisa Paddan. Ta inte sån stor notis till svamlet. Vi hörs en annan gång.

ModoAnte:Nejdå, inte om jag står vid en spegel. Det värsta är att försöka att förstå varför den parten som är tyst uppträder på samma sätt som den aktiva. Kan ju också hjälp ifall man har en liten lätt släng av personklyvning, eller vad det nu heter.

samjo: Jag än nog för trött för att fatta.Imorgon ska man till gärdehov och se modo vinna

Paddan: Jo visst det låter vettigt :)

« · 108254