1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533955 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
Örnen: Har du inte hört något smaskigt Örnen? :)

Petey21: Och åt andra hållet så kan man inte leva över sin tillgångar! Har man inte pengarna så har man inte!

Berka: Förmodligen inte billig, men som jag brukar säga, kostar det så smakar det. En liten omskrivning av det gamla klassiska ordspråket. Vill man lägga ribban högre än att spela i kvalserien igen måste man nog offra en del slantar på bra spetskompetens också, inte bara rena chansningar på billiga talanger som "kan" blomma ut.

Wayne Gresky: Man undrar varför mettalurg inte vill ha kvar han?

Sen tror jag han är väldigt dyr

Wayne Gresky: Eftersom det var någon bland Allehandas kommentarer som kallade Ryno för medelålders, så måste väl Niskala vara typ Stålfarfar

Snackades om Oscar Osala, var det bara spekulationen eller från någon som vet?

Idag kommer bli en bra dag

NuMo: Ut med han bah.

NuMo: Yes.

yngwie: Jäkla hungodis.

Får vi trots allt se Luongo nu.

DariusK: De är väl dom, någon ska väl Macke å Foppa landa hoppas vi. ;)

yngwie: Bra inledning av tredje perioden för Canucks.

McFire: Jag är böjd att hålla med.

Där gör Canucks 3-2. Bra jobbat.

yngwie: Vilka är det vi väntar på till veckan då? Ryno? Hensick? Kreps? Rask? Fler som varit på tapeten?

Man har inte hört ett knyst ang Bartecko, Nagy eller Pikkarainen, mer än något löst rykte ang Pikkadollen och Tik. Skulle kunna tänka mig ha kvar samtliga, med Nagy högst på önskelistan och Lubos sist.

MorganaLefaey: De är sant, vi får se om det händer något. Spänningen är olidlig.

McFire: Ptja, inte för att jag VILL att det ska bli vardag snart igen, men faktum kvarstår. Ska inte nämna det mer dock... ;-)

yngwie: Tror man kan skriva under nagot pa en sadan har dag anda. Inte omojligt att fa en redaktor att lagga in en text heller. Har de klart med nagon sa tror jag inte de vantar pga denna roda dag.

DariusK: Tyst....

yngwie: Bara dryga 20 timmar till vardag igen... ;-)

Tänkte just säga, nu är de måndag å i dag kommer de hända saker. Sen kom jag på att de visst var en röd dag. Bli vardag nu vetja!

Paddan:

Lustigt att du nämner det. Jag hade just en diskussion med en vän som sorgligt nog är Brunäsare. Jag nämnde i förbifarten vårt lilla hustroll Erat som sporadiskt huserar här och informerar oss om hur Ladislav Nagy håller ungefär samma klass som Emil Sandin.

Min gode vän talade om att detta beteende inte alls var någonting ovanligt inom Brunäskretsar, utan att negativism, avundsjuka och imbecillitet är egenskaper som återfinns hos väldigt många Brunäsare. Annat är det i MoDo-kretsar, menade han.

Den naturliga följdfrågan var då om han verkligen hade varit inne på Allehanda och läst de kommentarer som skrivs där. Skribenterna som skickade in frågor till Keb's hörna var nämligen kandidater till Augustpriset i jämförelse.

Nog hade han anat att det inte är de skarpaste knivarna i lådan som håller till där, men jag gissar att det ändå är dags för ett återbesök för hans del.

Redigerad kommentar

Salle: Wow, man blir ju mörkrädd när man läser kommentarerna på allehanda.se
Håller bara domedagsprofeter... och timråiter... till där?

Sawchuk: Jag litar på att våra GM's har beställt lite fin importchoklad.

Och att dom redan har säkrat och gömt undan några traditionella praliner så dom inte förstörs medans dom ligger framme i det öppna.

Berka:

problemet om man väntar för länge eller kommer sent och fel in i Silly Season är ungefär som en ask choklad på ett julbord. Det är ju inte direkt de godaste bitarna som blir kvar sist i lådan.
Visst kommer det fram lite godbitar i det andra lagret men det är många giriga klubbdirektörer som står redo att norpa dem.

Så nämns det på mrmadhawk att Brad Moran ska vara Växjös amerikanska centerförvärv.

Hit med Hensick nu!

Slutspelsmontage á la NHL, ett försök åtminstone:

www.youtube.com/watch?v=xAewXbPPgHc

Icing-Ove: Who will be the prick over the i...

Nikki Nine:

Det känns som att man letar efter spelare där potentialen är högre än prislappen. På ett sätt är det en lite djärv taktik, men om det lyckas kan det nog bli klubbens räddning.

Tyvärr finns det alltid en risk att spelarna floppar totalt och att det bara blir dålig stämning istället. Men på något vis känner jag mig trygg med Näslund vid spakarna.

Nikki Nine:
Jag säger som Freddan: "We like to buy players who has a lot of fart in them"

Wayne Gresky:

Det känns nästan lite konstigt att det finns en röd tråd bland de spelare som ryktas till oss. Ovanligt.

MorganaLefaey: Bättre en fågel i handen än tio i skogen. Jag hade hellre haft en färdig bra trupp än att behöva drömma om de få bra spelare som finns tillgängliga och som vi vet sedan tidigare väldigt sällan brukar hamna i Sverige.

Berka: Beror val pa att alla tar for givet att spelarna som varvas tas fran bast till samst.

Men visst har det forsvunnit en hel del bra spelare, men tror inte det ar slut pa dem for det. Nu vet man val inte heller som du sager om det finns klara spelare eller ej.
Vantar ett tag innan jag tar fram motorsagen och snyftnasduken.

Berka: Jag tror denna vecka som kommer blir en bra vecka för Modo fansen :)

Annars jävlar........... :D

Icing-Ove: Ganska missvisande, bara för att man inte presenterat några spelare så betyder det inta att man har värvat, sen fattar jag inte varför alla ska ha så hellvetes brottom med spelarköp?!

Jag tycker gott man kan ta sig lite tid för att hitta rätt pusselbitar

arnio: med 50% mer 3 poängare å vi hade hamnat en halv poäng bakom seriesegrarna hv71

Berka: Ni hade varit i slutspel om ni tagit 50% mer treor också.

Poffa: Jag hade druckit lite för mycket grogg 25% skulle de stå!

Men hur som helst som du säger så hade modo varit lite vassare på straffar, låt säga 50%iga så hade vi sluppit kvalserien!

36 : Shit, Hensick.. låter för bra för att vara sant. Ser ut som en spelare som skulle kunna bli poängkung i Elitserien och samtidigt stanna ett år till för att sedan dra till NHL igen då man sett hur mycket han utvecklats i Modo. Hoppas hoppas hoppas!

Berka: Jag pratade om ES, var kanske lite otydlig. En av anledningarna till att vi hamnade i KS, helt enkelt.

För övrigt så kan 3 av 12 aldrig bli 20%.

Poffa: FEL, modo vann 3 av 12 straffläggningar

20%

Poffa: Han drog nu, var förbi å tog en kaffe å snacka hästar.

Poffa: Fin fart på skridskorna och ett skapligt mål.

yngwie: Hörre Challe, logga genast ut från yngwie:s användare.

Poffa: Äh, de är ju ett lotteri.

Redigerad kommentar

yngwie: Det har funnits de senaste åren, tyvärr.

yngwie: Kreps påstås vara en duktig straffskytt. Nu när Challe är borta kanske vi kommer ta sådana saker som straffavgöranden på allvar.

Den gångna säsongen vann vi 30% av straffavgörandena, med bättre utdelning hade vi inte behövt spela KS.

McFire: Klart vi får ett hungrigt gäng. Något annat finns inte.

« · 1377563 · »