1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527936 inlägg · 4121 ämnen

Presskonferens imorgon kl 1130

Sv: Presskonferens imorgon kl 1130
Paddan: WHA har inga spelare eller tränare under kontrakt så vitt jag vet. Lite problem att starta en liga då. Dessutom verkar de flesta klubbarna ha problem att fina arenor och flera lag har redan hoppat av, bla Quebec Nordiks.

Martin S: Men WHA var väl ändå inte beräknat att börja förrän nästa månad, om jag minns rätt.

Då kan vi räkna bort Anders Eriksson. Han ska tydligen spela ikväll för Toronto mot Detroit i OSHL, ligan som verkar lyckas med det som WHA inte lyckades med, dvs komma till start.

Poffa:

Ja, på nå vis måste jag ju finansiera mitt icke-tittande.

Poffa:

Nej, jag är nog inte det. Skulle jag ha varit det skulle jag väl inte ha missat en massa matcher i höst?

knaskamilla: Tänk vad man kan göra med genteknik nuförtiden, humrar med plasma-tv...måste se väldigt egendomligt ut i delikatessdisken...

knaskamilla:

Pah! Som om det skulle slå ett stjärnspäckat MODO? Du är ingen äkta supporter du inte. Inte beredd att offra allt för laget. Skämmes...

Martin S:

Jo, fast nu var ju frågan om man kunde FÅ någon bättre present, inte få köpa en ny bil... ;)

knaskamilla: Han kanske kan få köpa Markus Näslunds hummer?

Poffa:

Hmm. En alldeles egen Hummer med plasma-TV?

Paddan:

Presskonferens 11.30. För att komma med fina, stora nyheter. Undra om man kan få en bättre födelsedagspresent?

knaskamilla: Jag skulle också vilja höra att man presenterar huvudsponsorn för den nya arenan.

knaskamilla: Foppa kommer spela i NHL igen, det är jag HELT övertygad om. Han är inte färdig på andra sidan ännu.

Magnus:

Det roliga vore om det var för att tala om att Foppa skrivit på för fem år de har presskonferens. Något annat intressant vore att få höra att Weinis skulle lira med MoDo.

knaskamilla: Ja men något annat uppseendeväckande kommer säkert inte sägas. Ja att Twins, Näslund & Co spelar till konfliken är löst då men det är väl inget nytt det heller?

Magnus:

Det har jag ju vetat urlänge.

Frisco: Så sällan jag kan... :-)

Salle: Kempehallen. Läser du aldrig officiella?

knaskamilla: Peter Forsberg spelar för Modo kommande säsong, oavsett hur det går med lockouten. Så, nu slipper du sitta och vänta på sms i morgon. :)

Martin S:

Lyssnade de på dina önskemål om att lägga presskonferensen en dag du var ledig, alltså? Själv åker jag buss 11.30 imorgon. Jag förväntar mig sms-rapporter.

Martin S: Adressen du nämner antar jag är webradioadressen. Vad är den geografiska adressen. Kempis? Framnäsudden?

Martin S: Spännande, även för mig som inte håller på Modo. Vad kan den behandla för ämne? Hmmm, sponsorn för arenan är klar! Mamma Mia Arena blir namnet! Nä, kanske inte... Hmmm, JA! Bengt Hedin ska fira fördelsedag på Mamma Mia och alla är bjudna! Nä...jag vet inte, ska bli spännande!

Det har säkert inget med någon Peter att göra i varje fall... ;)

Presskonferens imorgon kl 1130
Imorgon kl 1130 så kommer MODO att ha en presskonferens. Den kommer att sändas live i webbradio, jag återkommer imorgon med adressen.

« · 417081