1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533603 inlägg · 4126 ämnen

Räkna med MoDo

Räkna med MoDo
NuMountain och riara:

Jag har med intresse följt era tankegångar kring matematikens mysterier. Nu undrar jag: Jag har sex flingpaket. Sedan äter jag ur fem. Vad har jag då kvar?

Sv: Räkna med MoDo
westerlind: En jädra plågsam magvärk!

westerlind: Tillfredsställelsen att ha ett paket över till en hungrig stund.

Paddan: Hmm, ja jag är inte hungrig längre i varje fall.

westerlind: Jasså, det var självupplevt. Ja, där ser man....

NuMountain:

Sluta skämta nu. Jag menar - har jag ett paket kvar eller har jag sex? Eller är det tvärtom?

Paddan: Nja, jag räknar det snarare som en utomkroppslig upplevelse.

westerlind: Vet inte. Men jag vet att du har "en poäng" kvar.

westerlind: Så du blev alltså kidnappad av aliens medan du smaskade i dig 5 hela flingpaket.....

NuMountain:
Nu gör du mig nyfiken. För en gångs skull känner jag mig som vanligt - jag begriper ingenting.

westerlind: Man frågar sig när poängen kommer. Du har väl en poäng, eller?

Paddan:

Nä, sådana där hemska upplevlser fick däremot min granne när han försökte röka dem...

NuMountain:

Om jag har en poäng? Nu gör du mig oroad. Sedan när har det varit något eftersträvansvärt i våra diskussioner?

westerlind: Jasså, är det kanske därför som så många amerikaner säger att de haft utomkroppsliga upplevelser och sett UFO:s.....

Nej, nu är det dags att krypa till sängs och se ifall det där "räkna med MoDo" är lika effektivt som att räkna får. Få se: En modoit, två modoiter, tre modoiter....

Äsch, god natt!

Paddan:
Apropå det. Min farsa var i Bjästa och åt en pizza idag. Enligt uppgift var den god.

westerlind: Jag förstår din debatteknik och att den är MoDofierad. Men med bakgrunden att jag anser att man har en poäng med sig när man börjar en match och riaras kontradiktion därom, så trodde jag att du hade en poäng att erbjuda därom.

westerlind: Jaha, som om vi skulle ha något annat än pizza i Bjästa. Att den var god var nog bara en lyckträff, eller?

NuMountain:

Nä, jag minns bara att ni hade djupa meningsmotsättningar om ifall man börjar en match med noll eller en poäng, och hur ni sedan på något magiskt vis lyckades trassla in er i några gardiner...

Men intressant var det...

westerlind: Du kan ha rätt där.

Slutsummering:
Nä nu har jag slut på poäng, så det känns poänglöst att lägga till något mer...

Tack för en intressant debatt och god natt!

ZzZzZzzzzzZzzzz...............................z........................z..........

« · 124743