Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Wayne Gresky: Självklart kan han få ett sämre erbjudande från en annan NHL-klubb. Men jag är inte så säker på att det blir så. Då borde han vara sugen på att hitta en klubb som kan bli språngbrädan tillbaka till NHL.
Oavsett vilket så kan man konstatera att det finns en del intressanta namn som kan bli aktuella. Och vi ligger nog inte dåligt till om Macke och/eller Peter ringer.
Redigerad kommentar
Och tidigare pratade jag om att Niclas Bergfors blir UFA 1/7. Det blir även Anton Strålman. Columbus väljer att inte ge honom ett qualifying offer och han blir därmed fri att gå var han vill.
Nu har Macke sagt att det är två forwards han jagar, men Strålman vore en trevlig värvning. Högerfattad och bra skott. Någon som sa PP-back?
Niclas Bergfors får inget kontraktsförslag av Florida och blir därmed UFA första juli. Får han inget lockande kontraktsförslag av något NHL-lag skulle det inte förvåna mig om Modo är där med en förfrågan. Han passar nämligen som hand i handske på den sinnebild jag fått av hur Markus tänker.
Ung (24) spelare som vill kämpa sig tillbaka till NHL, skridskoskicklig, gillar att gå i trafik, högerskytt, har ett relativt bra skott och jobbar väldigt hårt. Det låter som den touch som Macke och Peter försöker sätta på laget.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar