1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478786 inlägg · 4078 ämnen

Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23

« · 2377292 · » Till forumet


Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Bara bita ihop Modoiter och ta nästa match vid hornen! så vinner ni nästkommande matcher och glömmer denna match, bra att en sådan match kom tidigt på säsongen istället för i slutet på säsongen

51 omgångar kvar, över 100 poäng att spela om
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Gavelo: Tyvärr är det den viktigaste pjäsen, man blir matt om den inte blir bra
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
modomille:
Tycker också Norén skötte sig bra tror han kan växa. Mannberg tyckte jag också tog mer initiativ, AP har helt klart glidit under försäsongen men bra nu.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Offside-Lennart: Som jag skrev så skall guden självklart få sin chans, men jag tror tyvärr att Modo misslyckats med sin rekrytering här.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Offside-Lennart: Jag kan förklara för dig, att vi var väldigt bra den matchen :-)



Denna match var väl inget skönspel ifrån nått av lagen , men man fick se en hel del mål
Målvakterna i båda lagen var tyvärr skit kass åt båda hållen, kunde gått hur som helst men med ett bra försvar krävs också att backarna / forwards gör sina jobb och underlättar för målvakten, vilket jag kan tycka att inget av lagen gjorde ikväll överhuvudtaget
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Bad_Brett:
Man skall ta den på allvar enligt mig iaf
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Gäsp: Tycker dom två var bra ikväll, Norén speciellt. Men ja om vi på riktigt ska utmana så behövs det värvas såklart.

Några som inte imponerade idag

Mannberg: duh
Marenis: fumlar med pucken och förlorar många kampmoment
Wahlberg: några mindre grodor och lyckades inte alls med uppspelen i PP
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Gavelo: Jo men meriter hit meriter dit, ny liga för honom , ny liga för dom flesta allt är som ett blankt papper

för min del så har jag sett 2 matcher just nu med mitt lag, tänker inte dra fram sågen ännu även fast jag blev jävligt förbannad på hur laget var emot Luleå
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Bad_Brett: Håller med i det mesta, men har du inte en oerhört stabil keeper o en hyfsat bra reserv bakom så spelar övriga laget inte så stor roll, tyvärr. För mej är stressen total om vi inte har stabilitet på målvaktssidan
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Rytter: Jag är fortsatt förbryllad. Varje gång jag har pekat på försäsongen, har jag fått höra att försäsongen är irrelevant. Och nu ska jag ha tålamod ...på grund av att spelare var bra under försäsongen?

Detta är inte menat som något sarkastiskt, utan jag är genuint förbryllad. Bör man ta försäsongen på allvar eller inte?
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Offside-Lennart: Han har ju stått ett flertalet försäsongsmatcher och jag är då rakt inte imponerad, visst skall han få en riktig chans att visa upp sig, men en så pass välmeriterad och rutinerad målvakt bör inte vara såhär usel som han var idag.

Kul dock att se Modos gnuggare få lite utdelning, gillar Sebbe Olsson skarpt och han var nog den som var bäst på planen idag, extremt smart spelare som gjorde det mesta rätt, spelade med rätt marginaler och åkte mycket skridskor.

Men det mest fantastiska med kvällen var att jag ändå lyckades hitta mobil täckning uppe i Norrbottens skogar för att kunna se matchen på mobilen 🤌🏽
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Rytter: Några av mina närmsta vänner är väldigt inbitna Brynäs-supportrar och de varnade tidigt för att han är "den fladdrigaste målvakt" de någonsin sett. När jag kikade på statsen kände jag emellertid som du, dvs att det kan inte vara en tillfällighet att han har fått spela så pass mycket på så pass hög nivå.

Samtidigt kan det gå utför snabbt. Krizan gick från att vara att släppa in 0.5 mål per match och ha en räddningsprocent på 97,2% mot världens bästa spelare i OS 2006, för att ~3 år senare vara andremålvakt bakom Michal Zajkowski.

Mike Morrison spelade 29 NHL-matcher och hade året innan han kom till MoDo en räddningsprocent på 91,1% i AHL - långt ifrån odugligt. Han hade förstaspaden före Joey MacDonald, som spelade 49 NHL-matcher säsongen efter.

Jag är i ärlighetens namn lättad över hur uppenbart det är att Guden inte kommer bli någon ny Krizan, för det ger oss möjlighet att rätta till problemet innan det är för sent. Jag känner som sagt ingen större stress över laget i övrigt, även om jag tvivlar på att Marenis och Josh kommer producera på samma nivå som Modigs och Sam.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
En match och eran målvakt sågas ner till knäna , visst vi var rätt hård emot våra målvakter förra året med, men.. efter 1 match?

låt han få chansen att visa upp sig, han var ju redan dömd när han signades i modo redan.

sen kan man ju undra lite på vad i helskotta MoDo höll på med vid 2-1 målet samt 2-2 målet laget sålde sin målvakt rätt hårt där.
Sen var det mkt bra grejer som hände i matchen med, första perioden och hur laget tog sig i kragen och gå upp till 4-4
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Rytter: Håller med Johannes. Ingen bra dag för våra målvakter. Meriter i all ära, men vi har ett fundamentalt målvakts-dilemma från dag ett. Guden kan nog rädda någon match, men som oberoende MoDoit blir man extremt orolig över en lövtunn målvaktssida
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Tarasov:

Ja det är ingen Bartosak det är klart, men ger honom gärna 10 starter innan jag kräver ny målis. Tycker han gjort en hel del bra matcher på försäsongen.

Sedan håller ju han på att ändra sitt spel tillsamman med Ante, det kan såklart spela in med.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Bad_Brett: Han häller ju på med att träna in en mer positionerande spelstil. Sådant tar tid och kan ju göra att han hamnar fel ibland.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Rytter:
Jag vill ha några matcher till men tycker han han tar för mkt initiativ.... trodde aldrig jag skulle skriva så om en spelare.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Bad_Brett:
Jag tror inte han fick kramp, tror han gav upp mentalt.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
puffe2: Jag hoppas att K.G var lika nervös som de andra i MoDo. Vi förlorar för att vi ger bort andra perioden. Men det var inte direkt som att K.G var där när vi behövde det heller. Tex vann många såna här matcher för oss ifjol då MoDos utespelare var ute och gled och kollade mobilen. Men ja..det känns inte stabilt.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Bad_Brett:

Ändå imponerande att en fladdrig och dålig målvakt har spelat OS, VM och NHL/AHL samt blivit värvad till SHL där han hade över 92% i ett dåligt lag.

Ja han hade en dålig match idag men jag ger honom mer än så innan jag sågar. Efter 10 starter bör vi se vart han står.

Det är inte hsnd fel att vi förlorar. Det är utespelarna som inte em klivet in på isen i andra vid ställning 2-0 som ska ha skit. Där förlorar vi matchen pga att vi ej var ödmjuka.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Gavelo: Håller med sen tycker jag att varken Norén eller Theo håller tyvärr.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Gavelo: Fruktansvärt. Det här var bland det sämsta jag sett. Jag lägger in det bland premiärnerver…då är jag snäll.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Gavelo: Håller inte med om backarna, men utan 2 stabila målvakter är vi utanför topp 10. MoDo har nästan alltid underskattat målvaktssidan, brrrr
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Gavelo: Redan när Tex blev inlånad i slutet av 20/21 såg man att han spred ett helt annat lugn i laget (trots att han inte hade någon bländande statistik då).

Allt man har hört om Guden sedan tidigare förefaller vara sant. Dvs en målvakt som fokuserar på instinkt istället för positionering. Kan tänka mig att han kan göra riktiga monstermatcher, men det är inte vad backar som Bernhardt och Näsén behöver ha bakom sig.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Bad_Brett: Vad såg mani gudlevskis undrar vän av ordning?!, har sett karln i några matcher nu och han fullkomligt kastar ju in puckarna i egen kasse..
Visst är det tidigt på säsongen men jag är fan orolig över målvaktssituationen.

Övrigt är det en riktigt dålig match av Modo, svängig och dålig struktur, lamt och lite träningsmatch över många ledande spelare.
Karlin märkbart förbannad med all rätt, vi förväntat oss väldigt mycket mer än såhär.

Sen förstår man varför Näsén och Berna aldrig kommer spela i Shl, nog för att dom är sevärda offensivt men samtligt extremt klumpiga och ofta märkbart loja.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
KRB: spelar nog inte många matcher denna säsong tyvärr.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
puffe2: Tur vi har Östersund som höll Norrlands andan upp för varken ni eller vi klarade det ju 😎🙈
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
KRB: nån säsong typ..
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Hur länge trodde man att Tex blir borta?
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Bad_Brett: Vi får hålla ut, vi är fortfarande bara en poäng efter Östersund. Om vi införskaffar en målvakt blir jag MoDo-troende igen, Halleluja
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Tyler Durden: Man anade vart det barkade åt när Gynge klev ut på isen..men Nordin jösses vilken fin straff!
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
puffe2: Det faktum att Karlin säger "Han fick kramp" istället för "Han mår bra" säger enligt mig en del också. Magkänslan är att Karlin inte är överförtjust över vad han har till sitt förfogande på målvaktsfronten.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
jonsson: Kramp efter 18 skott i en avslagen match i september. Känns lovande inför ett slutspel då matcherna kan pågå i 6-7 perioder.

Ska vi gissa att han har kört samma träningsupplägg som Marenis?
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Gäsp: Det som får mig att se lite positivt ikväll är att doldisarna kliver fram.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
jonsson: Kollektiv kramp, hmm. Det är en ursäkt som bara gäller idag. Gradin bör se över målvaktssidan omedelbart! Man vinner inget utan minsta 2 stabila målvakter
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Laken: Ni har imponerat grymt defensivt det måste jag ge er, offensivt not so much! Spelar Dahlén enbart i powerplay? Där bör ni vara oroliga får Lander en skada känns ni oerhört tunna. Men det är väl med en stark defensiv man vinner matcher och där har ni överbevisat mig framförallt målis Johansson.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Kramp enligt Karlin ang Gudlevskis
Sedan, måste dom ledande spelarna visa mycket mycket mer än idag
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Tarasov: Typisk premiärmatch. Rostigt i båda lagen. Men håller med att det inte kändes jättetryggt med Guden i mål. Daggen nämnde att komma upp till Ö-vik var tufft när Tex stod. Det var som att möta en vägg.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
19MoDo21: Nordins straffar är vårat hopp. Han är suverän.

Att vi sedan fått en målvaktskris efter en omgång är inte oväntat, men ack så jobbigt
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Rytter: Han var känd sedan tidigare för att vara notoriskt fladdrig. Klart jag hoppades på att MoDo hade bätte koll men jag tvekar.

Sedan trodde jag att alla var överens om att försäsongen är fullkomligt intetsägande?
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
atomragnar: Ja nu lär vi få handla ny målvakt, kanske lika bra det. Fast å andra sidan, vad finns det att få tag på nu?
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Monno: Nordin är sjukt säker
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Laken: Imponerad att du ens orkade titta, det gjorde inte jag.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Bad_Brett:

Mike Morrison. Så illa blir det aldrig. "Den enbenta storken" kallade jag honom.

Men inte kan man vara nöjd med Gudlevskis den här matchen. Straffarna visar hur ihålig han är. Ändå fruktansvärt tråkigt att han ser ut att sträcka sig.

Som sagt var. Gudlevskis har en konstigt ihålig bas-stans. Sen utgår han ifrån det. En vanlig svensk målvakt är som ett block och utgår från det.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Kvalitetsmässigt sett den absolut sämsta match jag någonsin sett i Hockeyallsvenskan! Jag ska inte ens nämna målvaktsspelet… Båda lagen borde få 0 poäng?
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Monno: Vad hände med Guden?
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
19MoDo21: Ja, kanske lika bra. Det här håller inte. Om Tex är borta hela säsongen måste vi ha ny målvakt oavsett.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Gäsp: sjukt besviken. Bra värdelöst rakt igenom.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Modo-Målet: Måste vara första gången ett lag släpper in alla tre straffar🤯
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Bad_Brett:

Visst att han inte gjorde en bra match men har du sett honom i försäsongen så har han hållit bra klass.

Lite tidigt att dömma ut honom efter en match.

På talnom stjärnor som inte syndes, visst att vinönskar mer av våra men var det någon som såg Gynge idag? Där kan man prata om anonym.
Kommentera

« · 2377292 · »